• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

روانشناسی اختلالات خواب چیست؟

  • نویسنده موضوع ayca20_O
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 180
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

ayca20_O

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-19
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
امتیازها
1
کیف پول من
0
Points
0
اختلالات خواب چیست؟

98919.jpg


خواب فقط در ناحیه ای محدود به شب تأثیر نمی گذارد ، بلکه روشی برای زندگی است که ما در هر ساعت از روز زیاد به آن فکر نمی کنیم. در نتیجه منظور از خواب "سیستم عصبی خسته و فرسوده در تمام طول روز است ، اطلاعات بدست آمده در طول روز برداشته و ذخیره می شود ، به محرک های خارجی باز می شود و می تواند به عنوان "یک فرایند عملکردی با توجه به. اگرچه علم و فناوری برای توضیح خواب به سرعت پیشرفت کرده است ، اما هنوز سوالات و رازهای غیرقابل توجیه وجود دارد.
هرگز نمی توانم بخوابم
خیلی زیاد می خوابم نمی توانم کمی بخوابم؟
من همیشه شب بیدار می شوم… چرا؟
من حتی در حالت نشسته می خوابم
هر چقدر بخوابم ، نمی توانم استراحت کنم
همسرم خروپف می کند ، خوابم نمی برد
از خواب بیدار می شوم

من رویاهای بسیار بد ، کابوس ها ،

برادر من هنگام خواب غوغا می کند یا راه می رود ،

چه اتفاقی می افتد در خواب؟

خواب به اندازه خوردن و آشامیدن برای سلامتی ما مهم است. به خصوص مواد زائد سمی که در سیستم عصبی جمع می شوند باعث خواب می شوند. خواب اجازه می دهد این مواد سمی از ب*دن دفع شده و استراحت کنند. این یک نیاز برای رفع خستگی جسمی و روحی ، آرامش و انرژی دوباره است. ضربان قلب در هنگام خواب کاهش می یابد. فشار خون پایین می آید. میزان تنفس کاهش می یابد. دمای ب*دن کاهش می یابد. کار اندام های داخلی کاهش می یابد. سیستم عصبی و اندام های حسی در حالت استراحت هستند. خستگی مقاومت ب*دن را کاهش می دهد.

همه ما در دوره ای از زندگی خود ، چه طولانی و چه کوتاه ، مشکلی مربوط به خواب را تجربه کرده ایم. اگر ظرف چند روز مشکل برطرف شود ، ما بدون کمک متخصص آن دوره را پشت سر می گذاریم.


images

چه مدت باید بخوابیم؟

زمان خواب طبیعی زمانی است که فرد احساس خوبی دارد و می تواند هنگام بیدار شدن از تناسب اندام برخوردار باشد. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. مشخص است که مدت خواب از فردی به فرد دیگر و حتی با توجه به دوره سنی متفاوت است و این مدت بین 4 ساعت تا 11 ساعت است.

اگر نخوابیم چطور؟

اثرات بی خوابی در ب*دن:

تعداد گلبول های سفید خون کاهش می یابد. مقاومت ب*دن در برابر بیماری ها کاهش می یابد ،

مقاومت در برابر بیماری های روانپزشکی کاهش می یابد ،

قدرت عضله ضعیف می شود ،

تعادل قند خون بهم خورده است ،

ریتم تنفس مختل شده است ،

دمای ب*دن کاهش می یابد ،

اختلالات بینایی و گفتاری شروع می شود ،

فراموشی فرار می کند ،

هورمون استرس ترشح می شود. عصبی ، عدم تحمل وجود دارد.
EB0386-001-56a884d83df78cf7729e83fc.jpg


بی خوابی چیست؟
بی خوابی که به عنوان عدم خوابیدن یا خواب ماندن در طول شب ، بیدار شدن زودتر از حد معمول و خستگی در طول روز تعریف می شود ، اغلب از علائم سایر مشکلات است. بیشتر کسانی که در خواب مشکل دارند ، در موقعیت های نامناسب (مثلاً پشت فرمان) نمی خوابند ، اگر این اتفاق بیفتد ، علت بی خوابی ، آپنه خواب است .

آپنه خواب

علائم آپنه خواب:

خوابآلودگی مفرط در طول روز،

خستگی ،

خروپف و یا نفس نفس کشیدن هنگام خواب ،

صبح سردرد

ناركولپسي چيست؟

علائم نارکولپسی خواب آلودگی بیش از حد در روز و حملات خواب کوتاه مدت است. خواب و توهماتی شبیه به خواب در طی این خواب آلودگی ، نشانه های ابتلا به نارکولپسی است.

علائم نارکولپسی: از دست دادن کنترل عضلات (کاتاپلکسی) است که با احساساتی مانند خنده یا عصبانیت و عدم توانایی در حرکت پس از بیدار شدن رخ می دهد ، فلج خواب نامیده می شود.

سندرم پای بی قرار چیست؟
به عنوان ناراحتی احساس شده در پاها ، بی قراری و نیاز به حرکت در هنگام خواب یا استراحت (نشستن یا خوابیدن) تعریف می شود. بی حسی ، سوزن سوزن شدن و گاهی احساسی که به طور کامل قابل تعریف نیست. در شرایط کم تحرکی مانند نشستن یا دراز کشیدن رخ می دهد یا بدتر می شود. با حرکاتی مانند راه رفتن و کشش تا حدی یا به طور کامل اصلاح می شود.

سندرم پای بی قرار چگونه درمان می شود؟

سندرم پای بی قرار یک بیماری قابل درمان است. کاهش کافئین ، استحمام گرم قبل از خواب یا انجام تمرینات ریلکسیشن می تواند به شما کمک کند. کیسه های گرم یا سرد که روی پاها قرار می گیرند می توانند به آرامش شما کمک کنند. برخی از داروهای موثر در دسترس است ، اما اینها می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند.

شما باید در مورد مشکل خواب خود با پزشک خود مشورت کنید:

وقتی روش هایی مانند استحمام ، قطع کافئین ، ورزش و روش های آرام سازی م doثر نیستند ،

اگر اعتقاد دارید که مشکلات اساسی خواب شما افسردگی یا بیماری قلبی است ،

اگر بیش از حد خرخر می کنید یا هنگام خواب نفس می کشید ،

اگر هنگام انجام فعالیت های عادی مانند صحبت کردن یا رانندگی به خواب می روید ،

اگر هنگام بیدار شدن همیشه احساس خستگی می کنید ،

اگر فکر می کنید داروهایی که استفاده می کنید باعث اختلالات خواب می شوند ،

ناركولپسي چگونه درمان مي شود؟

غالباً ، چرت های کوتاه باعث آرامش می شوند. همچنین ، پزشک ممکن است به شما محرک هایی برای زنده نگه داشتن شما در طول روز بدهد. مشخص شده است که برخی از داروها که جدید هستند ، قدرت کمتری دارند و نسبت به سایر مواد محرک خطر عادت به عادت دارند ، در بیدار ماندن بسیار مثر هستند. داروهای ضد افسردگی می توانند در هنگام بیدار شدن به درمان کاتاپلکسی یا فلج کمک کنند.

چه نوع درمان هایی برای اختلالات خواب استفاده می شود؟

ممکن است پزشک برای تشخیص مشکل خواب به شما پیشنهاد کند که به یک کلینیک خواب بروید. کلینیک های خواب به ویژه برای مشکلات خواب مرتبط با آپنه خواب ، نارکولپسی و بیماری های قلبی مفید هستند. یکی دو شب هنگام خواب ؛ ممکن است لازم باشد آن را در یک آزمایشگاه خواب که قلب ، مغز و تنفس شما کنترل می شود ، صرف کنید. متخصص خواب می تواند نتایج آزمایش شما را مرور کند تا به شما بگوید چه چیزی دارید. مشکل خواب شما می تواند ناشی از استرس یا بیماری ، نوشیدن بیش از حد کافئین یا ا*ل*ک*ل ، مشکلات جسمی یا عاطفی ، مصرف داروها یا سبک زندگی شما باشد. متخصص سعی خواهد کرد دلیل مشکل خواب شما را بفهمد ، که به شما در تعیین چگونگی خواب بهتر کمک می کند.

اختلالات ریتم شبانه روزی چیست؟

استفاده از روش درمانی با نور شدید در درمان سندرم فاز خواب تأخیری (مشکل خواب شبانه و بیدار شدن از خواب در روز) و سندرم فاز خواب زودرس (خواب خیلی زود و خیلی زود بیدار شدن از خواب) بسیار گسترده شده است. محققان در حال بررسی مزیت این روش درمانی در درمان مشکلات خواب مربوط به جت لگ (ناراحتی ب*دن با عدم انطباق با اختلاف زمان در پروازهای طولانی مدت) یا تغییرات شیفتی هستند. ملاتونین همچنین در درمان اختلالات ریتم شبانه روزی استفاده می شود ، با این حال ، تحقیقات نشان داده است که درمان با نور شدید مفیدتر است.

برای یک خواب خوب:

به یک برنامه منظم خواب پایبند باشید. صبح ها ، حتی آخر هفته ها و تعطیلات ، همزمان بیدار شوید ،

در طول روز از خواب کوتاه خودداری کنید ،

دو ساعت قبل از خواب از انجام فعالیت های استرس زا و تمرینات سنگین خودداری کنید. در اوایل روز به طور منظم ورزش کنید ،

کمی قبل از خواب ، روش های تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق ، یوگا ، مدیتیشن را امتحان کنید.

مطمئن شوید اتاق خواب شما تاریک ، ساکت و خنک است. در صورت لزوم از گوش بند و ماسک چشم استفاده کنید.

اگر نمی توانید بخوابید ، اتاق خواب خود را ترک کنید ، به اتاق دیگری بروید و یک کتاب بخوانید یا یک کار آرام و آرام را انجام دهید ،

از موارد حاوی کافئین ، تئین مانند قهوه ، چای ، تنقلات یا قرص های رژیمی پرهیز کنید.

خروپف:
اگر خروپف شما خفیف است ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

به پهلو بخواب

اگر آلرژی یا گرفتگی بینی دارید ، از پزشک خود کمک بگیرید.

از مصرف کافئین و ا*ل*ک*ل خودداری کنید ،

از مصرف قرص های خواب آور و آرامبخش خودداری کنید.

سندرم آپنه خواب:

اگرچه کاهش وزن باعث درمان آپنه خواب نمی شود ، اما می تواند آن را تسکین دهد. از مصرف ا*ل*ک*ل و قرص های خواب آور خودداری کنید. از آنجا که جراحی ها فقط امکان درمان موارد خفیف آپنه خواب را دارند ، ممکن است پزشک شما از CPAP (فشار مثبت مداوم مجرای هوایی) برای باز نگه داشتن مجاری تنفسی در شب استفاده کند. این روش که هر شب اعمال می شود ، با فشاری که پزشک تعیین می کند ، با انتقال هوا از طریق ماسک بینی به مجاری تنفسی ، از فروپاشی عضلات در طول شب جلوگیری می کند. این اطمینان می دهد که شما بدون وقفه تمام شب را می خوابید. در برخی افراد ، بریس هایی برای نگه داشتن فک پایین به جلو ممکن است در آپنه خواب خفیف یا متوسط و خروپف مفید باشد.

بارداری و خواب:

زنانی که از بی خوابی در دوران بارداری رنج می برند می توانند با یک چرت کوتاه ، نوشیدن شیر گرم یا استحمام گرم قبل از خواب آرام بگیرند. ورزش همچنین می تواند کمک کند. مادران انتظار می توانند با چرخاندن به پهلو و حمایت از سر ، معده و زانوها با بالش راحت تر بخوابند.

کابوس ها و کابوس ها:

اگر کودک شما کابوس می بیند ، بهترین دارو تسکین دادن به او است. اگر این کابوس ها یا کابوس ها مکرر است ، در مورد این مشکل با پزشک کودک خود صحبت کنید.

سن

مطالعات نشان داده است که سالمندان فعال که به طور منظم ورزش می کنند ، بهتر از سایرین خواب می کنند. افراد مسن که شب ها خوب نمی خوابند می توانند با چرت شب خود این فاصله را برطرف کنند. با این وجود نباید فراموش کرد که خواب آلودگی بیش از حد خواب شبانه را مختل می کند. نور خورشید به اندازه کافی می تواند در طول روز ، به خصوص صبح مفید باشد.

سبک زندگی

اگر یک برنامه خواب خوب داشته باشید ، ا*ل*ک*ل ، کافئین و نیکوتین مصرف نکنید و قبل از خواب شبانه وعده های غذایی سنگین نخورید ، خواب بهتری خواهید داشت. ورزش منظم برای خواب نیز مفید است ، اما تمرینات باید حداکثر 2 ساعت قبل از خواب انجام شود.

images


داروها

داروهایی که باید هر روز استفاده کنید می تواند الگوی خواب شما را مختل کند. در صورت بروز چنین وضعیتی با پزشک خود صحبت کنید. تنظیمات جدید دوز یا تغییرات دارو ممکن است راه حل باشد.

افسردگی و اضطراب

اگر به دلیل افسردگی یا اضطراب بیش از چند روز بدون خواب بوده اید ، برای معالجه به پزشک خود مراجعه کنید.

بیماری های قلبی و مشکلات ریوی

اگر هنگام خوابیدن در رختخواب از نفس افتاده اید یا اگر شب بیدار نفس می کشید ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. ممکن است مشکلی در قلب یا ریه های شما وجود داشته باشد.

امکانات در بیمارستان مربوط به خواب ما:
آزمایشگاه خواب


آزمایشگاه خواب: اگرچه تشخیص قطعی بیماری های خواب در فضاهایی که ما آزمایشگاه خواب می نامیم و تجهیزات ویژه ای برای این کار دارند ، انجام می شود ، اما شکایات افرادی که از خواب بد شکایت دارند را نمی توان در آزمایشگاه تأیید کرد و یا در صورت عدم وجود شکایات آشکار ، آسیب شناسی با معاینه قابل تشخیص است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا