• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

معماری برج های مشهور جهان

  • نویسنده موضوع A_h
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 2
  • بازدیدها 196
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

A_h

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
3,158
لایک‌ها
7,090
امتیازها
123
محل سکونت
میان یک عالمه رمان
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
65
Points
0
برج های مشهور جهان
برج ها از زمان پیش از میلاد مسیح جزء ساخته های مورد علاقه بشریت بوده است. دیواره های باستانی Jericho یکی از اولین دیواره های شهر است که تاکنون ساخته شده و توسط یک برج سنگی تکمیل شده است. تمدن های بعدی اغلب برج ها را به عنوان بخشی از استحکامات قلعه خود در نظر گرفته و آن را مکانی امن برای محافظت و همچنین مشاهده اطراف در نظر می گرفته اند. در دو هزار سال گذشته و پس از میلاد مسیح انواعی از این گونه برج ها به دست انسان ساخته شده از جمله برج های ناقوس، برج های ساعت، مناره و همچنین برج های ارتباطی که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما در اینجا می خواهیم برج های مشهور جهان که هر کدام به یک دلیل به این شهرت دست یافته اند را برای شما تشریح نماییم پس با الی گشت همراه شوید.
برج های مشهور جهان

ستون های سنگی آکسوم | Axum Stelae

آکسوم در شمال اتیوپی واقع شده و به عنوان پایتخت اصلی پادشاهی آکسوم به شمار می رفته است. Axum یک نیروی دریایی و تجاری بوده که از حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد تا قرن دهم میلادی این منطقه را اداره می کرده است. از جمله مهترین آثار باقی مانده از آکسوم می توان به ستون های سنگی آن اشاره کرد. بلندترین برجی که باقی مانده به ارتفاع ۲۴ متر به نام پادشاه Ezana می باشد. یکی دیگر از بلندترین این ستون های سنگی به ارتفاع ۲۴٫۶ متر توسط ارتش ایتالیا برداشته شده بود که در سال ۲۰۰۸ مجددا به اتیوپی بازگشته و در جای خود نصب گردید. قدمت این ستون های سنگی به ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال قبل از میلاد رسیده و به نظر می رسید این سازه که یکی از برج های مشهور جهان به حساب می آید نشانه ای از مراسم تدفین حاکمان آکسوم بوده و شاید آن ها در زیر همین ستون های سنگی دفن شده است.
ستون های سنگی آکسوم

برج گالاتا | Galata Tower
برج گالاتا یک برج سنگی قرون وسطایی بوده که در منطقه گالاتا استانبول در ترکیه واقع شده است. یکی از نشانه های ب*ر*جسته شهر این برج ۶۷ متری بوده که با یک سیلندر مخروطی شکل که در بالای آن قرار دارد به خط افق تسلط داشته است. برج در سال ۱۳۴۸ به عنوان بخشی از قلعه های اطراف مجموعه Genoese در قسطنطنیه ساخته شده است. امروزه در طبقه بالایی این برج رستوران و کافه ای وجود دارد که تصویری با شکوه از شهر استانبول و تنگه بسفر را به نمایش می گذارد.
برج گالاتا

برج های سوانتیان | Svanetian Towers
سوانتی یکی از استان های دور افتاده شمالی در گرجستان می باشد که زمینی از مزارع کشاورزی، روستاهایی کوچک و همچنین برج های باستانی در آن قرار گرفته اند. این ساختمان های بلند که از برج های مشهور جهان می باشند برای دفاع در مقابل قبیله های شمالی و همچنین یورش آن ها ساخته شده اند. هر خانواده Svan معمولا برج های خود را داشته اند. این برج ها در زمان عقب نشینی بسیار کاربرد داشته و می توانستند با طناب افراد را بالا بکشند. همچنین در هنگاه بارش های سنگین برف مکانی امن برای محافظت از سربازان بوده است. قدیمی ترین برج های سوانتیان مربوط به قرن نهم میلادی می شود.
برج های سوانتیان

برج های دوتایی بولونیا | The Two Towers of Bologna
این را با فیلم ارباب حلقه ها اشتباه نگیرید. برج های دوتایی بولونیا در ایتیا بوده و به نام خانواده هایی که آن ها را در سال های ۱۱۰۹ تا ۱۱۱۹ ساخته اند نامگذاری شده است. برج Asinelli با ارتفاع ۹۷٫۲ متر بلندترین برج در بولونیا می باشد. برج The Garisenda Tower نیز ابتدا ۶۰ متر ارتفاع داشته اما در قرن چهاردهم برای ایمنی بیشتر به ارتفاع آن به ۴۸ متر کاهش پیدا کرد.
برج های دوتایی بولونیا

مناره جم | Minaret of Jam
مناره جم در قرن دوازدهم به عنوان بخشی از یک مسجد در ناحیه ای دور در غرب افغانستان ساخته شده است. ساختمان مسجد در اثر یک سیلاب از بین رفته و محوطهاطراف مناره نیز بعدها توسط مغول ها تخریب گردید. با توجه به شرایط آب و هوایی غیر معمولی که در این ناحیه وجود دارد این یک معجزه است که برج بلند ۶۲ متری هنوز پابرجا باقی مانده است.
مناره جم

برج بلم | Belem Tower
برج بلم در اوایل قرن شانزدهم میلادی به عنوان بخشی از یک سیستم دفاعی برای محافظت از شهر لیسبون ساخته شده است. این برج زیبا نقطه شروعی بود برای بسیاری از هدایتگران تا بتوانند مسیرهای جدیدی را برای تجارت و تبدیل شدن به یک مکان تاریخی در عصر دیسکاوری پیدا نمایند.


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : A_h

A_h

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
3,158
لایک‌ها
7,090
امتیازها
123
محل سکونت
میان یک عالمه رمان
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
65
Points
0
برج بلم

مناره قطب | Qutb Minar
مینار قطب در هندوستان توسط Qutb al-Din Aybak به عنوان اولین حاکم مسلمان دهلی در سال ۱۱۹۳ سفارش داده شده است. Qutb al-Din Aybak قصد داشت تا از مناره جم در افغانستان پیش افتاده اما متاسفانه تا زمان مرگ او تنها پایه های برج تکمیل شد. جانشینان او ساخت و ساز این بنا را ادامه داده و در نهایت در سال ۱۳۸۶ ساخت آن نهایی گردید. این مناره با ۷۲ متر ارتفاع و همچنین ۳۷۹ پله که می توان از طریق آن به بالای برج رسید به عنوان بلندترین مناره آجری و یکی از برج های مشهور جهان به شمار می رود.
مناره قطب

سه پاگوداس | Three Pagodas
این بنا در ۱٫۵ کیلومتری شمال غربی شهر باستانی دالی در چین واقع شده است. سه پاگوداس یکی از بهترین سازه های مذهبی در چین بوده که چندین فاجعه انسانی و طبیعی را تحمل کرده و همچنان سالم باقی مانده است. پاگودا میانی در سال های ۸۲۴ تا ۸۴۰ میلادی توسط پادشاه Quan Fengyou بنا شده و با ارتفاع ۶۹٫۶ متر یکی از بلندترین مکان های مذهبی در چین و همچنین یکی از برج های مشهور جهان می باشد. دو پاگودای دیگر در حدود یک قرن بعد ساخته شده و هر کدام دارای ارتفاعی معادل ۴۲٫۱۹ متر می باشند.
سه پاگوداس

برج سی ان | CN Tower
برج سی ان در قلب شهر تورنتو کانادا واقه شده و به عنوان نشانه ای مشخصی برای این کشور می باشد. این برج مخابراتی از سال های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ توسط شرکت ملی راه آهن کانادا بنا شده و ارتفاع آن ۵۵۳٫۳۳ متر است. این ساختمان به عنوان یکی از برج های مشهور جهان شناخته شده و به مدت ۳۰ سال به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می شد تا زمانی که برج دبی با ارتفاعی بسیار بیش از این افتتاح گردید.
برج سی ان

مناره مارپیچی | Spiral Minaret
مناره مارپیچی یا مناره Malwiya بخشی از یک مسجد بزرگ در شهر سامرا در کشور عراق می باشد. این مسجد یکی از بزرگترین ها در نوع خود در جهان بوده و مناره آن نیز یکی از برج های مشهور جهان می باشد. این مناره در اصل به وسیله یک پل به مسجد متصل شده است. این مناره یا برج در سال های ۸۴۸ تا ۸۵۲ از ج*ن*س ماسه سنگ ساخته شده و از نظر طراحی مارپیچی و مخروطی آن در میان سایر مناره های دیگر جهان منحصر به فرد می باشد. این برج ۵۲ متر ارتفاع داشته و در سال ۲۰۰۵ شورشیان بخش بالای این برج را تخریب کرده و آجر و خاک رس قسمت بالایی را به پایین ریختند.
مناره مارپیچی

برج سن گیمینانو | San Gimignano
سن گیمینانو روستایی در توسکانی بوده که نام مستعار آن Manhatten قرون وسطی می باشد که شهرتش به دلیل وجود ۱۴ برج سنگی آن می باشد. زمانی که سن گیمینانو در اوج قدرت و ثروت قرار داشت بیش از ۷۰ برج را در این شهر بنا کرده تا بتواند در مقابل حملات دشمن دفاع نماید. زمانی که شهر در سال ۱۳۴۸ در اثر طاعون ویران گردید قدرت سن گیمینانو از بین رفت اما این برج ها موجب شد تا دشمنان به این منطقه حمله نکرده و امروزه بسیاری از آن ها همچنان باقی مانده اند.


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : A_h

A_h

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
3,158
لایک‌ها
7,090
امتیازها
123
محل سکونت
میان یک عالمه رمان
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
65
Points
0
برج سن گیمینانو

برج بیگ بن | Big Ben
برج ساعت بیگ بن یکی معروف ترین از جاذبه های گردشگری لندن در انگلستان بوده و این برج بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد. نام بیگ بن در واقع به خود ساعت در این برج اشاره دارد. زنگی به وزن ۱۳ تن در داخل آن قرار گرفته و فردی به نام Sir Benjamin Hall که برای اولین بار توانست این زنگ را به صدا در آورد باعث شد تا نام بیگ بن روی این برج گذاشته شود. این به عنوان سومین برج بزرگ و یکی از برج های مشهور جهان می باشد.
برج بیگ بن

برج کج پیزا | Leaning Tower of Pisa
ساخت برج مشهور پیزا در حدود ۱۷۷ سال به طول انجامیده است. کمی پس از آنکه ساخت و ساز این برج در سال ۱۱۷۳ آغاز گردید به دلیل بنیاد ضعیف آن این برج در خاک فرو رفت و تقریبا برای مدتی در حدود یک قرن کنار گذاشته شده و تنها ماند. هنگامی که ساخت و ساز آن مجددا از سر گرفته شد مهندسین یک طرف از طبقه بالا را کمی بلندتر ساخته و برج در نیمه دوم قرن چهاردهم به پایان رسید. از سال ۲۰۰۱ برج مشهور پیزا مجددا برای بازدیدکنندگان که مایل به بالا رفتن از ۲۹۶ پله می باشند بازگشایی شده است.
برج کج پیزا

برج ایفل | Eiffel Tower
برج ایفل به عنوان نمادی برای پاریس و فرانسه بوده و همچنین یکی از برج های مسهور جهان به شمار می رود. برج توسط Gustave Eiffel به عنوان قوس ورودی برای نمایشگاه پاریس در سال ۱۸۸۹ ساخته شد. این بنا ارتفاعی معادل ۳۰۰ متر داشته و در سال ۱۹۳۰ به عنوان بلندترین برج جهان شناخته شده تا زمانی که برج کرایسلر در نیویورک تکمیل شد. از آنجایی که از این سازه زیبا تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نفر بازدید کرده اند، برج ایفل به محبوب ترین یادواره گردشگری در جهان تبدیل شده است.
برج ایفل

معیارهایی که برای انتخاب برج های مشهور جهان مورد نظر قرار گرفته است صرفا بحث ارتفاعی آن ها نبوده بلکه این برج ها از چند دیدگاه تاریخی، موقعیتی، مذهبی و همچنین گردشگری بررسی گردیده است.


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : A_h
بالا