• دوره آنلاین تندخوانی به صورت کاملا رایگان کلیک کنید

VIP کتاب چگونه دیگران را مجذوب خود کنیم؟ | اثر برایان تریسی

ساعت تک رمان

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
۴. تحسین: همان‌طور که آبراهام لینکلن گفت: «همه‌ی افراد از تعریف و تمجید خوششان می‌آید.» وقتی شما از کسی بابت ویژگی و خصیصه‌ای که دارد یا کاری که انجام می‌دهد در نهایت صداقت و صمیمیت تعریف و تمجید می‌کنید، آن شخص به طور خودکار و ناخودآگاه احساس بهتری از خودش پیدا می‌کند. او حس می‌کند که ارزش کارش دانسته شده و مورد قدردانی قرار گرفته است. به همین دلیل در خود احساس با ارزش بودن و اهمیت داشتن می‌کند. همین امر باعث می‌شود که خودش - و همچنین شما را - بیشتر دوست بدارد.
از یک فرد به خاطر لباسی که خریده است، تعریف و تمجید کنید. اراده قوی و پشتکار یک شخص - یا یک خصوصیت خوب او - را تحسین نمایید. از فردی که به هدف خود رسیده یا برنده جایزه‌ای شده است، تعریف کنید. اهمیتی ندارد که آن کار کوچک و کم‌اهمیت باشد یا بزرگ و با اهمیت. همواره به دنبال چیزی برای تعریف و تمجید باشید، و هر بار که چنین چیزی را پیدا می‌کنید و به ستایش آن می‌پردازید، فردی که واجدش است بیشتر به شما علاقمند می‌شود و شما را شخصی دوست‌داشتنی و پرکشش می‌داند.

۵. توجه: شاید این ویژگی مهم‌ترین ویژگی و خصوصیت به شمار برود و موضوع چند فصل بعدی ما خواهد بود. توجه در واقع نیرومندترین رفتار برای ایجاد عزت‌نفس است و کلیدی برای جاذبه و کشش سریع به شمار می‌رود. وقتی شما به فردی دیگر توجه خاص و زیاد می‌کنید، او در خود احساس با ارزش بودن و اهمیت داشتن می‌کند، و در پی آن شما را بیشتر دوست خواهد داشت.

پنج مورد فوق از جمله نیرومندترین و موثرترین ابزارهای ایجاد عزت‌نفس می‌باشد که تا به حال پی‌برده شده است. همچنان که با تمرین به آن‌ها مسلط می‌شوید، رفته‌رفته به یکی از تاثیرگذارترین و پرکشش‌ترین افراد در دایره شغلی و اجتماعی‌تان تبدیل خواهید شد.

ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
دفعه بعد که با شخصی برخورد می‌کنید - یا حتی با کسی که با او ارتباط کاری دارید و همکارتان است - این تمرین را انجام دهید:
فرض کنید که وقتی جوان بودید، دوست بسیار صمیمی و خوبی داشتید که با او بسیاری از تجربیات مهم عاطفی و احساسی خود در دوران جوانی را در میان می‌گذاشتید. اما سال‌ها گذشت و دیگر ارتباط بین‌تان قطع شد و هم‌دیگر را ندیدید‌. دیگر نمی‌دانستید که دوست‌تان کجاست و چه کار می‌کند.
تا اینکه یک‌روز - وقتی در حال عبور از خیا*با*نی بودید، یا در محفلی عمومی حضور داشتید - ناگهان او را دیدید! با دیدنش متعجب و شوکه شدید و تمام خاطرات و احساسات روزهای جوانی به یک‌باره همچون سیل به مغزتان هجوم آورد و شما را غرق در آن روزها نمود‌. گل از گل‌تان شکفت و آن‌چنان خوشحال شدید که در پو*ست خود نمی‌گنجیدید!
در یک‌لحظه احساسات مختلفی همچون هیجان، شادی و سپاس‌گزاری را در خود حس کردید. اکنون دفعه‌ی بعد که با فرد یا افرادی دیدار می‌کنید که برایتان مهم‌اند - به خصوص دوستان صمیمی و نزدیک ، مشابه همان احساسات و هیجانات را در خود ایجاد کرده و به روز دهید؛ طوری رفتار کنید که گویی پس از سال‌ها آن فرد یا افراد را دوباره پیدا کرده‌اید. طوری با این قبیل افراد خاص برخورد کنید که گویی دیدن آنان شما را بسیار خوشحال و مسرور می‌کند. به آنان لبخند بزنید و رفتاری محبت آمیز و صمیمانه داشته باشید. تمام توجه و تمرکز خود را معطوف آنان کنید. طوری با آن‌ها رفتار کنید که گویی در آن لحظه مهم‌ترین فرد در دنیا برای شما هستند. مهم نیست که آنان کیستند و چه موقعیتی دارند. این رفتارتان باعث می‌شود که شما را فردی بسیار خوش‌برخورد، مهربان، دوست‌داشتنی و پرجاذبه بدانند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
فصل پنجم
جادوی گوش دادن


توجه کامل و مطلق، بالاترین شکل چرب‌زبانی و جذب دیگران به سوی خود است. «دیل کارنگی¹»

توانایی شما برای خوب گوش دادن به یک گفتگوی اجتماعی یا شغلی، می‌تواند مهارت مناسبی برای ایجاد ارتباط صحیح با دیگران شود و به شما در این کار کمک می‌کند. یکی از مهم‌ترین خصوصیات یک فرد پیش‌رو و لیدر همانا قابلیت و توانایی جمع‌آوری اطلاعات - به واسطه پرسیدن سوالات و دقیق گوش دادن به آن‌چه افراد باید بگویند - است.
«دنیل گولمن²» نویسنده کتاب هوش هیجانی³ چنین نتیجه‌گیری می‌کند که توانایی شما برای ایجاد ارتباط هیجانی و عاطفی با دیگران، یعنی بهره هیجانی⁴، برای موفقیتتان مهم و حیاتی است و شاید حتی مهم‌تر از بهره هوشی «IQ» شما. او مهم‌ترین ویژگی بهره هیجانی را «هم‌دلی» یا قابلیت آگاه و حساس بودن نسبت به آن‌چه دیگران به ظاهر می‌گویند و آنچه منظور واقعی‌شان است دانست.
«هوارد گاردنر⁵»، استاد دانشگاه هاروارد، این ویژگی را به عنوان «هوش اجتماعی» تعریف و مشخص کرده که - همان‌طور که ما در آغاز این کتاب اشاره کردیم - مورد توجه‌ترین و قابل تعمق‌ترین شکل هوش در جامعه‌ی ما است‌. و خوشبختانه، صرفاً به تبدیل شدن به یک شنونده خوب، می‌توان آن را یاد گرفت.

چهار کلید برای گوش دادن موثر
هر کتاب، مقاله، یا رشته مرتبط با این موضوع در نهایت به نتیجه مشابهی می‌رسد: چهار عنصر کلیدی برای گوش دادن موثر وجود دارد. اگر بتوانید بر آن‌ها مسلط شوید، بهره جاذبه و کشش شما فوراً به سرعت افزایش می‌یابد.

۱. گوش دادن با دقت و توجه: بدون قطع کردن حرف طرف مقابل، به او گوش دهید. در سکوت کامل به حرف‌هایش گوش کنید، گویی در این دنیا هیچ‌چیزی برایتان مهم‌تر از حرف‌های او و لحظاتی که مشغول حرف زدن با شماست، وجود ندارد.
اگر کسی می‌خواهد با شما صحبت کند، به خصوص در خانه، فوراً تمام فعالیت‌ها و کارهای دیگر خود را ناتمام رها کنید و همه‌ی توجه خود را معطوف آن شخص نمایید.
تلویزیون را خاموش کنید، کتاب یا روزنامه‌ای که مشغول خواندنش هستید را ببندید، و با تمرکز کامل تمام توجه خود را معطوف او کنید. این رفتار شما فوراً از سوی طرف مقابل درک شده و مورد تشکر و قدردانی قرار می‌گیرد. به این ترتیب باعث می‌شود که شما نیروی عاطفی و هیجانی بسیار زیادی در خود و گفت‌وگو که انجام می‌دهید، به دست آورید.
طوری به حرف‌های محترم مقابل گوش دهید که گویی مربوط آنها شده‌اید. چنین فرض کنید که چشم‌های شما لامپ‌هایی است که نور را به چهره و چشم‌های آن شخص منعکس می‌کند.
وقتی شخصی با دقت و توجه به فردی دیگر گوش می‌دهد، از لحاظ زیست شیمیایی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در این حالت مغز او اندورفین⁶ ترشح می‌کند - هورمونی که اصطلاحاً دارویی طبیعی و شادی‌آور نام دارد که باعث می‌شود او به احساس خوبی در خصوص خودش برسد. - در این شرایط، عزت‌نفس او افزایش می‌یابد و خودش را بیشتر دوست می‌دارد. از سوی دیگر، او شما را نیز به علت اینکه با دقت و توجه به حرف‌هایش گوش می‌دهید، بیشتر دوست می‌دارد و به شما بیشتر اعتماد می‌کند. نتیجه این کار بسیار عالی و شگفت‌آور است.

¹. Dale Carengie
². Daniel Golerman
³. Emotional Intellingence
⁴. EQ
⁵. Howard Gardner
⁶. endorphines
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
۲. قبل از پاسخ دادن، کمی مکث کنید: به جای اینکه به محض نفس تازه کردن فردی که در حال صحبت است، سریع شروع به صحبت کنید به مدت سه تا پنج ثانیه مکث کرده و اجازه دهید که چند لحظه سکوت برقرار شود. به این ترتیب به آرامش بیشتری خواهید رسید.
وقتی مکث می‌کنید، سه اتفاق رخ می‌دهد که همه آن‌ها خوب است. اول اینکه، اگر آن فرد صرفاً چند لحظه مکث کرده تا قبل از ادامه صحبت افکارش را در ذهن خود مجدد منظم کند، شما حرف او را قطع نمی‌کنید و تمرکزش را بر هم نمی‌زنید. دوم اینکه، با این مکث، شما به آن فرد می‌گویید که آن‌چه بیان کرده مهم بوده است و شما دوست دارید که به ادامه حرف‌هایش با دقت و توجه گوش کنید. همین امر باعث می‌شود که آن فرد، ارزش فردی بیشتری را در خودش حس کرده و با اعتماد به نفس بیشتری به صحبت‌هایش ادامه دهد. همین سبب می‌شود که او شما را فردی باهوش و با درایت بداند و بیشتر از شما خوشش بیاید. سوم اینکه، شما به واقع فراتر از جملات بیان شده‌ی او را می‌شنوید؛ به این معنا که به مفهوم عمیق و واقعی حرف‌هایش و آن‌چه واقعاً ورای ذهنش است، پی خواهید. برد این کار را امتحان کنید تا نتیجه مثبت و موثرش را دریابید.

۳. برای روشن شدن مطلب سوال کنید: هیچ‌گاه فرض نکنید که منظور واقعی حرف‌های طرف مقابل را صرفاً به واسطه آن‌چه گفته است و شنیده‌اید، دقیقاً می‌دانید. به جای آن، با پرسیدن سوالاتی همچون «دقیقاً منظورتان چیست؟» یا «آیا می‌شود منظور خود را واضح‌تر بیان کنید؟» به او کمک کنید که شرح بیشتری در خصوص حرف‌هایش به شما بدهد.
در این‌جا یکی از مهم‌ترین قواعد ارتباط کلامی را متذکر می‌شویم: فردی که سوالاتی را می‌پرسد، بر روند گفت‌وگو احاطه و کنترل دارد.
فردی که در حال پاسخ دادن به سوالات است، توسط فردی کنترل می‌شود که آن‌ها را مطرح می‌کند. وقتی فردی گوینده در حال پاسخ‌گویی به سوال مطرح شده است در واقع ۱۰۰درصد توجه و تمرکزش معطوف آن چیزی است که دارد می‌گوید؛ در این حال او نمی‌تواند به چیزی دیگر فکر کند به این ترتیب، کاملاً تحت‌کنترل فردی است که سوال را می‌پرسد.
ترفند و لِم مجذوب کردن فردی با این تکنیک، همانا پرسیدن سوالاتی حساب شده و فکورانه است. تمام افراد مسلط به فن بیان و ایجاد ارتباط کلامی، این تکنیک را به خوبی می‌دانند و در مواقع لازم از آن استفاده می‌کنند.

۴. حرف‌های آن شخص را به بیان دیگر به زبان آورید: این کار نشان دهنده دقت و توجه شما در گوش دادن به حرف‌های او است و به وی می‌فهماند که تمام توجه‌تان به او و حرف‌هایش است و نه کسی یا جای دیگر. به این ترتیب، آن شخص می‌تواند فوراً بازخورد حرف‌هایش را متوجه شود.
وقتی فردی حرفش تمام می‌شود، شما چند لحظه مکث می‌کنید و بعد مثلاً می‌پرسید: «پس، شما این کار را کردید و بعد از آن اتفاق افتاد، و سپس تصمیم گرفتید که آن کار را انجام دهید. درست فهمیدم؟»
فقط وقتی که آن فرد تایید می‌کند که شما درست متوجه منظورش شده‌اید، شما - خواه با پرسیدن یک سوال دیگر یا خواه توضیح بیشتر آنچه او گفته است - به صحبت خود ادامه می‌دهید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
چرا زن‌ها شنونده‌های خوبی هستند؟

به طور کلی، زن‌ها همیشه شنونده‌های فوق العاده خوبی بوده و هستند. طبق تصاویر مربوط به ام‌آرآی⁷ و اسکن‌هایی از مغز، وقتی زنی به ارتباط کلامی و گفت‌وگو می‌پردازد تمام هفت مرکز مغزش درگیر و فعال می‌شود. اما در مردها فقط دو مرکز فعال می‌گردد.
مردها اغلب بدون تمرکز کامل و در حالی که عمده توجه‌شان جای دیگری است، به خصوص اگر تلویزیون روشن باشد، به حرف زن‌ها گوش می‌دهند. علت آن است که مردها نمی‌توانند به طور همزمان دو کار را با هم انجام دهند! مثلاً آن‌ها قادر نیستند که همزمان هم تلویزیون تماشا کنند و هم به حرف‌های شخص دیگر گوش دهند؛ کاری که زن‌ها به سادگی و بسیار راحت‌تر قادر به انجامش هستند. مردها به طور همزمان فقط می‌توانند یک داده و ورودی حسی را پردازش کرده و تاثیرات حسی آن را در مغز خود ثبت و ضبط کنند.
بدترین تقصیر و گناهی که یک مرد می‌تواند در زندگی خود با زنی مرتکب شود، این است که وقتی آن زن در حال صحبت است به حرف‌هایش گوش ندهد یا توجهی به آنها نشان ندهد. هر مردی شنیده که زنی با گله و شکایت و همراه با عصبانیت گفته است: «تو در حال گوش دادن به حرف‌های من نیستی!»
در چنین مواقعی، پاسخ طرف مقابل - که یک مرد است و احتمالاً شوهر آن زن - این است که فوراً بگوید: «چرا من دارم به حرف‌های تو گوش می‌دهم.»
سپس آن زن با عصبانیت و تحکم بیشتر، دست به س*ی*نه جلوی شما می‌ایستد و برای اثبات حرف خویش می‌پرسد: «بسیارخب، پس با این حساب، بگو که من همین الان چه گفتم؟»
فقط در صورتی که مرد بتواند آن‌چه زن گفته است را به زبان آورد و جملات او را با دقت تکرار کند، زن مطمئن می‌شود که آن مرد واقعاً درحال گوش دادن به حرف‌هایش بوده است.
اگر شما می‌خواهید فردی باشید که کاملاً در مجذوب کردن دیگران موفق است، باید یاد بگیرید که بر تکنیک‌های گوش دادن مسلط شوید - به خصوص اگر شما یک مرد هستید. - گسترش و افزایش این مهارت کلیدی و مهم، در ابتدا کمی سخت به نظر می‌رسد و نیاز به ممارست و تمرین دارد. اما به مرور آسان می‌شود و به طور خودکار صورت می‌گیرد.

گوش دادن با یک تفاوت
گوش دادن موثر، به معنای گوش دادن با یک تفاوت است. این نوع گوش دادن از نوع «گوش‌هایت را به من قرض بده تا برایت یک داستان تعریف کنم.» نیست؛ بلکه، به صورت متقاعد کردن افرادی است که با آنان در حال صحبت هستید.

رون در حال مجذوب کردن دیگران از طریق گوش دادن به حرف‌های آنان
زمانی را به خاطر می‌آورم که در حال نگاه کردن به یکی از اقوامم بودم که در یک مهمانی میزبان بود. او داشت با شور و حرارت زیادی با فردی که من نمی‌شناختم، صحبت می‌کرد وقتی آن مهمان ما را ترک کرد و رفت، خانم میزبان به سوی من آمد و گفت: «آیا راجر پیت را می‌شناسی؟ منظورم همان مرد خوش سر و زبانی است که داشتم با او گپ می‌زدم.» پاسخ دادم: «نه، او را نشناختم.»
میزبان گفت: «او یکی از خوش‌صحبت‌ترین افرادی است که تا به حال دیده‌ام. او بسیار خون‌گرم و معاشرتی است. خیلی شمرده و رسا سخن می‌گوید و طرف مقابل را سر ذوق می‌آورد. تو باید با او معاشرت کنی تا بفهمی چه می‌گویم.»
من در دل خندیدم و حرف‌های میزبان را به مسخره گرفتم: «یک فرد بسیار خون‌گرم و اهل معاشرت، که شمرده و رسا سخن می‌گوید و طرف مقابل را سر ذوق می‌آورد‌.» تا جایی که یادم می‌آمد، در مدتی که او را نگاه می‌کردم، به نظر نمی‌رسید که صرفاً بیش از یک کلمه یا حداکثر دو، سه کلمه گفته باشد! اما عجیب این بود که میزبان او را با ویژگی فوق به من معرفی کرد. کمی فکر کردم، به این نتیجه رسیدم که او شنونده بسیارخوبی است و با همین روش ساده توانسته که میزبان خود را کاملاً مجذوب و شیفته خود کند به عنوان یک فرد خوش برخورد، خوش‌سخن و معاشرتی به دیگران معرفی شود. در آن لحظه به یاد این ضرب المثل معروف افتادم:
«مستمع، صاحب سخن را بر سر ذوق آورد.»

ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
این تکنیک‌های موثر گوش دادن را به طور همزمان امتحان کنید - گوش دادن کمی سکوت و مکث کردن، پرسیدن سوالات با ربط و فکورانه، و بیان کردن صحبت‌های گوینده به زبان خودتان. - این کار را با تمرین گوش دادن همراه با توجه و دقت در خانه یا محل‌کار آغاز کنید. هیچ تلاشی و اصراری برای قطع کردن حرف‌های طرف مقابل نداشته باشید. صرفاً با دقت به هر کلمه‌ی طرف مقابل گوش دهید.
با به کارگیری این تکنیک‌های مختلف به تمرین کنترل و هدایت کردن روند گفت و گو بپردازید. با پرسیدن چندسوال و دقیق گوش دادن به جواب‌ها، پی خواهید برد که دیگر می‌توانید فقط ظرف چند دقیقه و - نه طی چند هفته گفتگوی تمام‌وقت و مداوم - به صورت عمیق‌تر

⁷. MRI
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
فصل ششم
روش برخورد با یک زن


مردها و زن‌ها از جهات مختلف با یک‌د‌یگر تفاوت دارند و این تفاوت صرفاً ظاهری و فیزیکی نیست.
یکی از مهم‌ترین کاربردهای کشش و جاذبه، همانا حساس و خوش برخورد بودن نسبت به زنان است. زن‌ها مردهایی را می‌پسندند که خوش برخورد و اهل معاشرت هستند. آنان از بودن در کنار چنین مردی و زندگی با او، احساس آرامش و نشاط خواهند کرد.
از این‌رو برای اینکه مورد علاقه زن دل‌خواه زندگی‌تان باشید و او را مجذوب خود کنید، باید درک کنید که او چگونه فکر می‌کند و چه احساسی در درون خود دارد. اگر می‌خواهید زن مورد علاقه‌تان شما را دوست داشته باشد و در کنارتان احساس آرامش و امنیت خاطر کند، باید حرف‌هایی بزنید و کارهایی انجام دهید که از نظر عاطفی و احساسی او را تحت‌تاثیر قرار دهد.
منبع و منشاء اصلی ارزش فردی و عزت‌نفس اکثر زن‌ها از کیفیت ارتباط‌هایشان با افراد مهمی که در زندگی‌شان هستند، نشات می‌گیرد.
آنان حتی بیش از مردها به این موضوع فکر می‌کنند که دیگران چه نظر و فکری در خصوص آنان دارند و چگونه با آن‌ها رفتار می‌کنند. زن‌ها حتی بیش از مردها بر وضعیت ظاهری افراد و نوع برخوردشان در روابط تاکید دارند.

سه نیاز عمیق هر زن
مهم‌ترین و نیرومندترین نیازهای عاطفی و احساسی اکثر زن‌ها عبارت‌اند از:
محبت، توجه و احترام. آنان دیگران را به واسطه میزان توجه و اهمیتی که دریافت می‌کنند، مورد ارزیابی و قضاوت قرار می‌دهند. معیار زن‌ها برای ارزیابی خودشان نیز اعتماد‌به‌نفس و کفایت خودشان است. آنان این قابلیت را دارند که ورای ظاهر افراد را ببینند و ضمن صحبت با یک نفر، قلب او را نیز مشاهده کنند و تا حدود زیادی پی به ماهیت واقعیش ببرند.
روش برخورد با یک زن و تحت‌تاثیر قرار دادن او، این است که در هنگام گفت‌و‌گو و ایجاد ارتباط کلامی با وی ۱۰۰ درصد و با تمرکز کامل به حرف‌هایش - بدون قطع کردن رشته کلامش یا متوقف نمودن روند گفت‌وگو - گوش دهید. شیوه‌ی گفت و گو با یک‌دیگر را باید از دو جوان عاشق و دل‌داده آموخت که رو در روی یک‌دیگر نشسته‌اند و ضمن گوش دادن کامل و همراه با تمرکز صد درصد، فقط به هم‌دیگر چشم می‌دوزند و از هر کس یا چیز دیگری غافل می‌شوند.

کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش دهید
یک خانم هنرپیشه‌ی نمایش‌های کمدی زمانی گفت: «من خیلی دوست دارم که نزد درمان‌گر خود بروم. من عادت دارم که بی‌وقفه همچون مردی که در اولین جلسه نامزدی‌اش بدون مکث حرف می‌زند، به مدت یک‌ساعت در مورد خودم حرف بزنم‌.» این موضوع کاملاً درست است.
شما نیز دفعه بعد که نزد زن مورد علاقه‌تان هستید که برای‌تان اهمیت و ارزش دارد، به جای اینکه وسوسه شوید تا مدام راجع به خودتان صحبت کنید، پای صحبت و دردِدل او بنشینید. از او سوالاتی در خصوص خودش و روزی که سپری کرده، بپرسید. از افکار و نگران‌هایش آگاه شوید، دل مشغولی‌هایش را بدانید، و بی‌هیچ حرفی در سکوت کامل و با دقت زیاد به پاسخ‌هایش گوش دهید. آن‌گاه در خواهید یافت که او شما را مردی خوش برخورد، معاشرتی و دوست‌داشتنی خواهد دانست.

تحت‌تاثیر قرار دادن یا تحت‌تاثیر قرار گرفتن؟
وقتی با شخصی هستید که می‌خواهید او را مجذوب خود کنید، به جای صحبت کردن راجع به خودتان و تلاش برای تحت‌تاثیر قرار دادن او، خودتان تحت‌تاثیر او قرار بگیرید. از او سوالاتی بپرسید و در خصوص امیدها، آرزوها، نگرانی‌ها، اهداف و خواسته‌هایش از وی سوال کنید. با او چنان با تمرکز صحبت کنید و به حرف‌هایش گوش دهید که گویی او خوش برخوردترین و دوست‌داشتنی ترین فردی است که تا به حال دیده‌اید.
هرچه بیشتر تحت‌تاثیر آن شخص، افکار و عقاید و همچنین شخصیتش قرار بگیرید، او بیشتر تحت‌تاثیر شما قرار خواهد گرفت و شما را مردی کاملاً خوش‌برخورد و دوست‌داشتنی خواهد دانست. به این ترتیب مجذوب و شیفته‌ی شما خواهد شد.

ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
دختر مورد علاقه‌ی خود را برای ازدواج انتخاب کرده و تصور کنید که او خوش‌برخوردترین، با محبت‌ترین و جذاب‌ترین دختری است که تا به حال ملاقات کرده‌اید. در نهایت ادب و احترام با او رفتار کنید. با دقت و تمرکز کامل به حرف‌هایش گوش دهید. از او سوالاتی بپرسید و با دقت به جواب‌هایش گوش کنید. ببینید که چه مدت می‌توانید با رفتارتان او را ترغیب کنید که بی‌وقفه حرف بزند یا در مورد شما صحبت کند.
دفعه بعد که با دختر مورد علاقه‌تان دیدار می‌کنید، مهارت‌های مربوط به پذیرش، قدردانی و تایید را تمرین کنید. از او در خصوص کار و زندگی شخصی‌اش بپرسید، و چیزی که شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد یا حتی شما را به حیرت بیندازد، در افکار و رفتارهایش بیابید. نکته‌ی جالب و تعجب‌آور این قبیل رفتارها آن است که هرچه بیشتر به تمرین‌شان بپردازید، به نکته‌های جالب‌تر و جذاب‌تری در طرف مقابل پی خواهید. به این ترتیب، او نیز به شما به عنوان فردی خاص و دوست داشتنی فکر خواهد کرد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
فصل هفتم
روش برخورد با یک مرد


سه گروه مرد وجود دارد:عاشقان علم و اندیشه، عاشقان شهرت و افتخار، عاشقان پول و ثروت. «افلاطون»

بنا به تجربه، زن‌ها اغلب نسبت به مردی که سعی می‌کند مهربان، خون‌گرم و خوش‌زبان باشد مشکوک و بدبین هستند. زیرا حدس می‌زنند که چنین مردهایی ممکن است انگیزه‌های دیگری از این رفتار داشته باشند. اما از دیگر سو مردها راحت‌تر و بیشتر جذب چنین رفتارهایی می‌شوند.
مردها بیشترین حس ارزش و اهمیت خود را از موفقیت، درجه یا رتبه اجتماعی و شغلی، و همچنین احترام دیدن از سوی افرادی که در زندگیشان نقش کلیدی دارند و به آنان نزدیک‌اند، به دست می‌آورند. مردها باید انگیزه داشته باشند تا برای خود و خانواده‌شان تلاش کنند و به دنبال نان باشند. این امر برای تصویر ذهنی و هویت آنان، مهم و ضروری است. برخی از مردها هیچ‌گاه به استراحت نمی‌پردازند و دست از کار نمی‌کشند. بدون اهمیت این موضوع که در زندگی چه‌چیزهایی را فراهم کرده و به دست آورده‌اند، آنان همواره احساس ناامنی و نگرانی می‌کنند. احساس آنان طوری است که گویی همچنان باید بیشتر و بیشتر زحمت بکشند و چیزهایی را در زندگی کسب کنند. آن‌ها شرایط کنونی خود را کافی نمی‌دانند.
مردها احساسی را در درون خود دارند که روان‌شناسان آن را «بی‌اعتمادی و نگرانی از موقعیت کنونی» می‌نامند. بسیاری از آنان این ترس پنهان و ناگفته را در درون خود دارند که هر آن‌چه انجام داده و به دست آورده‌اند، در هر لحظه ممکن است از دست بدهند. آنان صرفِ‌نظر از تمام آن‌چه در گذشته کسب کرده‌اند، باید همواره چیزهای بیشتر و بیشتری به دست آورند.
کلید و راه‌حل جذب کردن یک مرد آسان است. از او سوالاتی بپرسید و بعد بابت جواب‌هایی که داده، او را تشویق کنید. او را برای انجام کارها و موفقیت‌هایش، تحسین نمایید. از آن‌چه انجام داده یا در حال انجامش است، تقدیر کنید و تحت‌تاثیر قرار بگیرید. به این ترتیب، او تحت‌تاثیر شما قرار می‌گیرد و شما را فردی مهربان و دوست‌داشتنی خواهد دانست.

تقدیر برایان از کسب موفقیت‌ها
هنگامی که پسرم «مایکل» تقریباً پنج‌ساله بود، روزی با چهره‌ای شاد و بشاش از مهد کودک به خانه برگشت. من از او پرسیدم: «امروز مهد چطور بود؟»
پسرم خندید و جواب داد: «امروز خانم معلم گفت که واقعاً به من افتخار می‌کند.»
با شنیدن این حرف من فوراً پی بردم که خانم معلم به نکته‌ی عاطفی مهمی در مایکل پی برده و من نیز باید این موضوع را مدنظر قرار دهم. از آن روز به بعد، من همواره به فرزندانم گفته‌ام: «من واقعاً به شما افتخار می‌کنم.» هر بار که آنان کارِخوب و با ارزشی انجام دهند، من چنین جمله‌ای را می‌گویم. هر بار که این قبیل جملات را به آنان می‌گویم، می‌بینم که چطور برق شادی و رضایت در چشمان مهربانشان مشاهده می‌شود و با داشتن حس ارزش فردی، عزت‌نفس آنان افزایش می‌یابد.
من به عنوان یک سخنران حرفه‌ای و پرکار، هر سال با هزاران‌نفر دیدار و ملاقات می‌کنم. هرگاه شخصی با من در خصوص کاری که انجام داده و موفقیتی که به دست آورده، صحبت می‌کند به او چنین جمله‌ای می‌گویم: «تو باید بابت این کار خود به خودت افتخار کنی.» مردها - به ویژه - وقتی کسی که برایشان محترم است و برایش ارزش زیادی قائل‌اند، به آنان چنین جمله‌هایی می‌گوید عمیقاً تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. این قبیل جملات و حرف‌ها، به آنان انگیزه‌های بسیار زیادی می‌دهد و به عنوان عاملی محرک و مشوق عمل می‌کند.

آن‌چه مردها نیاز دارند

مردها وقتی احساس خوبی در خود می‌کنند و مجذوب کسی می‌شوند که آن فرد، آنان را توان‌مند و موفق بداند و از این بابت آنان را مورد قدردانی و تحسین قرار دهد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
وقتی همسرتان با مهربانی به شما لبخند می‌زند، به واقع باعث شادی و رضایت‌خاطر شما می‌شود، عزت‌نفس‌تان را افزایش می‌دهد، و سبب می‌شود که بیشتر احساس امنیت و آرامش‌خاطر کنید. هرگونه جمله‌ای برای تکریم، تایید، یا تحسین همسرتان به علت کارهایی که انجام داده است، باعث قوت قلب و گرم شدن وجود او شده و سبب می‌شود که او شما را فردی مهربان و باهوش بداند.
وقتی زنی تمام توجه خود را معطوف مردی می‌کند که در حال صحبت در خصوص کار خود و شرح جزئیات آن است، و با تمرین کردن تمامی مهارت‌های گوش دادن که در این کتاب یاد گرفته است، در واقع باعث خواهد شد که آن مرد او را بسیار گیرا و مهربان بداند و مجذوب وی گردد.
اغلب اوقات شما زنی معمولی را می‌بینید که همسر مردی خوش‌تیپ و موفق است و در دل می‌گویید: «متحیرم که چرا او چنین زنی را انتخاب کرده است؟ آن مرد چه‌چیزی در وجود آن زن می‌بیند؟»پاسخ این است: «همان چیزی که آن زن در وجود آن مرد می‌بیند!» وقتی زنی به چشم‌های مردی نگاه می‌کند و در آن‌ها مردی با ارزش و مهم می‌بیند، آن مرد او را زنی دوست‌داشتنی و جذاب می‌یابد و کاملاً مجذوبش می‌شود.

ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران

پس از انتخاب مرد دل‌خواه و مورد علاقه زندگی خود، از او سوال ساده‌ای بپرسید؛ سوالی همچون: «اوضاع و احوال در محل کار چطور است؟» وقتی او در حال پاسخ دادن است، به دقت به حرف‌هایش گوش دهید؛ گویی که پاسخ او برایتان بسیار جالب است و ذهن شما را کاملاً درگیر کرده است.
وقتی هیجان کلامش کاهش می‌یابد یا صحبت‌اش تمام می‌شود - که با این روش می‌خواهد بداند که آیا واقعاً به حرف‌هایش علاقه‌مندید یا نه - یک سوال دیگر نظیر یکی از سوال‌های زیر از او بپرسید:
«آن‌گاه چه اتفاقی افتاد؟» یا «بعد چه کردید(چه گفتید)؟» او با این سوال، فوراً صحبت خود را از سر می‌گیرد و ادامه می‌دهد. همین سوال، به شما فرصت بیشتری برای گوش دادن و تقدیر از کارها و موفقیت‌های وی خواهد داد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
فصل هشتم
مجذوب کردن از درون به بیرون و از بیرون به درون


قاعده اساسی و مهم دوره مشاهیر: اهمیتی ندارد که شما کی هستید، فقط مهم است که دیگران چگونه راجع به شما فکر می‌کنند. «لَنس مورو»

اکنون که اصولاساسی مجذوب کردن دیگران و تحت‌تاثیر قرار دادن آنان در یک سطح عاطفی و هیجانی عمیق را می‌دانید، اجازه دهید به دلایل موثر بودن جاذبه و کشش نگاهی بی‌اندازیم تا به این ترتیب شما بهتر بتوانید به تمرین تکنیک‌های این کتاب بپردازید.
در تئاتر، دو رویکرد و سبک اصلی برای ایفای نقش وجود دارد:
رویکرد آمریکایی، که اشاره به سبک «از درون به بیرون»⁸ دارد، و رویکرد اروپایی که سبک «از بیرون به درون»⁹ است. با استفاده از روش و سبک آمریکایی، بازیگران کار خلق یک شخصیت و کاراکتر موجود در یک نمایش را از دیدگاه روان‌شناختی آغاز می‌کنند. آنان به ‌جست‌وجوی ویژگی‌های فردی موجود در درون خویش می‌پردازند که مشابه ویژگی‌های کاراکتر موجود در نمایش است. با به کارگیری این وجوه تشابه، بازیگران لایه به لایه تمامی گرایش‌ها و رفتارهای آن شخصیت را خلق می‌کنند تا در نهایت موفق شوند آن را به طور واقعی بروز دهند و نمایش دهند.«یک ایراد و نقطه ضعف این روش بازیگران وادار می‌شوند که زمان بسیار زیادی را صرف متقاعد کردن خودشان کنند آن هم در شرایطی که هیچ تضمینی وجود ندارد بتوانند دیگران را متقاعد کنند.»
در زندگی واقعی و غیر تئاتری و برای بهبود خودمان، موارد مشابه بسیاری از درون به بیرون وجود دارد: ما ترغیب می‌شویم که به درون خود رجوع کنیم تا به علت و منشاء اصلی رفتارهایمان پی ببریم و درک کنیم که چرا برخی کارها را انجام می‌دهیم و بعضی حرف‌ها را می‌زنیم.
باور کلی این است که با تغییر افکار درونی و طرز فکرمان، ما می‌توانیم اعمال و رفتار خود را - که در واقع بروز بیرونی افکارمان است - تغییر دهیم. گاهی اوقات این روش موثر واقع می‌شود و گاهی وقت‌ها موثر واقع نمی‌شود.

رویکرد آمریکایی
به هنگام خلق یک شخصیت و کاراکتر با استفاده از رویکرد اروپایی، بازیگران کار را با ایجاد رفتارهای بیرونی کاراکترهایی که بازی خواهند کرد، آغاز می‌کنند. آنان ابتدا شیوه‌ی راه رفتن، حرف زدن، و رفتار کردن کاراکترها را در ذهن خود مجسم می‌کنند. سپس بازیگر به درون خویش می‌رود و لایه‌به‌لایه دلایل روان‌شناختی رفتارهای فردی که به ایفای نقش او می‌پردازد، را بسط و گسترش می‌دهد.
این ابزار و روش در عرصه بهبود خود نیز به کار گرفته می‌شود با تغییر رفتارهای بیرونی، ما می‌توانیم بر آن‌چه دیگران احساس می‌کنند و همچنین بر آنچه خودمان در درون خود احساس می‌کنیم، تاثیر بگذاریم. برای مثال اگر شما طوری رفتار کنید که گویی شاد یا پرشور و حال هستید، احتمالاً دیگران را متقاعد خواهید کرد که شما فردی شاد یا پرشور و حال هستید. اما در عین حال، مزیت دیگرش نیز آن است که کم‌کم این احساس به خودتان نیز تلقین می‌شود و به تدریج در درون خود نیز احساس شاد و پرشور بودن خواهید کرد.
این کتاب به عنوان یک کتاب از «بیرون به درون» و بر اساس چنین رویکردی نوشته شده است. در آن، ما به این موضوع می‌پردازیم که شما چگونه می‌توانید رفتار بیرونی و ظاهری خود را با به کارگیری مهارت‌های خاص و گسترش آن‌ها، مهارت‌هایی که به شما امکان کنترل تصویری از خودتان را می‌دهد که می‌خواهید دیگران از شما ببینند، تغییر دهید. ما این امکان را فراهم می‌کنیم که نیروها و دینامیک‌های درونتان از شما مراقبت و محافظت کنند.

⁸. Inside out
⁹. Outside in
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
نظر رون در خصوص یک تغییر و تحول غیر منتظره
یکی از اقوام ما «اجازه دهید او را با نام مستعار میریام بنامیم» روزی نزدمان آمد تا بابت عصبانیت چند شب قبل، که در یک مهمانی دور هم بودیم، از ما عذرخواهی کند. او دیگر به خاطر تغییر خلق و خوی ناگهانی‌اش در شهره‌ی همه‌ی فامیل بود؛ به یک‌باره از کوره در می‌رفت و مثل یک کوه آتشفشان می‌شد. او ضمن صحبت‌هایش، مبنی بر اینکه تغییر رفتار دست خودش نیست و ناخودآگاه صورت می‌گیرد، اشاره کرد که هفت‌سال است نزد یک روانپزشک می‌رود و تحت درمان وی قرار دارد. همسرم «نیکی» با تعجب گفت: «هفت‌سال! هفت‌سال زمان کمی نیست. پس چطور شما هیچ تغییری نکردید؟!»
من پرسیدم: «آیا پس از هفت‌سال، هنوز هم برای پول خود ارزشی قائل نیستید؟» این حرف من باعث شد که همسرم با نگاهی سرد و سرزنش آمیز به من خیره شود.
خانم میریام چند لحظه‌ای به فکر فرو رفت و بعد گفت: «خب، بله و نه. من درک می‌کنم که چرا چنین رفتاری را انجام می‌دهم، اما هنوز هم واقعاً قادر به کنترل خودم نیستم. اگر بهبود یابم و رفتارم تغییر کند، ارزش این را دارد که این همه وقت و پول را صرف کنم‌.»
در آن لحظات به نظر می‌رسید که او کاملاً مأیوس و مغلوب شده است‌. نیکی پرسید: «آیا تا به حال در مورد عوض کردن روانپزشک خود و رفتن پیش یک درمان‌گر و دیگر فکر نکرده‌ای؟ ما روان‌پزشکی را می‌شناسیم که متخصص مشکلات رفتاری است و روش خاصی در این خصوص دارد. آیا مایلی که با او مشاوره‌ای داشته باشی شاید او بتواند به تو کمک کند و برایت موثر باشد.»
خانم میریام چند لحظه‌ای ساکت بود و حرفی نمی‌زد. سپس گفت: «بدم نمی‌آید.» بعد آهی کشید و ادامه داد: «دیگر چیزی ندارم که از دست بدهم. لطفاً شماره تلفنش را به من بدهید.»
پس از آن، مدت‌ها بود که دیگر هیچ خبری از او نداشتم. تا اینکه یک روز عصر تلفن کرد. من گوشی را برداشتم.
- «سلام آقای رون، میریام هستم.»
- «سلام خانم میریام. حال شما چطور است؟»
- «ممنون.بد نیستم.»
- « آیا پیش آن روان‌پزشک رفتید؟ آیا اصلاً به او تلفن کردید؟»
- « بله با او تماس گرفتم. الان چند هفته‌ای است که پیش ایشان می‌روم و تفاوت بسیار زیادی با گذشته پیدا کرده‌ام. نکته جالب این است که او واقعاً من را بابت رفتارهایم زیاد سرزنش نمی‌کند؛ بیشتر تمرکز و توجه‌اش معطوف این است که من چطور می‌توانم رفتارهای متفاوت داشته باشم.»
دو ماه بعد، در یک مهمانی شام خانم میریام را دیدیم. او درست می‌گفت‌ تغییر رفتارش باورنکردنی و جالب بود. حالا دیگر هم‌نشینی و مصاحبت با او آرامش‌بخش بود و نه رنج‌آور و آزاردهنده.
وقتی با او در خصوص تغییر رفتارش به صحبت پرداختیم، گفت: «صرف‌نظر از اینکه در درونم چه می‌گذرد، صرفاً موضوع این نیست که من حالا می‌توانم رفتارم را کنترل کنم. بلکه این است که دیگر همچون گذشته ناآرام و مضطرب نیستم. من یاد گرفته‌ام که تغییر رفتارم باعث کاهش عصبانیت و اضطرابم می‌شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,433
لایک‌ها
16,555
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
16,738
Points
173
تمرکز روی رفتار
ماجرای خانم میریام در واقع تاثیری بر تفاوت بین روش «از درون به بیرون» و «از بیرون به درون است که در زندگی روزمره و معمول به کار گرفته می‌شود. این یک واقعیت است: صرفاً دانستن اینکه «چرا» بعضی کارها را انجام می‌دهید، به طور خودکار و اتوماتیک به معنای این نیست که می‌دانید «چگونه» آن کارها و رفتارها را تغییر دهید. اگر واقعاً خواهان تغییر و تحول در خود و رفتارتان هستید، کمتر نگران علت باشید و به «چرا» فکر کنید و بیشتر روی «چگونه» تمرکز نمایید. اغلب اوقات برای ما تغییر کردن از بیرون، بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از تغییر کردن از درون است.

رفتار همه‌چیز است
صرف نظر از اینکه در ذهن و مغز شما چه می‌گذرد و بدون اهمیت آن، آن‌چه در نهایت مورد ارزیابی و سنجش دیگران قرار می‌گیرد در واقع رفتار شماست. اگر طوری رفتار کنید که گویی او را دوست دارید، آن‌گاه دوست‌دارش می‌شوید. اگر رفتارتان طوری باشد که گویی به او اهمیت می‌دهید، آن‌گاه او برایتان اهمیت و ارزش پیدا می‌کند. تغییر رفتارهای ما از درون، در نهایت باعث تغییر رفتارهای بیرونی ما خواهد شد.
صرف نظر از اینکه طرح و برنامه‌های ذهنی و درونی ما چیست، افراد براساس اینکه ما چگونه رفتار می‌کنیم از ما ذهنیت پیدا می‌کنند و نسبت به ما واکنش نشان می‌دهند.

ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
زیاد نگران تغییر افکار یا احساسات درونی خود نشوید، زیرا بروز هر گونه بهبود در رفتارتان و رسیدن به نتایج دل‌خواه، نیاز به زمان زیاد دارد. در عوض، دقیقاً طوری فکر کنید که گویی قبلاً نیز همیشه فردی خوش‌برخورد و پر جاذبه بوده‌اید. یک تصویر ذهنی از خودتان خلق کنید که کاملاٰ نشان از خوش‌برخورد و پر جاذبه بودن شما در درون‌تان دارد و بعد، بر طبق آن، رفتارهای بیرونی خود را نیز در همان راستا هدایت کنید و همچون یک فرد کاملاً خوش‌رو و معاشرتی رفتار نمایید.
کسی را در نظر بگیرید که حس می‌کنید هم‌واره خوش‌برخورد و محبوب بوده است و ببینید که آن شخص چگونه با دیگران گفت‌وگو و رفتار می‌کند. سعی کنید که به هنگان مواجهه و صحبت با دیگران، رفتارهایی مشابه او را از خود بروز دهید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby
بالا