• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

رویداد ☆☆هپی هالووین☆☆

  • نویسنده موضوع miss_meli
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 61
  • بازدیدها 3K
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

MahSana♡

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-21
نوشته‌ها
1,728
لایک‌ها
8,829
امتیازها
193
محل سکونت
⁠♡آوای شیرین لالایی فرهاد⁠♡
کیف پول من
4,541
Points
111
انسان‌ها از دیر باز پای بند سنت‌ها و آداب و رسومی هستند که پیشینه‌ای تاریخی را برای هر کشور رقم می‌زند، آداب و رسومی که ریشه در فرهنگ و اعتقادات دارد. یکی از این آیین‌ها، جشن هالووین است. امروز به بهانه جشن هالووین، بر آن شدیم که تاریخچه‌‌ی این جشن را هر چند کوتاه با هم مرور کنیم.

هالووین یکی از جشن‌های مذهبی در کشورهای غربی است که مراسم آن در شب 31 اکتبر هر سال برگزار می‌شود و این روز در کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا تعطیل رسمی اعلام شده است تا همه‌ی مردم بتوانند در این جشن شرکت کنند. در این روز مردم لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشند و کودکان برای جمع آوری آجیل و شکلات درب خانه‌ها را می‌کوبند.

تاریخچه‌ی این جشن به 2000 سال قبل باز‌می‌گردد. شبی که به اعتقاد راهبان شب مقدس نام گرفت و ریشه در آیین و رسوم ساکنان جزایر بریتانیا از جمله ایرلند دارد. این جشن در حقیقت یک جشن مذهبی است و از قرن نهم میلادی رواج پیدا کرده است. فردای شب هالووین را روز تمام مقدسین نام نهاده‌اند و مسیحیان این روز را جشن می‌گیرند.

راهبانی که این آیین را بنا نهادند، بر این باور بودند که در این شب دروازه‌ی بین دو دنیا گشوده می‌شود و خدای جهان مردگان همراه با ارواح، اجنه و دیوها به روی زمین می‌آید. برای همین در این شب مردم با پوشیدن لباس‌های ترسناک و کوبیدن بر طبل و اشیایی مثل دیگ و بشقاب و ایجاد صدا، سعی می ‌کنند تا دیو و اجنه را فراری دهند.

از دیگر رسوم این شب این است که کدو تنبل تو خالی را برداشته و برای آن د*ه*ان و چشم به صورتی ترسناک در می‌آورند و داخل آن شمعی روشن می‌کنند که به عنوان فانوس شب هالووین معروف است و جک فانوس نامیده می‌شود.

یکی دیگر از اعتقادات این شب این است که اگر کسی عطسه کند حتما باید به او بگویند خداحفظت کند تا مبادا شیطان روح او را تسخیر نماید


ها مو مدال موخوام یالا رد کنین ??
گاشق زدن یعنی چی?
هالووینم مبارررک?????
قاشق زدن یعنی چی ؟
“هدیه بده وگرنه شیطنت میکنم” یا قاشق زنی یکی از کار‌های مورد علاقه‌ی کودکان در شب هالووین است. کودکان در شب هالووین با پوشیدن لباس‌های عجیب و ترسناک خانه به خانه در می‌زنند و درخواست شیرینی و شکلات می‌کنند و می‌پرسند: ” Trick or treat”. در اینجا صاحب‌خانه می‌تواند دو کار انجام دهد، یا در سبد‌های بچه‌ها شیرینی و شکلات بریزد یا همچنان بایستد تا بچه‌ها او را بترسانند و مسخره کنند. البته امروزه همه بچه‌ها را مهمان می‌کنند و در ظرف هایشان شیرینی و شکلاتی که از قبل تهیه کرده‌اند میریزند و بچه‌ها هم با انجام دادن کار خوبی برای صاحبخانه محبتش را جبران می‌کنند.

رسم Trick or treat یکی از مهم‌ترین رسوم شب هالووین به حساب می‌آید. امروزه اگر در محله‌ای کودکی زندگی کند اهل آن محله موظفند برای پر کردن سبد کودک هنگامیکه برای Trick or treat به در منزل آن‌ها می‌آید شکلات هالووین تهیه کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : MahSana♡

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
من شکلات مکلات اینا نمیخوام.
به جاش چیز برگر بدین برم Sbj)4
هلوووووووینننننن(بلدم از قصد نوشتم?) موبارککک.
ایشالله به ترس و جیغ و رعشه های بسیار.. ها ها ها ها ها???و در ضمن من من کدو دوست ندارم تو هندونه شمع بزارین????
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

L A D Y

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-12
نوشته‌ها
1,764
لایک‌ها
23,342
امتیازها
138
سن
17
کیف پول من
7,644
Points
117
تاریخ این روز به بیش از ۲۰۰۰ سال گذشته بازمی‌گردد و آغاز آن درواقع بسیار جدی بوده است. شب ۳۱ اکتبر که به‌ هالووین (Halloween ترکیب دو کلمه Hallow مقدس و E’en که همان Evening به لهجه ایرلندی است، به معنای سر شب) شهرت دارد، ریشه در رسوم سلتیک (ساکنان اولیه جزایر بریتانیا) دارد و آداب آن بیشتر از ایرلند و اسکاتلند آمده است.

این شب در اصل از جشنی مذهبی پایه گرفته است که از قرن نهم بعد از میلاد مرسوم بوده و “روز تمام مقدسین” یا All Hallows Day نام داشته است. مسیحیان در این روز که مطابق با اول نوامبر است، به افتخار تمام قدیسین جشنی برپا می‌کنند که امروز به نام All Saints Day شهرت دارد و‌ هالووین، شب قبل این جشن است.

اما رسوم این شب، تاریخچه ای بسیار دورتر دارد و به یکی از تعطیلات سلتیک برمی‌گردد.

بیش از ۲۰۰۰ سال پیش، راهبان سلت که Druid نامیده می‌شدند، جشنواره ای را پایه گذاری کردند که سمهین (Samhain) نام داشت و اعتقاد داشتند که در این شب دروازه بین دو دنیا گشوده می‌شود و خدای جهان مردگان همراه با ارواح، اجنه و دیوها به روی زمین می‌آید.


705200_c888d4bacb4ae4e2bda6b87b62e64d46.gif


مردم سلت در این شب لباسهایی از پو*ست حیوانات می‌پوشیدند و سر آنها را هم مانند کلاه خودی بر سر می‌گذاشتند تا از ارواح خبیث پنهان شوند و با کوبیدن بر طبل و اشیایی مانند دیگ و بشقابهای فلزی، صداهایی ایجاد می‌کردند تا اجنه و دیوها را فراری دهند. در این میان راهبان آتشی می‌افروختند و قربانی می‌کردند تا ارواح را آرام کنند.

امروزه رنگهای محبوب ‌هالووین یعنی نارنجی و سیاه، نشانه ای از رنگ آتش راهبان در آسمان تیره شب است.

پوشیدن لباس مبدل هم، از پوشیدن پو*ست حیوانات به لباسهایی مانند جادوگران، هیولاها، شخصیتهای مشهور و هر چه تصور کنید، درآمده است.

از طرفی، علاوه بر تاثیر این مراسم، جشنواره روز برداشت محصول رومیان نیز، که از قرن اول میلادی آغاز شد، به خصوص جشنی که در ستایش پومونا (Pomona) الهه میوه جات بوده است، بر جشن ‌هالووین تاثیر فراوانی گذاشته است.

گرفتن سیب از آب و دویدن در هزارتوهای مزارع ذرت و البته استفاده‌های مختلفی که از کدو می‌شود، همه نشانی از جشن رومیان دارند که در طی آن برداشت محصولی خوب را جشن می‌گرفتند.
705198_df4ebdb82193c03bee00669fbc150a18.gif


#Happy_Halloween
هالووین مبارک?


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش:

Ghasam.H

سرپرست بازنشسته بخش عکس
داستان‌نویس
مجله نویس
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-08-11
نوشته‌ها
5,423
لایک‌ها
26,746
امتیازها
168
محل سکونت
جایی میون خلسه‌ی مستور:)
کیف پول من
22,914
Points
251
امضا : Ghasam.H

Aseman♡

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-11-30
نوشته‌ها
2,756
لایک‌ها
16,680
امتیازها
114
محل سکونت
میان یه عالمه رویا
کیف پول من
1,806
Points
10
تو گوگل جستجو زدم چهار شنبه سوری ، کلی عکس از آدمای سوخته و زخمی اومد اما وقتا جستجو زدم هالوین عکس چند نفر که با آرامش داشتن تفریح می کردنند اومد! برداشت از این موضوع با خودتان…
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aseman♡
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا