• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

نجوم اخبار نجومی

  • نویسنده موضوع atena.vd
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 181
  • بازدیدها 6K
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,980
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
فضانوردی با ۳ سفینه و ۳ پرواز


5080331.jpg



ایسنا نوشت: نه این عکس یک فضانورد مرده است و نه این آقا مشغول فاتحه خواندن! این لباس فضایی سرنشینان سفینه مرکوری است و این جناب هم والتر شیرا یکی از ۷ فضانورد اولیه آمریکا که نه فقط با سفینه مرکوری بلکه با ناوهای کیهانی بعدی آمریکا یعنی جمینی و آپولو هم به فضا سفر کرد.



در اینجا او به محل آزمایش لباس فضایی خود آمده تا از نزدیک ناظر آزمایش آن باشد. این لباس با نام مارک-۴(Mark IV) در اصل توسط کارخانه بی.اف.گودریچ برای آن دسته از خلبان‌های نیروی دریایی ساخته شد که با هواپیماهای بلند پرواز کار می‌کردند. بعد از راه‌اندازی طرح مرکوری, گودریچ در آن تغییراتی داد تا فضانوردان این سفینه بتوانند از آن استفاده کنند.

والتر شیرا در آوریل ۱۹۵۹ به عنوان فضانورد انتخاب شد. نخستین پرواز فضایی وی با مرکوری اطلس ۸ در اکتبر ۱۹۶۲ صورت گرفت وی پس از ۹ ساعت و ۱۳ دقیقه پرواز سالم بازگشت. ماموریت های بعدی وی عبارت بودند از: فرماندهی جمینی۶ در دسامبر ۱۹۶۶ به همراه توماس استافورد آنها توانستند با انجام عملیات مهم و پیچیده ردیابی، «جمینی – ۷» را در مدار پیدا کنند و تا چند متری به آن نزدیک شوند. فرماندهی آپولو۷ در اکتبر ۱۹۶۸: به همراه دان ایزل و والتر کانینگهام. این سه تن در اکتبر ۱۹۶۸ با «آپولو-۷» به فضا پرتاب شدند و نخستین پرواز مداری سرنشین‌دار سفینه آپولو را به انجام رسانند.

شیرا در ۱۹۶۹ از ‌سازمان فضایی آمریکا ناسا استعفا کرد. وی در چندین موسسه خصوصی مشغول بکار بود. او همچنین به ایران سفر داشت و قرار بود کارخانه‌ای را در شیراز با نام "Schirra’s companey" برای تولید فایبرگلاس تاسیس کند و دلیل انتخاب شهر شیراز شباهت نام شرکتش با اسم این شهر بود، اما پس از انقلاب و ممنوعیت‌ حضور شرکت‌های آمریکایی موفق به این کار نشد.

5656


کد خبر 820303
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : atena.vd

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,980
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
رویدادهای نجومی آبان‌ماه با رصد زحل و بارش شهابی


5080098.jpg



ایسنا نوشت: عضو کمیته علمی مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: اجتماع سیارات و ستاره‌ها، مقارنه مشتری و عطارد، بارش شهابی ثوری و بارش اسدی از جمله رویدادهای نجومی آبان97 است.



عمران مرادی در خصوص مهم‌ترین رویدادهای نجومی آبان ماه امسال، اظهار کرد: نخستین رویداد، در روز دوم آبان ماه با مقابله زیبای سیاره اورانوس آغاز شد که تا چند روز بعد از آن ادامه داشت.

وی با بیان اینکه در حالت مقابله، سیارات در موقعیت رصدی خوبی قرار دارند، تصریح کرد: مقابله یعنی سیاره‌ یا ستاره‌ای که بیرون مدار زمین به دور خورشید در حال حرکت است، دقیقا در نقطه مقابل خورشید در آسمان قرار می‌گیرد و از دید ما زمینیان از راستای خورشید دور شده‌اند و موقعیت رصدی بسیار خوبی دارد.

مدرس و پژوهشگر نجوم حداکثر کشیدگی شرقی عطارد را رویداد 15 آبان معرفی کرد و گفت: حداکثر کشیدگی زمانی اتفاق می‌دهد که زاویه جدایی خورشید با یکی از سیاره‌های داخلی منظومه شمسی به بیشترین مقدار خود برسد که اگر در این حالت سیاره در شرق خورشید قرار داشته باشد با حداکثر کشیدگی شرقی مواجه خواهیم بود. در حداکثر کشیدگی سه‌شنبه 15 آبان در ساعت 17 در افق غرب، جدایی خورشید و عطارد 23 درجه خواهد بود. در لحظه غروب خورشید ارتفاع عطارد 10 درجه است و برای دیدن آن زمان کوتاهی در اختیار داریم.

مرادی ادامه داد: 16 آبان، در ساعت 6:10 سحرگاه می‌توان با استفاده از ابزار رصدی هلال آخر ماه صفر 1440 را مشاهده کرد. علاقه‌مندان به رصد ماه نو توجه داشته باشند که برای رصد هلال ماه جدید باید پیش از طلوع و در سمت شرق به دنبال ماه باشند.

وی رویداد زیبای 18 آبان را اجتماع معرفی کرد و افزود: در ساعت 17:43، ماه، سیاره عطارد و ستاره قلب العقرب در یک ناحیه قرار می‌گیرند که در واقع سیاره عطارد و قلب العقرب در حالت مقارنه قرار دارند و سوژه زیبایی برای عکاسی نجومی است. این ستاره در میانه صورت فلکی عقرب است و ستاره پیری است که در حالت قرمز دیده می‌شود.

مرادی به علاقه‌مندان به نجوم توصیه کرد: برای مشاهده سیاره زحل می‌توانند 20 آبان ساعت 19:45 با نگاه کردن به ماه، این سیاره زیبا را نیز مشاهده کنند، مقارنه این سیاره و ماه کمتر از یک درجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در روز دوشنبه 21 آبان، با رویداد بارش شهابی ثوری مواجه خواهیم بود که شهاب‌های این بارش را از 28 مهر تا 9 آذر می‌توان در آسمان رؤیت کرد. کانون بارش شهابی ثور در صورت فلکی ثور قرار دارد و بهترین فرصت برای رصد این پدیده بعد از نیمه شب از مکانی تاریک و دور از آلودگی نوری خواهد بود.

عضو کمیته علمی مرکز نجوم ادیب اصفهان خاطرنشان کرد: 24 آبان مقارنه سیاره زهره و ستاره سماک اعزل در ساعت 4:43 قابل رصد خواهد بود و در ساعت 17:36 همین روز، کره ماه به تربیع اول خواهد رسید.

وی یادآور شد: معمولاً هر ساله در فصل پائیز شاهد بارش شهابی اسدی خواهیم بود. این بارش در شب‌های 26 تا 28 آبان ماه هر سال به اوج خود می‌رسد و گاه شامل 10 تا 20 شهاب در هر ساعت می‌شود. منشا بارش اسدی دنباله‌دار تمپل تاتل خواهد بود و کانون این بارش در صورت فلکی اسد قرار دارد و بهترین بخش آسمان برای دیدن شهاب‌ها فاصله 30 تا 40 درجه‌ای از کانون خواهد بود.

5656


کد خبر 820149
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : atena.vd

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,980
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
برخورد دو کهکشان اقماری راه شیری


5080038.jpg



ایرنا نوشت: محققان دانشگاه میشیگان دریافتند چند میلیون سال قبل دو کهکشان اقماری راه شیری به نام های Small Magellanic Cloud و Large Magellanic Cloud با یکدیگر برخورد کرده‌اند.



محققان میشیگان هنگام بررسی ستاره های جدا شده از کهکشان اقماری Small Magellanic Cloud یا SMC با استفاده از تلسکوپ مدارگرد گایا دریافتند بخش جنوب شرقی این کهکشان در حال جدا شدن از آن است. کهکشان اقماری کهکشانی است که در مدار یک کهکشان بزرگ تر حول آن گردش می کند.
تلسکوپ گایا از طریق تصویربرداری مستمر از ستاره ها در یک دوره زمانی چند ساله امکان مشاهده حرکت این ستاره ها را به صورت لحظه ای در اختیار محققان قرار داده است. این اطلاعات امکان نمونه گیری کامل از ستاره های موجود در یک کهکشان و اندازه گیری سرعت حرکت این ستاره ها را فراهم می کند.
محققان با تجزیه و تحلیل این اطلاعات دریافتند بخش جنوب شرقی SMC در اثر برخورد با کهکشان اقماری Large Magellanic Cloud یا LMC به صورت یک ناحیه کاملا مجزا از این کهکشان درآمده و در حال جدا شدن از آن است.
این اولین بار است که محققان مدرک قابل استنادی از برخورد دو کهکشان اقماری SMC و LMC به دست می آورند.

5656


کد خبر 820090
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : atena.vd

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,980
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
تایید وجود ابرهای "کوردیلوسکی" در اطراف زمین


ایسنا نوشت: محققان مجارستانی به تازگی موفق به تایید وجود یک جفت ابر غبار شدند که در فاصله ۲۵۰ هزار مایلی از زمین، به دور ما می‌چرخند.



محققان یک رصدخانه خصوصی در مجارستان موفق شدند وجود یک جفت "ابر غبار" را به اثبات برسانند که در وضعیتی نیمه‌ پایدار قرار داشته و با زمین و ماه، یک مثلث را در آسمان تشکیل داده‌اند. این ابرهای غباری برای اولین بار در سال ۱۹۶۱ میلادی توسط یک ستاره‌شناس لهستانی به عنوان دو جسم شبه ماهواره‌ای شناخته شده بودند ولی وجود آن‌ها همچنان بحث برانگیز باقی ماند زیرا تشخیص آن‌ها بسیار دشوار بود. پس از اینکه دانشمندان به وجود این اجرام پی بردند، آن‌ها را "ابرهای "کوردیلوسکی"(Kordylewski clouds) نامیدند.

وجود این اجرام با استفاده از سیستم فیلتراسیون خطی قطبی تایید شده است. محققان مجارستانی این سیستم را روی لنز دوربین قرار دادند. فیلترهای قطبی، نور را به یک جهت خاص انتقال می‌دهند.



گفته شده بود که این ابرهای غباری در ناحیه‌ای موسوم به " نقاط لاگرانژی" واقع شده‌اند. " نقاط لاگرانژی"پنج نقطه میان دو جسم بزرگ هستند که در آن نیروی جاذبه دو جسم همدیگر را خنثی می‌کند. غالبا ماهواره‌های رصدی در نقاط لاگرانژی میان زمین و خورشید قرار می‌گیرند. مکان دقیق‌تر این ابرها در نقطه L۵ تشخیص داده شده است. از سال ۱۹۶۱ میلادی تاکنون وجود این ابرها مبهم باقی مانده بود تا اینکه ستاره‌شناسان مجارستانی وجود آن‌ها را تصدیق کرده و آن‌ها را رصد کردند.

محققان مجارستانی اظهار کردند، پیدا کردن "ابرهای "کوردیلوسکی" بسیار سخت است. حتی با وجود این‌که فاصله آن‌ها با ما به اندازه فاصله ماه تا زمین و در فاصله ۲۵۰ هزار مایلی، به دور ما می چرخند.

5656


کد خبر 820082
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : atena.vd

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,980
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
نگهداری و بازگرداندن جسد فضانوردان فضاپیماهای آینده


ایسنا نوشت: کارشناسان پژوهشگاه مسائل زیست پزشکی مسکو در نشستی مسئله نگهداری و بازگرداندن جسد فضانوردان فوت شده و خدمه فضاپیمای خصوصی را مورد بحث قرار دادند.



"والری بیگلوموف" معاون مدیر پژوهشگاه مسائل زیست پزشکی آکادمی علوم روسیه گفت: پزشکان و دانشمندان مرتبط با ایستگاه فضایی بین المللی مسئله نگهداری و بازگرداندن جسد فضانوردان خدمه فضاپیمای خصوصی آینده در صورتی که ضمن سفر جان خود را از دست دهند، مورد بحث قرار دادند.

جلسات گروه‌های پزشکی ایستگاه فضایی بین‌المللی هفته گذشته در پژوهشگاه مسائل زیست پزشکی مسکو وابسته به آکادمی علوم روسیه برگزار شد. متخصصان کمیته‌های عملیات پزشکی، شورای پزشکی فضایی و شورای چند جانبه در زمینه سیاست پزشکی در این نشست‌ها شرکت داشتند و جنبه‌های مختلف فعلی و آینده حمایت‌های پزشکی برای سلامت خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی همچنین برنامه‌های آتی تحقیقات زیست پزشکی در مدار از جمله پیشامدهای غیرمنتظره در ناوهای سرنشین‌دار آتی را مورد بررسی قرار دادند.

بیگلوموف در مورد مباحث این جلسات گفت:"مسائل مربوط به وقایع و حوادث غیرمترقبه‌ای که ممکن است در فضاپیماهای بخش خصوصی یا ایستگاه فضایی رخ دهد مورد بحث قرار گرفت. بطور مثال اگر به هر دلیل یک فضانورد فوت کرد، چه کار باید بکنیم؟ قبل از ایجاد ایستگاه فضایی بین المللی، ما جوانب مختلف چنین مسائلی را تحت عنوان "کد صفر" مطرح کردیم، بطور مثال این که چگونه جسد را بازگردانیم، اگر کلیه جسد قابل بازگشت نیست چه نمونه‌هایی برای آزمایش‌های پزشکی انتخاب و به زمین برگردانده شود. در حال حاضر، قبل از پرواز سفینه‌های بخش خصوصی، این مسایل مجددا باید مورد بررسی قرار گیرد. سرنشینان سفینه‌های تجاری به روش متفاوت بیمه می‌شوند زیرا شرکت‌های بیمه مایل به ارزیابی خطرات جداگانه هر نوع سفینه هستند و برای این کار نیاز به داده‌های اولیه است که ما در حال بحث روی آنها هستیم."

او خاطرنشان کرد: اکنون کارشناسان تنها موضوع مرگ یک فضانورد و اقدامات در چنین شرایطی را مورد بحث قرار نمی‌دهند، بلکه مباحث مربوط به شرایط بحرانی مانند نشت آمونیاک، آتش سوزی یا افت فشار نیز که به کل خدمه مربوط می‌شود مورد بحث قرار می‌گیرد.

به گفته وی در حال حاضر کارشناسان مشغول حل مشکلات فوت احتمالی تنها یک نفر از خدمه هستند و مقوله وضعیت خطر عمومی که منجر به کشته شدن همه خدمه یا چند نفر از آنها شود هنوز توسط متخصصان در نظر و مورد بحث گرفته نشده است.

5656


کد خبر 820068
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : atena.vd

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,980
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
رونمایی زمینی چین از ایستگاه فضایی تیانه


ایسنا نوشت: در پنجمین کنفرانس فضانوردی، که در شهر شیائو چین برگزار شد، چینی‌ها از "تیانه" ایستگاه فضایی جدید این کشور رونمایی کردند.



بخش مرکزی تیانه (به معنای هارمونی آسمانی) قرار است در سال ۲۰۲۰ به مدار زمین پرتاب شود و تکمیل ساخت و ساز تا سال ۲۰۲۲ با عمر ۱۰-۱۵ سال برنامه ریزی شده است.

تیانه به شش سکوی الحاق مجهز است و طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان فضایی چین، دو واحد آزمایشگاهی با نام های "وینتیان" (به معنای جستجوگر فلک) و "منتیان" (به معنای رویا های آسمانی) بعدا به بخش مرکزی ایستگاه تیانه متصل خواهند شد.

بخش مرکزی تیانه شامل سه بخش محوطه زندگی، واحدسامانه‌ها و سکوی اتصال مرکزی است و می‌تواند پشتیبانی و زندگی برای سه عضو خدمه را فراهم می‌کند. محوطه زندگی شامل یک آشپزخانه، توالت، تجهیزات کنترل آتش، پردازش هوا و تجهیزات کنترل، رایانه مرکزی، دستگاه‌های علمی، تجهیزات ارتباطی برای ارتباط دیداری و شنیداری با مرکز هدایت کنترل زمین در پکن و دیگر تجهیزات است.

این پیکربندی همچنین واحدهای مختلف از جمله واحد اخترشناسی مجهز به تلسکوپی با نام "زونتیان" یا واحد تعمیرات مجهز به سامانه‌های مختلف تعویض و تعمیر قطعات نیز بطور دوره‌ای به تیانه متصل خواهند شد.

قرار است یک مدل کامل از ایستگاه فضایی تیانه به همراه بخش‌های مربوطه در اوائل نوامبر سال جاری در نمایشگاه هوا فضا چین در شهر ژوهای در معرض دید همگان قرار گیرد.





5656


کد خبر 815290
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : atena.vd

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,980
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
آمادگی برای سومین پرتاب موشک "فالکون ۹"


ایسنا نوشت: شرکت فضایی خصوصی "اسپیس‌ایکس" قصد دارد برای سومین بار متوالی از موشک جدید "فالکون ۹" استفاده کند که این یک اتفاق مهم در صنعت فضایی خواهد بود.



شرکت فضایی "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) در حال آماده سازی برای پرتاب طراحی نهایی "فالکون ۹" برای سومین بار و تنها چند ماه پس از استفاده مجدد از آن برای تحویل یک ماهواره به مدار زمین است.

این حرکت یک نقطه عطف برای این شرکت فضایی خصوصی است، چرا که برای نخستین بار است که یک موشک تک مرحله‌ای بیش از دو بار برای انجام ماموریت استفاده می‌شود.

"فالکون ۹" در سومین پرتاب خود در تاریخ ۱۹ نوامبر به منظور ارسال چندین ماهواره کوچک استفاده خواهد شد.

شرکت اسپیس‌ایکس هنوز این ماموریت را تایید نکرده است، اما این پرتاب در صورت انجام، به معنی یک گام بزرگ در پرواز فضایی مقرون به صرفه و قابل دسترس است. اسپیس‌ایکس می‌گوید که در حال ممکن کردن دسترسی روزمره به فضا است.

"لارس هافمن" یک از سران این شرکت گفت: ما بیش از ۶۰ بار فالکون ۹ را پرتاب کرده‌ایم. تاکنون هم ۳۰ بار پیشران تک مرحله‌ای خود را فرود آورده‌ایم و ۱۶ بار مجددا از آن استفاده کرده‌ایم. اکنون در حال آماده سازی این پیشران برای سومین پرتاب متوالی هستیم. قابل اطمینان بودن، کارایی بالا و دسترسی ارزان به فضا، همگی چیزهایی هستند که با این پرتاب ممکن می‌شوند.

این کار همچنین می‌تواند به عنوان یک مقدمه چینی برای تحقق ماموریت‌های مریخی تلقی شود.

برنامه این است که از طراحی نهایی موشک "بلوک ۵" برای ۱۰ پرتاب متوالی استفاده شود، قبل از آنکه نیاز به بازنگری و بازبینی داشته باشد تا در مجموع ۱۰۰ پرتاب را انجام دهد.





5656
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : atena.vd

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,980
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
تصویر کره زمین از فاصله ۴۳ میلیون کیلومتری / عکس


کاوشگر خورشیدی پارکر که به‌سوی خورشید درحرکت است، تصویری از کره زمین ارسال کرده که در نوع خود بی‌نظیر است.





به گزارش خبرآنلاین، تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید از فاصله 27 میلیون مایلی از زمین معادل 43 میلیون کیلومتری، 25 سپتامبر توسط ابزار موسوم به WISPR، نصب‌شده روی کاوشگر گرفته‌شده و به زمین ارسال‌شده است. {لینک}

گفتنی است فاصله زمین تا خورشید 93 میلیون مایل است و کاوشگر پارکر باهدف رسیدن به خورشید روز 12 اوت 2018 سوار بر موشک "دلتا IV" متعلق به اتحادیه پرتاب‌های آمریکا (ULA) از پایگاه هوایی کیپ کاناورال واقع در فلوریدای آمریکا با موفقیت به فضا پرتاب شد.

مأموریت 1.5 میلیارد دلاری باهدف نزدیک شدن به خورشید و کشف ناشناخته‌های آن تعریف‌شده و سپر کربنی 4.5 اینچی از کاوشگر در برابر درجه حرارتی معادل 2500 درجه محافظت می‌کند.

قرار است پارکر تا 3.8 میلیون مایلی سطح خورشید برسد که 7 برابر نزدیک‌تر از هلیوس 2 است که در سال 1976 به 27 میلیون مایلی خورشید رسید و آن را از راه دور لمس کرد.

طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده کاوشگر خورشیدی پارکر با سرعت 439 هزار مایل بر ساعت در سال 2024 به نزدیک‌ترین فاصله با خورشید خواهد رسید.

18-10-25-192013c077ee0e-NASAParkerSolarProbeEarth.jpg



5656




کد خبر 815239
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : atena.vd

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,980
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظارتی به فضا توسط چین


ایسنا نوشت: صبح امروز چین یک ماهوراه نظارت دریایی به فضا پرتاب کرد.



صبح امروز چین یک ماهوراه نظارت دریایی را به مدار زمین ارسال کرد. هدف از پرتاب این موشک ایجاد شبکه‌ای برای نظارت بر محیط دریایی است. موشک پرتابگر این ماهواره که " HY-۲B" نام دارد، " Long March-۴B" است. این ماهواره از مرکز پرتاب "تایوآن"( Taiyuan) در شمال شهر" شانشی" به فضا پرتاب شد.

عمر این ماهواره ۵ سال برآورد شده است و می‌تواند تمام مدت، وضعیت آب و هوا را بررسی کند. ماهواره " HY-۲B" قادر است ۹۰ درصد از اقیانوس‌های جهان را رصد کند و اطلاعاتی پویا راجع به اقیانوس‌ها فراهم آورد که از میان این اطلاعات می‌توان به بررسی سرعت باد،دمای سطح دریا،میزان یخ دریاها و میزان بارش اشاره کرد.

در ماه آگوست ۲۰۱۱ میلادی بود که چین برای اولین بار یک ماهواره نظارت دریایی به نام " HY-۲A" به مدار زمین فرستاد. این ماهواره ۷ سال در مدار زمین قرار داشت. ماهواره " HY-۲B" در بررسی منابع اقیانوسی نقشی کلیدی دارد و می‌تواند به مدیریت بهتر محیط زیست کمک کند.

گفتنی است، این برای ۲۸۸ امین بار بود که موشک حامل "Long March" یک ماهواره را به فضا پرتاب می‌کرد.



5656


کد خبر 815237
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : atena.vd

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,980
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
هفته آینده؛ پرتاب اولین موشک خصوصی چین


ایسنا نوشت: اولین موشک خصوصی ساخت چین هفته آینده پرتاب می‌شود.



این موشک "Zhuque Nantaihu" نام دارد و توسط شرکت خصوصی "Landspace Science and Technology "طراحی و ساخته شده است.

این موشک قرار است حامل یک میکرو ماهواره باشد که به "مدار خورشید آهنگ" (sun-synchronous orbit) رفته و داده‌های علمی را جمع آوری خواهد کرد.

مدار خورشیدآهنگ یک نوع مدار قطبی به مرکزیت زمین (یا سیارات دیگر) است که همواره نسبت به زمین (سیاره میزبان) در یک ساعت خاص قرار دارد. به عبارت دیگر، نقاط زیر ماهواره در نیمی از مدار در هر لحظه در یک ساعت مشخص از شبانه روز هستند (مثلاً ساعت ۱۰:۰۰) و در نیمه دیگر، یا ۱۲ ساعت اختلاف، همچنان در یک ساعت مشخص دیگر از شبانه روز قرار دارند (مثلاً ساعت ۲۲:۰۰). این مدار برای ماهواره‌هایی استفاده می‌شود که برای انجام مأموریتشان نیازمند یک وضعیت نوردهی مشخص هستند یا مطابق ماموریتشان باید از بالای قطب‌های زمین گذر کنند. این مدار معمولاً برای ماهواره‌های مشاهدات زمینی و نقشه‌برداری و سنجش از دور کاربرد دارد.
مدار خورشیدآهنگ، یک مدار قطبی معمولاً کم‌ارتفاع با زاویه میل ۹۵ تا ۹۸ درجه و دوره تناوب ۹۶ تا ۱۰۰ دقیقه‌است که می‌تواند دایروی یا بیضوی باشد. اگر مدار به صورت بیضوی باشد، معمولاً نقطه حضیض مداری آن برای گذر در زمان مشخص، تنظیم می‌شود.

ویژگی مهمی که در مدار خورشیدآهنگ پدید می‌آید، این است که زاویه تابش نور خورشید با صفحه مداری، همیشه ثابت می‌ماند.

"ونگ جیانمنگ" (Wang Jianmeng) مدیر عامل شرکت Landspace Science and Technology گفت: پرتاب این موشک یک پیشرفت وگامی عظیم در تولید فضاپیما در چین خواهد بود.



5656


کد خبر 815182
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : atena.vd
بالا