بهطور دقیقتر، Metal: Hellsinger سبک شوتر را با سبک و سیاق بازیهای ریتمیک ترکیب کرده است. به این صورت که در هر مرحله از بازی، یک موسیقی هوی متال در حال پخش است و بازیکنان باید شلیکهای خود را با بیتهای (Beat) این موسیقی هماهنگ کنند تا بیشترین آسیب ممکن را به دشمنان وارد کنند. برای این منظور، در وسط صفحه علامتهایی شبیه به نشانههای کمتر و زیادتر را داریم که در حال حرکت هستند و شما باید شلیک را دقیقا زمانی انجام دهید که این نشانههای متحرک، روی قسمت ثابت در نظر گرفتهشده قرار میگیرند و در این حالت یک شلیک بینقص خواهید داشت. اگر اختلاف زمانی شما در این کار خیلی کم باشد شلیکتان خوب خواهد بود و اگر هم این کار را با اختلاف زیادی انجام دهید، یک شلیک بد خواهید داشت. بسته به کیفیت شلیک، آسیبی که به دشمن وارد میشود متفاوت است و به همین دلیل اگر صرفا به کلیک پشت سر هم یا فشار دادن بیمنطق و مدام تریگر کنترلر بپردازید، شلیکهای بدی خواهید داشت که آسیب چندانی به دشمنان وارد نمیکنند و کشته نشدن آنها، به قیمت کشته شدن شخصیت خودتان تمام خواهد شد.
Metal: Hellsinger کلیت گیمپلی خود را بر مبنای این مکانیک طراحی کرده که از چند نظر، تاثیر مثبتی روی روند کلی بازی گذاشته است. اولا با تجربهای متفاوت طرف هستیم که نقش مهارت در آن، پررنگتر از شوترهای رایج است و تنظیم کردن شلیکها با بیت آهنگها، نیاز به تمرین دارد که شاید حتی باعث شود هر مرحله را برای رسیدن به موفقیت، چند بار تکرار کنید. این موضوع مخصوصا وقتی بیشتر بهچشم میآید که بدانیم هر مرحله از بازی، موسیقی مخصوص به خودش را دارد و عادت کردن به سرعت بیتهای آن میتواند چالش شیرینی برای بازیکنان رقم بزند. تاثیر دیگر این ویژگی، وابستگی مکانیکهای جانبی بازی به آن است؛ جایی که یک نشانگر در بالای صفحه، ضریب آسیب شلیکهای شما را نشان میدهد و این ضریب که حد نهایی آن ۱۶ برابر است، وقتی پُر خواهد شد که شما مدام شلیکهای بینقصی داشته باشید و اگر عجولانه یا با دقت کم اقدام به شلیک کنید، شاهد کاهش یا پُر نشدن آن خواهید بود که باعث میشود آسیب واردشده به دشمنان پایین و کارتان برای کشتن آنها واقعا سخت شود.
Metal: Hellsinger کلیت گیمپلی خود را بر مبنای این مکانیک طراحی کرده که از چند نظر، تاثیر مثبتی روی روند کلی بازی گذاشته است. اولا با تجربهای متفاوت طرف هستیم که نقش مهارت در آن، پررنگتر از شوترهای رایج است و تنظیم کردن شلیکها با بیت آهنگها، نیاز به تمرین دارد که شاید حتی باعث شود هر مرحله را برای رسیدن به موفقیت، چند بار تکرار کنید. این موضوع مخصوصا وقتی بیشتر بهچشم میآید که بدانیم هر مرحله از بازی، موسیقی مخصوص به خودش را دارد و عادت کردن به سرعت بیتهای آن میتواند چالش شیرینی برای بازیکنان رقم بزند. تاثیر دیگر این ویژگی، وابستگی مکانیکهای جانبی بازی به آن است؛ جایی که یک نشانگر در بالای صفحه، ضریب آسیب شلیکهای شما را نشان میدهد و این ضریب که حد نهایی آن ۱۶ برابر است، وقتی پُر خواهد شد که شما مدام شلیکهای بینقصی داشته باشید و اگر عجولانه یا با دقت کم اقدام به شلیک کنید، شاهد کاهش یا پُر نشدن آن خواهید بود که باعث میشود آسیب واردشده به دشمنان پایین و کارتان برای کشتن آنها واقعا سخت شود.