• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

روانشناسی ترفندهای جالب روانشناسی که باعث می شود افکار دیگران را بخوانید

  • نویسنده موضوع Negin_SH
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 161
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,585
لایک‌ها
14,922
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,785
Points
282
شاید شما نیز بارها با خود فکر کرده اید که اگر می توانستید ذهن و فکر افراد را بخوانید چه اتفاقی رخ می داد. برخی از افراد از فراست و تیزهوشی خود برای این کار استفاده می کنند. اما اگر شما از چنی قابلیتی برخوردار نیستید راه های دیگری نیز برای خواندن ذهن دیگران وجود دارد. روانشناسان بر این باورند که بیش از ۵۵ درصد اطلاعات را در هنگام تعامل با دیگران می توان بدون استفاده از ارتباط کلامی بدست آورد. آلن پیس که یک کارشناس استرالیایی متخصص در حوزه زبان ب*دن است در این باره مقالات زیادی نوشته و گفته که حرکات، ژست ها و تغییر حالات چهره می تواند به خوبی آن چه که در ذهن شما می گذرد و احساسی که دارید را نشان دهد. در ادامه شما را با برخی از ترفندهایی که می توانید بدون صحبت کردن ذهن طرفتان را بخوانید آشنا خواهیم کرد.

۱-بستن چشم ها​

اگر شخصی در حال صحبت کردن با شماست و چشم هایش را می بندد باید بدانید که او قصد دارد خود را از دنیای بیرون پنهان کند. البته باید بدانید که این حرکت بدین معنان نیست که او از شما می ترسد. اما دلیل او برای بستن چشم هایش این است که از شما خسته شده و می خواهد از دستتان خلاص شود و با بستن چشم ها در واقع دیگر شما را در برابر خود نخواهد داشت.

۲- قرار دادن دست روی د*ه*ان​

این یکی از عاداتی است که ما را به یاد دوران کودکی می اندازد. یادتان هست که در کودکی زمانی که می خواستید چیزی را به زبان نیاورید دستتان را روی دهانتان می گذاشتید؟ این روش در بزرگسالی نیز رخ می دهد. قرار دادن چند انگشت، تمام دست و یا مشت روی د*ه*ان به شما کمک خواهد کرد که کلماتی که نمی خواهید را به زبان نیاورید. معمولاً شخص سعی می کند این کار را به شیوه ای انجام دهد که شبیه یک سرفه کردن معمولی بنظر برسد و با سرفه آن را پنهان می کند.

۳- گ*از زدن دسته عینک​

اگر دیدید طرف مقابلتان در حال جویدن و گ*از گرفتن دسته عینک خود است سعی کنید از او حمایت کرده و او را سرحال بیاورید. بدون شک او نگران چیزی است بدون این که خود نیز از آن آگاهی داشته باشد. آن ها سعی می کنند خود را درست مانند زمانی که از پستان مادرشان شیر می خوردند در امان ببینند. در بزرگسالی چنین حسی با جویدن مداد یا خودکار، کشیدن سیگار یا حتی آدامس جویدن بدست خواهد آمد.

۴- جلو کشیدن صورت و به نمایش گذاشتن کامل آن​

معمولاً این ژست برای جلب کردن نظر ج*ن*س مخالف استفاده می شود. وقتی که دست هایمان را زیر چانه می گذاریم، صورت خود را طوری نشان می دهیم که انگار می خواهیم بگوییم «من اینجا هستم، به هر اندازه که می خواهی می توانی از دیدن من ل*ذت ببری». این راهکار به خصوص برای مردان بسیار موثر و مفید است و طرف مقابل را به خود جلب خواهد کرد.​


۵- خاراندن چانه​

این کار را افراد در هنگامی که می خواهند تصمیمی بگیرند انجام می دهند. ممکن است در این حالت، هر جایی را نگاه کنند، بالا، پایین و یا حتی اطراف. آن ها حتی نمی دانند به چه چیزی نگاه می کنند زیرا در افکار عمیق خود به سر می برند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,585
لایک‌ها
14,922
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,785
Points
282

۶- حلقه کردن دست ها روی س*ی*نه​

این یکی از معمول ترین و پراستفاده ترین ژست های ب*دن است. جای تعجب ندارد که بسیاری از افراد در چنین حالتی احساس راحتی و آرامش خواهند کرد زیرا این حالت به آن ها کمک می کند که از ارتباط با دیگران معاف باشند. معمولاً این حالت را زمانی می گیریم که از چیزی خوشمان نمی آید. چنین حالتی نشان می دهد که شخص از موضوعی خوشش نیامده و احساس خوبی در مورد آن ندارد.

۷- عوض کردن حالت ظاهری​

وقتی که زنی می خواهد نظر مردی را به خود جلب کند تلاش می کند که خود را در بهترین حالت ممکن به او نشان دهد. او کمر خود را صاف کرده و س*ی*نه خود را جلو می دهد. پاهایش را به هم چسبانده و یا روی هم می اندازد. دست ها را روی هم گذاشته و پایین می اندازد. تمامی این حرکات نشان دهنده این است که او طرف مقابل را دوست دارد و می خواهد نظر او را به خود جلب کند.

۸- خم شدن به جلو​

وقتی که شخصی از شما خوشش می آید و می خواهد ارتباط بی کلام بهتری با شما برقرار کند معمولاً به سمت جلو خم می شود. در این حالت پاها معمولاً بدون حرکت باقی می مانند اما ب*دن به سمت جلو خم می شود.

۹- تکیه دادن به پشت​

اگر کسی به صندلی خود تکیه بزند بدین معناست که وی از بحث و صحبت کردن با شما خسته شده است. شاید هم از این که کسان دیگری در محل حضور دارند احساس ناراحتی می کند.

۱۰- از پاشنه روی انگشتان پا رفتن​

بله باید بدانید که تنها کودکان این کار را انجام نمی دهند. این حالت نشان می دهد که شخص از چیزی ناراحت است و استرس دارد.

۱۱- مالیدن دست ها به هم​

مالیدن دست ها به هم آن چه که در سر می گذرد را افشا می کند. در واقع این کار نشان می دهد که شخص دیدگاه و احساس مثبتی نسبت به موضوع دارد. او امیدوار است و وقتی دست هایش را به هم می مالد نشان می دهد که فکر می کند در آینده سودی از این مراوده نصیب او خواهد شد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا