• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

اعتیاد دربازی‌های ویدئویی: سوءمصرف یا غوطه‌وری

  • نویسنده موضوع kiyan
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 12
  • بازدیدها 289
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,493
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
طبق گفته محققان، بازیکنان جوان با مدت‌زمان طولانی‌تر استفاده از اینترنت، رضایت ناشی از شناخته شدن توسط آواتارها را تجربه می‌کنند. علاوه‌بر این، زمانی‌که بازیکنان به جوامعی مانند صنف، دسته (clan) یا متحدان خونی ملحق می‌شوند، ازنظر عاطفی با انجمن‌های خود مرتبط می‌شوند و به‌نوبه خود دارای هویت شناختی و عاطفی قوی‌تری با آواتار خود هستند؛ بنابراین کاربران بازی در مسیر اعتیادشان به بازی، هم ذات پنداری با آواتار را تجربه می‌کنند که وابستگی شخصی به آواتار را آشکار می‌کند و به تغییرات در الگوهای رفتاری و نتایج رشد مرتبط است.



fear-interface-avatar






پیامدهای منفی استفاده بیش‌ازحد از بازی‌های ویدئویی شامل فدا کردن کار، تحصیل، سرگرمی‌ها، معاشرت، زمان، خواب، افزایش استرس، فقدان روابط واقعی زندگی، مهارت‌های اجتماعی ضعیف‌تر، کاهش پیشرفت تحصیلی، افزایش بی‌توجهی، پرخاشگری، رفتار مخالف و خصومت، مقابله ناسازگار، کاهش عملکرد حافظه کلامی، شناخته‌ای ناسازگارانه و افکار خودکشی است. علاوه‌بر پیامدهای منفی روانی-اجتماعی گزارش‌شده، پیامدهای بهداشتی و پزشکی بسیاری نیز وجود دارد که ممکن است ناشی از بازی‌های ویدئویی بیش‌ازحد باشد و عبارت‌اند از تشنج صرع، توهم شنوایی، شب‌ادراری، چاقی، درد مچ دست، گر*دن درد، نینتندنیت (nintendonitis) تاول، پینه، بی‌حسی انگشتان، سندرم ارتعاش بازو. بااین‌حال، شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد بازی ویدئویی می‌تواند برای سلامتی، آموزش، یادگیری و تجارت مفید باشد. بازی‌های آنلاین چندنفره باوجود تأثیرات گسترده در شکل‌دهی به تجربه اعتیاد به بازی، ازطریق افزایش روابط اجتماعی، ل*ذت ارتباط اجتماعی را به بازیکنان معرفی می‌کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,493
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
هدف از مدیتیشن یا ذهن آگاهی رسیدن به یک حالت روانی است که در آن، فرد ذهنی آرام داشته باشد. ازطریق تکنیک‌های مدیتیشن، فرد بر لحظه حال تمرکز می‌کند، درحالی‌که افکار گذشته یا آینده را رها می‌کند. چنین نشان داده‌شده است که تمرین ذهن آگاهی ارتباط ن*زد*یک*ی با رفاه بیشتر و سلامت درک شده توسط فرد دارد. تمرین ذهن آگاهی در روان‌پزشکی برای کاهش علائم افسردگی، کاهش استرس و اضطراب استفاده می‌شود. مدیتیشن ذهن آگاهی شامل تکرار تمرینات ذهنی است که منجر به تجربه سکون و آرامش حاصل از این تمرینات می‌شود. اگرچه ممکن است تصور شود که بازی ویدئویی کاملاً برخلاف مراقبه ذهن آگاهی است، بازی‌های زیادی برای بهبود تمرین ذهن آگاهی فرد توسعه داده‌شده است. بازی‌های ویدئویی به‌دلیل هدایت کامل توجه گیمر، در این زمینه قابل‌توجه هستند. درواقع بازی‌هایی که برای مدیتیشن طراحی‌شده‌اند می‌توانند سازنده تجربه‌ای از تمرکز آرام باشند. افرادی که بازی‌های ویدئویی را به‌عنوان مدیتیشن انجام می‌دهند، به حالت «جریان» در بازی وارد می‌شوند. «جریان»(flow)، به‌عنوان منطقه و وضعیت ذهنی عملیاتی تعریف می‌شود که در آن فردی که فعالیتی را انجام می‌دهد، به‌طور کامل در آن فعالیت غوطه‌ور می‌شود و احساس تمرکز، درگیری کامل و ل*ذت بردن را تجربه می‌کند. در اصل، «جریان» با جذب کامل در کاری که فرد انجام می‌دهد به معنای از دست دادن حس مکان و زمان تعریف می‌شود.





donglu-yu-cyberpunk




پیچیدگی فزاینده‌ای در ر*اب*طه با مسائل مربوط‌به ارزیابی و اندازه‌گیری اعتیاد به بازی‌های ویدئویی وجود دارد. در چند سال اخیر، ابزارهایی توسعه‌یافته‌اند که ازنظر پایایی و روایی، ویژگی‌های روان‌سنجی قوی‌تری دارند. محققان ادعا می‌کنند که برای امکان‌پذیر ساختن پیشرفت‌های آینده در توسعه و آزمایش مداخلات برای مشکلات مربوط‌به بازی‌های ویدئویی، باید بین پزشکان و محققان در مورد طبقه‌بندی دقیق این مشکلات اتفاق‌نظر وجود داشته باشد. درمان اعتیاد به بازی‌های ویدئویی مشابه انواع دیگر اعتیاد است. رویکرد کلی در درمان سوءمصرف دربازی‌های ویدئویی شامل مشاوره فردی و خانوادگی، اصلاح رفتار، درمان شناختی رفتاری، رفتاردرمانی دیالکتیکی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد می‌شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,493
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
در پایان، اگر با خواندن مطالب ذکرشده، خود را در معرض سوءمصرف بازی‌های ویدئویی میدانید پرسش‌های زیر را برای خود، پاسخ دهید:

  • آیا زمان زیاد و رو به رشدی را صرف بازی‌های ویدئویی، یادگیری در مورد بازی‌های ویدئویی، یا برنامه‌ریزی فرصت بعدی برای بازی کرده‌اید؟
  • آیا باید زمان و پول بیشتری را صرف بازی‌های ویدئویی کنید تا به همان میزان هیجانی که در سایر فعالیت‌های زندگی خوددارید، احساس خوشی کنید؟
  • آیا سعی کرده‌اید بازی‌های ویدئویی را برای مدت‌زمان کوتاه‌ و بدون کسب موفقیت انجام دهید؟
  • آیا وقتی می‌خواهید مصرف بازی‌های ویدئویی را کاهش دهید یا متوقف کنید، بی‌قرار یا ت*ح*ریک‌پذیر می‌شوید؟
  • آیا بازی‌های ویدئویی را به‌عنوان راهی برای فرار از مشکلات یا احساسات منفی انجام داده‌اید؟
  • آیا به خانواده یا دوستان در مورد میزان بازی‌های ویدئویی دروغ گفته‌اید؟
  • آیا تابه‌حال یک بازی ویدئویی را از فروشگاه یا دوستی دزدیده‌اید یا برای خرید یک بازی ویدئویی پول دزدیده‌اید؟
  • آیا گاهی اوقات برای انجام بازی‌های ویدئویی بیشتر، از انجام تکالیف یا کار صرف‌نظر می‌کنید؟
  • آیا گاهی اوقات برای انجام بازی‌های ویدئویی بیشتر، از کارهای خانه صرف‌نظر می‌کنید؟
  • آیا تابه‌حال در یک تکلیف مدرسه، آزمون یا تکلیف کاری ضعیف عمل کرده‌اید که دلیل آن زمان زیادی است که صرف بازی‌های ویدئویی کرده‌اید؟
  • آیا تابه‌حال به دوستان یا خانواده نیاز داشته‌اید که به شما پول بیشتری بدهند زیرا مقدار زیادی از پول خود را برای بازی‌های ویدئویی، نرم‌افزار یا هزینه‌های اینترنت بازی خرج کرده‌اید؟
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan
بالا