• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

رویداد ☆☆هپی هالووین☆☆

  • نویسنده موضوع miss_meli
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 61
  • بازدیدها 3K
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

Aby

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,350
لایک‌ها
16,365
امتیازها
113
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
10,933
Points
109
هالووین مبارکه :)


۲۰۲۰۱۰۳۱_۰۹۴۶۳۱.jpg
مکان‌های تسخیرشده از جمله جاذبه‌های تفریحی محسوب می‌شوند که با هدف القای حِس ترس و هیجان مراجعین طراحی شده‌اند. بیشتر این جاذبه‌ها در زمرهٔ سرگرمی‌های فصلی هالووین است که می‌تواند شامل خانه وحشت، گروه سواری در مرغزارها یا باغ هزارتو (لابیرنت) مزارع ذرت باشد هر چند، سطح اغواگری مولفه‌ها با رشد روزافزون صنعت، رشد چشمگیری داشته‌است. نخستین مکان مستند و هدفمند با مقوله تسخیرشدگی، خانه شبح اورتون و اسپونر بود که در سال ۱۹۱۵ میلادی در لیپهوک انگلستان افتتاح شد. در حقیقت، چنین جاذبه‌ای بیشتر شبیه خانه‌های سرگرم‌کنندهٔ فستیوال‌ها بود که با افزودن ویژگی‌هایی همچون تِم‌های بخار، بر جذابیت آنها افزوده می‌گردید. خانهٔ تسخیرشدهٔ موصوف کماکان وجود دارد و امروزه بخشی از مجموعه ی هالی کامب استیم محسوب می‌شود.
در طول دهه‌های ۱۹۳۰ میلادی و تقریباً همزمان با فراگیری مقوله‌هایی مثل کلک یا خوراکی، نخستین تِم‌های خانه‌های تسخیرشدهٔ هالووینی نیز به آهستگی در ایالات متحده ظهور کردند. پدیده نوظهور خانه‌های تسخیرشده در اواخر دهه ۵۰ میلادی به عنوان یکی از جذابیت‌های اصلی مراسم با مرکزیت کالیفرنیا نمود بیشتری یافتند. در همان زمان و تحت حمایت مرکز بهداشت و سلامت کودکان جونیور، خانه تسخیرشدهٔ سن ماتئو در ۱۹۵۷ افتتاح شد. در طول سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۳ سراسر کشور شاهد ظهور چنین تِم‌هایی بود و به دنبال آن، در سال ۱۹۶۴ نیز موزه‌خانهٔ تسخیرشدهٔ کودکان ایندیاناپولیس افتتاح شد.


هالووین بازم مبارکتون :)?❌
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

فاطمه تاجیکی✾

موسس سابق انجمن تک رمان
کاربر افتخاری
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2019-11-10
نوشته‌ها
1,373
لایک‌ها
21,126
امتیازها
118
سن
24
محل سکونت
قلب دخترم...
وب سایت
forums.taakroman.ir
کیف پول من
7,321
Points
142
امضا : فاطمه تاجیکی✾

_M.s_

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-08-02
نوشته‌ها
113
لایک‌ها
588
امتیازها
63
کیف پول من
51
Points
0
31zl_276f76a5531ec9c2ea30ae38a1f145c4.jpg


اگه روح قراره انقده گوگولو باشه من عاشق روحم Kha& ?
زنده باد رووووح
بوووووووووو?
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : _M.s_

ZiBa

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-24
نوشته‌ها
1,988
لایک‌ها
11,910
امتیازها
123
کیف پول من
0
Points
0

MAHDIS

نویسنده انجمن + مدیر ارشد بازنشسته
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-26
نوشته‌ها
7,835
لایک‌ها
16,737
امتیازها
163
سن
23
محل سکونت
Mystic Falls
وب سایت
taakroman.ir
کیف پول من
718
Points
0
648fc7f47410e06b19b1fa243663a88f.jpg

آشنایی با علامت ها و نمادهای هالووین

در گذر زمان بر نمادهای هالووین افزوده شده است، برخی نمادها مانند فانوس و مشعل از دیرباز در این مراسم حضور داشتند و برای ترساندن و دور کردن ارواح استفاده می شدند اما رفته رفته ساخت مصنوعات مخصوص به هالووین به یکی از تجارت های پر سود تبدیل شد و این روند همچنان هم ادامه دارد.

در ادامه به برخی از مهم ترین علامت های هالووین اشاره می کنیم:

1 ) شیطان

یکی از نمادهای ترسناک در دنیا شیطان است پس حتما در مراسم هالووین جایگاه ویژه ای دارد. انواع عروسک های شیطانی را بر روی درختان و یا خانه ها قرار می دهند تا جلوه ای ترسناک ایجاد کنند و یا از ماسک هایی شیطانی برای ترساندن یکدیگر استفاده می کنند.


2 ) کدو

همانطور که اشاره کردیم کدو تنبل یکی از نماد های اصلی هالووین است و زمانی که به صورت شیطانی آرائیده می شود جلوه ای کاملا خبیث و شیطانی به خود می گیرید و به عنوان اصلی ترین علامت هالوون شناخته می شود.

3 ) شلغم

در ایرلند و اسکاتلند شلغم را هم مانند کدو تنبل به شکل شیطانی حکاکی می کنند و از آن در تزیین هالووین استفاده می نمایند.

4 ) نمادهای مدرن

در سالهای اخیر برخی نمادهای جدید و مدرن وارد هالووین شده اند مانند دراکولا یا سوپر قهرمانان فیلم های تخیلی.

5 ) فرشته

از نمادهایی که در هالووین به چشم می خورد آرایش و لباس هایی شبیه به فرشتگان می باشد که به نوعی نشان دهنده ی جنگ میان خوبی و بدی هستند.

6 ) جمجمه

از جمجمه های مصنوعی انسان و حیوان از دیرباز در هالووین استفاده می شد و آن را نمادی برای یادآوری مرگ و گذرا بودن زندگی و روز رستاخیز می دانند.

7 ) عناصر پاییزی

در هالووین از عناصری مانند برگ های زرد و نارنجی رنگ پاییز، ذرت، مترسک استفاده می شود و آن ها را با اشیایی که یاد آور مرگ باشد تزیین می کنند.

بازی و فعالیت های دیگر هالووین

چند بازی از قدیم الایام با هالووین در آمیخته بود، این فعالیت و سرگرمی ها اغلب جنبه ی پیشگویی آینده را داشت؛ مثلا برای مشخص کردن زمان مرگ، بچه دار شدن و ازدواج از آن ها استفاده می شد.


بازی ها و فعالیت های هالووین ممکن است در کشورهای گوناگون با کمی تغییرات انجام شود اما ما در این جا به برخی از این بازی و سرگرمی ها می پردازیم، این سرگرمی ها در ایرند و بریتانیا رواج دارد.

1) دوکینگ ( dooking )

در این بازی ظرفی بزرگ را پر از آب می کنند و در آن چند سیب می اندازند شرکت کنندگان که اغلب کودکان هستند باید سعی کنند تنها با د*ه*ان و بدون استفاده از هیچ کمک دیگری سیب ها را گ*از بزنند.


سیب در هالووین نشان دهنده ی دنیای دیگر و جاودانگی است.

2 ) پرتاب پو*ست

در این بازی سیب را به صورت یک دست و طولانی پو*ست می کنند، سپس می ایستند و از روی شانه پو*ست سیب را به پشت سرشان می اندازند و اعتقاد دارند که شکل پو*ست سیب شبیه به حرف اول نام همسر آیندیشان می شود.

3 ) خوردن بلغور

فعالیت جالب دیگر این است که چند دانه ی بلغور می خوردند و بدون این که هیچ چیزی پس از آن بخورند یا بیاشامند می خوابند، اعتقاد دارند در خوابشان همسر رویاهایشان را خواهند دید.


4 ) فندوق کبابی و بلوط

دو فندوق یا بلوط را به سمت آتش پرتاب می کنند اگر آن ها به آرامی و بدون سرو صدا در آتش کباب شدند نشانه ی خوبی از رسیدن به آرزوهایشان است و اگر سرو صدا کرد و به سوی آتش رفت نشانه ی بدی است.

5 ) آینه

گفته می شود اگر دختران مجرد در شب هالووین در اتاقی تاریک بنشینند و به درون آینه ای خیره شوند چهاره ی همسر آینده ی خود را خواهند دید.

6 ) کارت تبریک

از فعالیت های محبوب دیگر در هالووین فرستادن کارت پستال های رنگین به دوستان و آشنایان برای تبریک هالووین می باشد.

7 ) فوت کردن آتش

از آتش در هالووین برای پیشگویی در قدیم استفاده ی زیادی می شد، برای مثال به سمت آتش فوت می کردند و شعله ها به هر شکلی که در می آمد معنای خاصی داشت.

8 ) قصه گویی

تعریف کردن داستان های ترسناک یکی از فعالیت های رایج در هالووین است.

9 ) فیلم ترسناک

در شب هالووین دیدن فیلم های هولناک بسیار رواج دارد.

10 ) مکان های خالی از سکنه

گردش و تفریح در اماکن خالی از سکنه یکی از فعالیت های جذاب هالووین است، بسیاری از علاقمندان به هالووین خانه هایشان را به صورت ترسناک و همانند مکان های خالی از سکنه تزیین می کنند و اغلب روی درب ورودیشان می نویسند اینجا مکانی متروکه است. این جمله به نوعی دعوت دیگران به آن مکان است، وقتی فردی وارد این خانه ها می شود افرادی در کمین هستند که او را به صورت غیر منتظره ای بترسانند، کسی که وارد این خانه ها می شود باید بسیار شجاع باشد و خود را برای هر اتفاقی آماده کند.


?هالووین همگی مبارکـــ?ـــ?

vvijzekapakx.jpeg
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : MAHDIS

mahsa jodaii

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-23
نوشته‌ها
649
لایک‌ها
4,975
امتیازها
103
محل سکونت
طهــران
کیف پول من
19
Points
0
برای این که بخواهیم در مورد تاریخچه شکل گیری هالووین صحبت کنیم باید به کشور ایرلند برویم. شکل گیری جشن هالووین به فستیوال ساوین (Samhain) سلتیان باستان برمی گردد. سلت ها در حدود ۲۰۰۰ سال پیش در سرزمینی زندگی می کرده اند که امروزه کشور ایرلند، بریتانیا و شمال فرانسه را شامل می شود. آن ها سال نویشان را در روز ۱ نوامبر جشن می گرفتند. در این روز پایان رسمی تابستان و فصل برداشت و آغاز فصل تاریکی و سرما و زمستان بود و اغلب با مولفه های مرگ انسان همراه بود. سلتی ها باور داشتند که در روز اول سال مرز بین دنیای مرده ها و زنده ها برداشته می شود و مرده ها می توانند وارد دنیای زندگان شوند. آن ها شب ۳۱ اکتبر که شب سال نوی آن ها بود ساوین را جشن می گرفتند و باور داشتند که ارواح مردگان دوباره به زمین برمی گردد. سلتی ها همچنین معتقد بودند که این موقع از سال بهترین زمان برای افراد روحانی برای پیش بینی و پیش گویی آینده است. در طول جشن سلتی ها لباس های مخصوصی می پوشیدند که شامل سر و پو*ست حیوانات هم می شد. بعد دور آتش جمع می شدند و سعی می کردند بخت و اقبال هرکس را پیش بینی کنند.
هالووین




هالیوون مبارککک???
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : mahsa jodaii
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا