• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

بیوگرافی صادق چوبک

ساعت تک رمان

zahra jafarian

مدیریت کل سایت
پرسنل مدیریت
مدیریت کل سایت
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
5,109
لایک‌ها
13,585
امتیازها
143
محل سکونت
قم
وب سایت
taranehbazar.ir
کیف پول من
70,751
Points
8,432
زندگینامه صادق چوبک
صادق چوبک (Sadeq Chubak)، نویسنده و مترجم ب*ر*جسته‌ی ایرانی، در 14 تیرماه 1295، در شهر بوشهر چشم به جهان گشود. چوبک تحصیلات مقدماتی خود را در مدارسی در بوشهر، شیراز و کالجی آمریکایی در تهران سپری کرد. اولین نوشته‌ی صادق چوبک، در حالی که تنها پانزده سال داشت، در روزنامه‌ی محلی بیان حقیقت به چاپ رسید.

صادق چوبک در 21سالگی، پس از استخدام از سوی وزارت فرهنگ و هنر، مشغولِ تدریس در دبیرستانی واقع در خرمشهر شد. او پس از به پایان رساندن خدمت سربازی، برای تأمین مخارج زندگی، ناچار بود که علاوه بر کار تدریس و ترجمه، به مشاغلی دیگر (از جمله منشی‌گری) نیز بپردازد. در همین دوران بود که نخستین کتاب چوبک با عنوان «خیمه‌شب‌بازی» به انتشار رسید، مجموعه‌داستانی درخشان که اگرچه مورد اقبال طیف وسیعی از مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت، تا ده سال آتی مجوز تجدید چاپ پیدا نکرد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

zahra jafarian

مدیریت کل سایت
پرسنل مدیریت
مدیریت کل سایت
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
5,109
لایک‌ها
13,585
امتیازها
143
محل سکونت
قم
وب سایت
taranehbazar.ir
کیف پول من
70,751
Points
8,432
بهترین کتاب‌های صادق چوبک
از این نویسنده، چهار مجموعه‌داستان و دو رمان ماندگار به‌ جا مانده است که در ادامه مروری مختصر بر بهترین کتاب‌های صادق چوبک خواهیم داشت:

کتاب خیمه شب بازی: اولین اثر صادق چوبک که خبر از ظهور نویسنده‌ای ب*ر*جسته در ادبیات نوین فارسی داد. مجموعه داستان خیمه شب بازی متشکل از یازده داستان کوتاه است. از دو قصه‌ی «نفتی» و «عدل» به عنوان بهترین‌ داستان‌های این مجموعه یاد می‌شود.

کتاب انتری که لوطی‌اش مرده بود: این کتاب متشکل است از سه داستان «چرا دریا توفانی شده بود»، «قفس» و «انتری که لوطی‌اش مرده بود»، به علاوه‌ی نمایشنامه‌ا‌ی با عنوان «توپ پلاستیکی». این کتاب توسط پیتر اوری به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

کتاب تنگسیر: اولین رمان صادق چوبک و یکی از درخشان‌ترین عناوین داستانی در تاریخ ادبیات مدرن ایران. انور خامه‌ای تنگسیر را کتابی می‌داند که می‌تواند با داستان‌های ب*ر*جسته‌ترین نویسندگان جهان برابری کند.

کتاب سنگ صبور: چوبک یازده بار این کتاب را بازنویسی کرد تا آنکه سرانجام از نتیجه‌ی کار خود در دوازدهمین مرتبه راضی شد و رمان را منتشر کرد. محمدرضا قانون‌پرور رمان سنگ صبور را به انگلیسی بازگردانی کرده است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا