• دوره آنلاین تندخوانی به صورت کاملا رایگان کلیک کنید

VIP کتاب چگونه دیگران را مجذوب خود کنیم؟ | اثر برایان تریسی

ساعت تک رمان

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
فصل نهم
قدرتِ توجه و تمرکز


دوستان ما، جذابیت و کششی که در صحبت‌های ما می‌یابند را بیش از صحبت‌های خودشان می‌دانند و ترجیح می‌دهند که بیشتر از شنیدن حرف‌های دوستان خود ل*ذت ببرند.«فولک گرویل»

در این‌جا ماجرا و سناریویی است که مطمئنم برای اکثر افراد آشنا به نظر می‌رسد، به خصوص هنگام صرف صبحانه یا شام. این سناریو به صورت دیالوگ زیر است:
زن: «تو در حال گوش دادن به حرف‌های من نیستی!»
مرد: «این‌طور نیست. من دارم به حرف‌های تو گوش می‌دهم»
زن: «نه، حواس تو جای دیگری است.»
مرد: «به تو می‌گویم که دارم به حرف‌های تو گوش می‌دهم.»
زن: «من می‌گویم که تو به حرف‌های من گوش نمی‌دهی.»
مرد: «گفتم که دارم به حرف‌های تو گوش می‌دهم. من می‌توانم هر کلمه و حرف مزخزفی که گفتی را دقیقاً تکرار کنم!»
زن: «من کلمه و حرف مزخرفی نزدم که بخواهی تکرارش کنی. همین نشان می‌دهد که تو به حرف‌های من گوش نمی‌دادی!»
آن‌چه زن به شوهرش می‌گوید به واقع این است که اگرچه مرد می‌تواند صد درصد حرف‌های همسرش را به خاطر آورد و بازگو کند، اما در متقاعد کردن‌اش به اینکه تمام توجه و تمرکزش با او است و حواس‌اش جای دیگری نیست، موفق نمی‌شود.

توجه و تمرکز کامل
تحت‌تاثیر قرار دادن و جذب دیگران، مستلزم توجه و تمرکز کامل است؛ به خصوص در هنگام گوش دادن. وقتی شما در جمع شنوندگان یک سخنرانی هستید، به خاطر آوردن آن‌چه او می‌گوید فقط بخشی از رویکرد گوش دادن است. اگر رفتارتان طوری باشد که به نظر برسد دارید می‌گویید: «من زیاد به خودم زحمت نمی‌دهم که در قبال حرف‌های شما واکنش نشان دهم، اگر رفتارتان اصلاً به گونه‌ای نیست که تاییدی برای او باشد که درحال گوش دادن به حرف‌هایش هستید، آن‌گاه شنونده‌ای بد و بی‌توجه محسوب می‌شوید. اگر هیچ‌گونه علامت و نشانه‌ای از سوی شما بروز نکند که بر این موضوع اشاره داشته باشد که دارید با دقت و توجه به حرف‌هایش گوش می‌دهید... پس دلیل این امر است که در حال گوش دادن نیستید!
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
روابط خوب، خواه اجتماعی باشد و خواه شغلی، بر پایه بسیاری از ویژگی‌ها و خصیصه‌ها بنا می‌شود، اما در این میان هیچ‌چیزی تا این حد اهمیت ندارد که طرف مقابل فکر کند شما شنونده‌ای همدل و دل‌سوز هستید. هرچه شما شنونده‌ی بهتری باشید، در هر ر*اب*طه‌ای ارزش و اهمیت بیشتری خواهید داشت. اما ما از کجا بدانیم که آیا کسی با توجه و تمرکز کامل در حال گوش دادن به حرف‌های ماست یا خیر؟
شما کاری را انجام می‌دهید که شنونده‌های خوب انجام می‌دهند شما به طریق مختلف این علامت و نشانه را به طرف مقابل منتقل می‌کنید که در حال گوش دادن به حرف‌های او هستید. رفتار و زبان ب*دن شما باید بگوید: «من کاملاً روی آنچه داری می‌گویی، تمرکز کامل دارم و با دقت به حرف‌هایت گوش می‌دهم؛ هر کلمه‌ای که بیان می‌کنی، برای من اهمیت بسیار زیادی دارد.»
افرادی که این علامت و نشانه را می‌فرستند، اصطلاحاً «شنوندگان دقیق» نامیده می‌شوند. افرادی که چنین نیستند را در اصطلاح «شنوندگان بی‌توجه» می‌نامند.

تصدیق و دلگرم کردن
ما این اشارات و علامت‌ها را به عنوان «تصدیق‌ها و دلگرمی» در هنگام گوش دادن به حرف طرف مقابل معرفی می‌کنیم شنونده‌های دقیق و با تمرکز، از آن‌ها برای تصدیق حرف‌های طرف مقابل، قدردانی از حضور وی، و اطمینان دادن به او که کاملاً با توجه و دقت به حرف‌هایش گوش می‌دهد و حواسشان جای دیگری نیست، استفاده می‌کنند. شنونده‌های دقیق می‌دانند که با دقت گوش دادن به حرف‌های طرف مقابل باعث می‌شود که او در خود احساس خاص و خوبی پیدا کرده و حس کند که با ارزش و اهمیت است. هرچه این اشارات و علامت‌ها را بیشتر تمرین کنید، بیشتر اهل معاشرت و گفت‌وگو جلوه خواهید کرد. یادتان باشد که «مستمع خوب، صاحب سخن را بر سر ذوق آورد.»

ابزارهای شما برای مجذوب دیگران
دفعه‌ی بعد که در حال صحبت و گفت‌وگو با کسی هستید، تلاش ویژه‌ای برای تصدیق کردن حرف‌های او و اطمینان دادن از اینکه با دقت و تمرکز به حرف‌هایش گوش می‌دهید، انجام دهید. به این ترتیب او پی می‌برد که شما کاملاً درگیر و مشغول آنچه می‌گوید، هستید. روی حرف‌های او دقیقاً تمرکز کنید. طوری رفتار نمایید که گویی این آخرین باری است که او را می‌بینید. یاد بگیرید که چگونه علامت و نشانه خود را مبنی بر اینکه فقط به او توجه دارید، به وی منتقل کنید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
فصل دهم
اولین علامت: ارتباط بصری


مقدار کمی دیالوگ و گفت‌وگو دو طرفه، ارزش بسیار بیشتری از مقدار زیادی مونولوگ و تک‌گویی یک جانبه دارد.«گمنام»

از کجا و چگونه متوجه می‌شوید که فردی در حال گوش دادن به حرف‌های شما است؟ اولین نشانه و علامت مهم در این خصوص همانا ارتباط بصری است؛ روشی ساده و نظری. اگر فردی در حال نگاه کردن به شما نیست، پس در حال گوش دادن به شما هم نیست.
تا به حال چند بار پیش خود فکر کرده‌اید، یا شاید گفته‌اید، به خصوص فرزندان خود، که: «وقتی دارم با تو حرف میزنم، به من نگاه کن!» آیا میدانید که وقتی در حال حرف زدن با کسی هستید و آن فرد به شما نگاه نمی‌کند، تا چه حد عصبی و آشفته می‌شوید تمرکزتان را از دست می‌دهید؟ و برعکس وقتی آن فرد نگاه و توجه‌اش به شما است، چقدر احساس آرامش در خود می‌کنید؟

تجربه‌ی برایان
در این‌جا می‌توانید امتحان کنید و متوجه شوید که ارتباط بصری تا چه حد در برقراری ارتباط کلامی با یک شخص دیگر، حائز اهمیت است. این کار را با مستقیم نگاه کردن به فردی که دارید با او صحبت می‌کنید، یا او در حال صحبت با شما است، شروع کنید. سپس به آرامی نگاه خود را از او بردارید و معطوف دور دست‌ها کنید.
واکنش او این خواهد بود که تقریباً خیلی فوری، جمله‌اش را ناتمام و نیمه‌کاره رها کن و آن را ادامه ندهد؛ طوری که گویی یک فرش کلامی را از زیر زبان او بیرون کشیده‌اید. چنین اتفاقی همیشه پیش می‌آید.

مستقیماً به فرد متکلم نگاه کنید.
با فردی که در حال صحبت است، ارتباط بصری مستقیم ایجاد کنید. این بارزترین و اصلیی‌ترین روشی است که دیگران بدانند در حال گوش دادن به حرف‌هایشان هستید. هرچه ارتباط بصری بهتری برقرار کنید بیشتر به نظر می‌رسد که درگیر موضوع گفت‌وگو شده‌اید و فعالانه گوش می‌دهید.
اگر مدام یا برای مدت طولانی به جایی دیگر نگاه کنید، به طور حتم باعث خواهید شد که طرف مقابل از خود واکنش‌های منفی بروز دهد و پیش خود فکر کند:«من فرد کسل کننده‌ای هستم. او تمایلی به شنیدن حرف‌هایم ندارد» یا «او علاقه‌ای به من و حرف‌هایم ندارد.»
ارتباط بصری ضعیف هیچ فکر و ذهنیت مثبتی را در هیچ‌کس ایجاد نخواهد کرد، اگر می‌خواهید دیگران شما را فردی خوش‌برخورد و دوست‌داشتنی بدانند باید در هنگام گوش دادن به حرف‌هایشان، به خوبی با آنان ارتباط بصری برقرار کنید. برای این منظور به تمرین این روش بپردازید.

ابزارهای شما برای مجذوب دیگران
در گفت‌وگوی بعدی خود به تمرین «تمرکز داشتن در هر لحظه» بپردازید وقتی می‌خواهید فردی خوش‌برخورد و دوست‌داشتنی باشید، باید روح خود را نیز به جایی که هستید و گفت‌وگو می‌کنید، همراه ببرید. خواه یک دقیقه را با یک فرد دیگر سپری کنید و خواه یک ساعت، خود را عادت دهید و مجاب کنید که در زمان حال و لحظه‌ای که در آن هستید کاملاً متمرکز شوید.
تصمیم بگیرید که عادت استفاده از ارتباط بصری مستقیم را به هنگام گوش دادن، بسط و گسترش دهید. وقتی در یک موقعیت شغلی یا اجتماعی فردی در حال صحبت با شما است، مستقیم به چشم‌های او نگاه کنید و نه پیشانی، بینی، یا گوش‌هایش. فقط به او و حرف‌هایش توجه و تمرکز داشته باشید. سعی کنید که مانع بروز عوامل منحرف کننده‌ی فکر و پرت شدن حواس خود شوید. وسوسه نشوید که به اطراف اتاق شرکتی که در آن هستید، نگاه کنید و حواستان به اشیا و وسایلی که در آن است، پرت شود. به میز کنفرانس چشم ندوزید. زمان اتمام صحبت‌های فرد متکلم، اجازه دهید که نگاه و توجه‌تان متعلق و متمرکز به او باشد.
در خانه نیز، تکنیک ارتباط بصری متمرکز را با اعضای خانواده تمرین کنید. زمانی که دریابید به سادگی و به طور طبیعی دقت و توجه خوبی روی حرف‌های دیگران دارید، آن‌گاه از یک ارتباط بصری خوب به ارتباط بصری عالی پیش بروید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
فصل یازدهم
دومین علامت: حرکت سریع چشم‌ها


علت اینکه چرا ما دو گوش داریم و فقط یک زبان آن است که شاید باید بیشتر گوش دهیم و کمتر حرف بزنیم. «زِنو آتن، ۳۵۰ سال قبل از میلاد مسیح»

وقتی در حال گوش کردن هستید ایجاد یک ارتباط بصری عالی مستلزم مهارتی بیشتر است که باعث افزایش طبیعی بودن ارتباط بصری شما خواهد شد. این کار همچنین کمک می‌کند که میزان عمق درگیر شدن شما در موضوع مطرح شده توسط آن فرد و آنچه می‌گوید، بیشتر باشد.
اما فلیک¹⁰ یا همان حرکت سریع چشم‌ها چگونه است و چه نقشی در گفت‌وگو دارد؟ در واقع این کار، عمل ساده تغییر نگاه شما از یکی از چشم‌های فرد متکلم به سوی چشم دیگر او در هنگام گوش دادن به حرف‌هایش است. یک نوع از چنین رفتاری را می‌توان به خوبی در میان عشاق مثال زد. این نوع ارتباط بصری میان یک زن و شوهر جوان و عاشق، باعث بروز یک ارتباط حسی و صمیمانه‌تر خواهد شد. حرکت سریع و دقیق چشم‌هایشان به طور متقابل به آنان می‌گوید که افکار و احساساتشان تا چه حد فعالانه، درگیر و مشغول یک‌دیگر شده است و چه اندازه به هم‌دیگر عشق می‌ورزند.

گوش دادن واقعی و با تمرکز در مقابل گوش دادن ظاهری و بدون تمرکز
احتمالاً شما برعکس این گوش دادن کاملاً درگیرانه و فعالانه را تجربه کرده‌اید. شخصی در حال نگاه کردن به شما بوده و احتمالاً توانسته یک ارتباط بصری صد درصد را ایجاد کند‌، اما شما می‌دانستید با وجود اینکه برق نگاه او روشن است اما کسی در خانه نیست! در واقع طرف مقابل صرفاً مشغول گوش دادن ظاهری و بدون تمرکز بوده است. او واقعاً در حال گوش دادن به حرف‌های شما نبوده است. چشم‌هایش به شما خیره شده بود، اما نگاهش گنگ و مبهم بود با دیدن آنها می‌توانستید فوراً مطمئن شوید که تهی از توجه و درک حرف‌هایتان هستند. این تردید در شما شکل می‌گرفت که طرف مقابل یا واقعاً علاقه‌ای به شما ندارد و یا به حرف‌های شما بی‌علاقه است.
اما چه چیزی باعث آن نگاه گنگ و مبهم شده بود؟ به طور حتم فعال نبودن و بی‌ تحرک ماندن چشم‌هایش. به نظر می‌رسید که چشم‌های آن فرد در یک نقطه و مکان قفل شده و او صرفاً، بدون هرگونه تمرکز و در حالی که حواس و توجه‌اش جای دیگری است، به شما خیره مانده است. و هرچه او بیشتر در جایش بنشیند و همانطور به شما خیره بماند، بیشتر ناراحت می‌شوید و حتی احساس عصبانیت می‌کنید.

¹⁰. Flick
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
چگونه چشم‌های خود را حرکت دهید
اگر شما می‌خواهید که دیگران ببینند در حال گوش دادن به حرف‌هایشان هستید، چشم‌هایتان باید حرکت کند و تکان بخورد. درست همان‌طور که تلویزیون مشاهده می‌کنید، هرچه فعالیت بصری در آن سوی این جعبه‌ی جادویی بیشتر باشد، به نظر می‌رسد که به همان نسبت درگیر شدن شما در موضوع و فعالان گوش دادن‌تان بیشتر خواهد شد و برعکس. به نظر می‌آید در جایی که هیچ فعالیت بصری وجود ندارد، اصلاً درگیر شدن در موضوع نیز وجود نخواهد داشت.
یک نمونه و مثال خوب از «فعال نبودن، درگیر موضوع نشدن» همانا «راس پروت¹¹»، کاندیدای ریاست جمهوری و منتقد سیاسی، بود. هرگاه هنگام تبلیغات ریاست جمهوری او را در تلویزیون می‌دیدید، خواه وقتی در حال صحبت بود و خواه در حال گوش دادن، به ندرت شاهد حرکت دادن چشم‌هایش بودید. به نظر می‌رسید که هیچ‌گاه پلک نمی‌زند و چشم‌هایش را باز و بسته نمی‌کند. فقط خیره می‌شد. این نوع نگاه کردن غیرفعالانه و خشم‌آلود، نشان دهنده این بود که او به افکار و عقاید هیچ‌کس دیگری اهمیت نمی‌دهد. او ارزش آن‌چه گفته می‌شد را در ذهن خود سبک و سنگین نمی‌کرد. او افکار انعطاف‌پذیری نداشت و ذهنش همان‌طور شکل گرفته بود. هنگام گفت‌گو، او اصلاً توجه نمی‌کرد که دیگران چه می‌گویند و فقط به آن‌چه می‌خواست پس از حرف‌های آنان بگوید، علاقه‌مند بود!

ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
وقتی بر هنر ارتباط بصری عمیق و طولانی مسلط شدید، در خانه شروع به تمرین و یادگیری تکنیک حرکت دادن چشم‌های خود کنید. دفعه بعد که در حال گوش دادن به حرف‌های کسی هستید، روی حرکت دادن چشم‌هایتان بین چشم‌های او در حین گفت‌وگو تمرکز کنید. اما این کار را زیاد انجام ندهید. شما نمی‌خواهید چنین به نظر برسید که تیک عصبی دارید! هم در این کار و هم در هر کار دیگر، بهتر است که میانه‌روی و اعتدال را از یاد نبرید. پس از کمی تمرین، خیلی زود در می‌یابید که دیگر لازم نیست در انجام این کار سعی کنید. پس از مدتی تمرین، به طور خودکار حرکت چشم‌هایتان انجام می‌گیرد.
اگر نگرانید که این حرکت چقدر و چند لحظه یک بار باید انجام گیرد، فقط کافی است به کسی توجه کنید که شنونده‌ای بسیار خوب و دقیق است. در محل کار، در اجتماعات مختلف، و یا حتی در تلویزیون، به گفت‌وگوها و ارتباط‌های دوطرفه‌ی افراد به دقت توجه کنید. روش استفاده‌ی آنان، الگوی خوبی برای شما خواهد بود و به شما حس خوبی از آنچه به‌جا و مناسب است، خواهد داد.
حرکات چشم، یکی از بهترین علائم و نشانه‌ها است که به یک فرد متکلم می‌گوید که آیا توجه شما را به خودش جلب کرده و موفق به جذب شما به سوی خود و حرف‌هایش شده است یا خیر. اکنون اجازه دهید که به روش دیگری برای مجذوب کردن دیگران و تحت‌تاثیر قرار دادن آنان بپردازیم.

¹¹. Ross Perot
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
فصل دوازدهم
سومین علامت: تکان دادن سر


در گفت‌و‌گو بیش از آن‌که خوش‌بیان بودن و شوخ‌طبعی موثر باشد، اعتمادبه‌نفس اهمیت دارد. «لا روشفوکو»

با حرکاتی که شما به سر و ب*دن خود می‌دهید، باعث می‌شوید که تاثیر بسیار زیادی روی دیگران بگذارید.
اگر سگ داشته باشید، احتمالاً گاهی اوقات حس می‌کنید که در حال گوش دادن به شما است و حرف‌های شما را به خوبی می‌فهمد. شاید به همین علت است که گفته می‌شود «یک سگ بهترین دوست انسان است.» از یک سگ می‌توان درس‌های ارزشمندی یاد گرفت. من و همسرم اغلب طوری با سگ خود حرف می‌زدیم که گویی می‌تواند بفهمد ما چه می‌گوییم. هرگاه ما با او حرف می‌زدیم، سر خود را به این طرف و آن طرف تکان می‌داد‌. او طوری به ما نگاه می‌کرد که انگار هر کلمه‌ای که می‌گوییم را درک می‌کند و می‌فهمد. اکنون حس مشترک‌مان به ما می‌گوید که این امر غیرممکن است، اما به طور حتم نوع نگاه او طوری بود که گویی می‌فهمید ما داریم چه می‌گوییم!
در مورد روابط دو انسان نیز همین موضوع صدق می‌کند. اگر شما نیز در حین گوش دادن به صحبت‌های طرف مقابل، سر خود را به آرامی به یک طرف تکان دهید، باعث می‌شود که نگاه‌تان مشتاق‌تر و کنجکاوانه‌تر جلوه کند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که تمرکز و توجه بیشتری را معطوف فرد در حال صحبت می‌کنید. اگر وقتی طرف مقابل در حال صحبت در خصوص چیزی است که فکر می‌کنید جالب یا مهم می‌باشد، شما از این تکنیک استفاده می‌کنید، آن‌گاه به نظر می‌رسد که خیلی فعالانه و با دقت به حرف‌هایش گوش می‌دهید و مشتاق شنیدن آن‌ها هستید. همین نوع رفتار شما، او را خیلی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود که مجذوب شما و این برخورد خوب شما شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش:
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
دفعه‌ی بعد که کسی در حال صحبت با شما است، به خصوص وقتی درباره چیزی حرف می‌زند که برایش مهم است، سر خود را کمی به یک طرف متمایل کنید. حتی می‌توانید پیش از اینکه چنین کاری را جلوی کسی انجام دهید، آن را جلوی آیینه امتحان کنید تا ببینید که چطور به نظر می‌رسید.
در این‌جا قاعده‌ای دیگر را مطرح می‌کنیم: هنگام گوش دادن به حرف کسی، سر خود را به یک طرف متمایل کنید و هنگام صحبت کردن سرتان را صاف نگه دارید. سپس به تمرین ترکیبی از سه روشی بپردازید که تا به حال یاد گرفته‌اید: در هر گفت‌و‌گویی از ارتباط بصری مستقیم با طرف مقابل استفاده کنید، چشم‌های خود را حرکت دهید و به یک نقطه خیره شوید، و وقتی کسی در حال صحبت با شما است، سرتان را به طرف چپ یا راست متمایل کنید.
همه‌ی این‌ها بخشی از سیستم علائم و نشانه‌هایی است که شنونده‌های خوب و دقیق به کار می‌گیرند تا به طرف مقابل بگویند: «من کاملاً روی آن‌چه تو داری می‌گویی، تمرکز کرده‌ام‌.» هرچند آنها علائم و نشانه‌های کوچکی‌اند، اما شاخصه‌های بسیار نیرومندی مبنی بر عمق دقت نظر شما در گوش دادن و میزان درگیر شدن شما در گفت‌وگو است‌.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
فصل سیزدهم
چهارمین علامت: تایید کردن با حرکت سر


شادترین گفت‌و‌گو، گفت‌و‌گویی است که در آن هیچ رقابت و خودبینی‌ای وجود ندارد و فقط شامل تبادل احساسات است‌. «ساموئل جانسون»

تایید و تصدیق با تکان دادن سر، دیگر تکنیک موثر و نیرومند در گوش دادن است و به نظر می‌رسد که باعث جلب و جذب دیگران به سوی خود می‌شود. بعضی از افراد طبق عادت خود، به طور غریزی این کار را انجام می‌دهند؛ اما برخی افراد از این تکنیک زیاد استفاده نمی‌کنند. اگر شما نظاره‌گر واکنش‌های افراد به هنگام گوش دادن به دیگران باشید، خواهید دید که تکان دادن سر به علامت تصدیق تا چه حد مهم و موثر است. وقتی این حرکت صورت نمی‌گیرد، انرژی و کشش فرد شنونده به طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

نظر رون در خصوص افزودن حرکت سر به تکنیک گوش دادن خود
روزی یک گزارشگر تلویزیون برای مصاحبه منزل من آمد. همراه او یک فیلمبردار بود. وقتی ما مشغول گپ زدن با یکدیگر بودیم و او داشت ذهن من را با مطرح کردن آن‌چه می‌خواست سوال کند، آماده می‌کرد، فیلمبردار داشت محل قرار گرفتن خود و پروژکتور را تنظیم می‌نمود. سپس مصاحبه آغاز شد‌.
ضمن مصاحبه من پی بردم که فیلمبردار دوربین را فقط روی من متمرکز کرده است و حتی یک بار هم آن را ثبت گزارشگر برنمی‌گرداند. دوربین روی منظوم شده بود و فقط صدای گزارشگر به صورت پس زمینه شنیده می‌شد. من اصلاً از این روش خوشم نمی‌آمد. پس از اتمام مصاحبه، او از فیلمبردار خواست که چند واکنش مختلف او را نیز به تصویر بکشد. من با کنجکاوی به آن‌ها نگاه می‌کردم. سپس از گزارشگر پرسیدم: «چرا واکنش‌های خودت را به طور جداگانه ضبط کردی؟» او گفت: «من نمی‌توانستم از دو دوربین استفاده کنم، تا یکی از آن‌ها را روی شما زوم کنم و یکی را روی خودم. با این روش، می‌توانم این دو فیلمبرداری جداگانه را تدوین و با هم تلفیقی کنم.»
او که متوجه نگاه پرسشگرانه و مبهم من شد، ادامه داد: «با وجود یک دوربین، من برای ضبط واکنش‌های هر دو نفرمان چاره‌ای جز ضبط جداگانه‌ی آن‌ها نداشتم.»
من گفتم: «اما به این صورت بیننده خسته و کلافه خواهد شد.» او خندید و گفت: «نه اگر این کار به خوبی و درست انجام شود، اصلاً بیننده را خسته و کلافه نخواهد کرد. به شما قول می‌دهم. نگران نباشید.»
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
اعتراف می‌کنم که بعد از دیدن آن مصاحبه، کاملاً حیرت زده شدم و دیدم که صحبت‌ها و واکنش‌ها تا چه حد واقعی و هماهنگ به نظر می‌رسد.

سه روش تکان دادن سر
تکان دادن سر شاخصه بسیار نیرومندی است که نشان می‌دهد شما تا چه حد به فردا در حال صحبت، گوش می‌دهید و ضمن گوش دادن چه فکر و احساسی دارید. به واقع سه نوع مختلف از تکان دادن سر وجود دارد: آهسته، سریع‌تر، و خیلی سریع. هر کدام از آن‌ها اهمیت و مفهوم خاص خود را دارد. اکثراً افراد متوجه این سه نوع مختلف از حرکت سر می‌شوند.
ابتدا، حرکت بسیار کند و آهسته‌ی سر مدنظر است، که به مفهوم این است: «من دارم صحبت‌های شما را دنبال می‌کنم، من در حال فکر کردن راجع به حرف‌های شما هستم.» حرکت کند و آرام سر لزوماً به معنای این نیست که شما به آنچه گفته می‌شود، موافقید.
دوم، حرکت تا حدی سریع‌تر به علامت تصدیق است، که به این معنا است: «شما درست می‌گویید. من با شما موافقم.»
سوم، حرکت خیلی سریع‌ سر است، که معنا است: «من کاملاً با حرف شما موافقم و از آن‌چه می‌شنوم، هیجان‌زده شده و به وجد آمده‌ام.»
آن‌ها را روی دوستان خود امتحان کنید و ببینید که چه نتایجی حاصل می‌شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
تکان دادن سر به علامت تایید باعث می‌شود که دیگران شما را فردی خونگرم صمیمی و اجتماعی بدانند که به حرف‌هایشان اهمیت می‌دهد این کار عنصری مهم در جذب دیگران به سوی خود است وقتی کسی در حال صحبت با شما است با حرکت سر حرف‌های او را تایید و تصدیق کنید و این عادت را در خود تقویت نمایید وقتی چنین کاری را فراموش می‌کنید و صرفاً بدون حرکت دادن سر به حرف‌های کسی گوش می‌دهید ممکن است او تصور کند که به حرف‌هایش بی‌توجهید یا گوش نمی‌دهید.

فصل چهاردهم
پنجمین علامت: زبان تمام ب*دن


به خاطر داشته باشید که در یک گفت‌وگو شما بیشتر به آن‌چه باید بگویید، علاقه‌مند هستید تا آن‌چه طرف مقابل می‌خواهد بگوید. «اندرو رونی»

وقتی نشسته‌اید، وضعیت قرار گرفتن ب*دن و همچنین نوع نشستن‌تان نشان دهنده‌ی میزان علاقه‌ای است که به حرف‌های طرف مقابل دارید. وقتی کمی به طرف او خم و متمایل می‌شوید، گویی با ب*دن خود دارید به او می‌گویید: «حرف‌هایت برایم جالب و شنیدنی است. تو داری با نیرویی مغناطیسی مرا به سوی خودت می‌کشی.» وقتی ب*دن خود را به طرف عقب می‌برید، او چنین برداشتی می‌کند: «حرف‌هایت برایم خسته کننده است. ترجیح می‌دهم که به جای صحبت کردن با تو، به ده‌ها کار دیگری فکر کنم که می‌خواهم انجام دهم.»
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby
بالا