• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

خیاطی طریقه دوخت کیف گلیمی زیبا

  • نویسنده موضوع Aseman♡
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 327
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Aseman♡

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-11-30
نوشته‌ها
2,756
لایک‌ها
16,682
امتیازها
114
محل سکونت
میان یه عالمه رویا
کیف پول من
1,806
Points
10
طریقه دوخت کیف گلیمی زیبا
-دوخت-کیف-گلیمی-زیبا-4-500x500.jpg



در این اوضلع و شرایط نامناسب اقتصادی بسیاری از زنان تلاش می کنند که در منزل برای خود کسب و کاری راه بیندازند. امروز در این بخش از نیک صالحی می خواهیم یک هنر زیبار ا به شما آموزش دهیم که بتوانید در خانه انجام دهید. آموزش دوخت کیف گلیمی را در ادامه ببینید و در خانه آن را تهیه نمایید.

آموزش دوخت کیف گلیمی
در این مطلب میبینید که میتونید با استفاده از یک تکه گلیم قدیمی و چند تکه چرم یا پارچه یک کیف زیبا بسازید. اگر گلیم در دسترس ندارید میتونید از هر نوع پارچه ای استفاده کنید و به این روش کیف های دلخواه خودتون رو بسازید.پیشنهاد میکنم از رو میزی های آماده توی بازار استفاده کنید!

-دوخت-کیف-گلیمی-زیبا-500x577.jpg



دوخت کیف گلیمی ساده
-دوخت-کیف-گلیمی-زیبا-1-500x577.jpg



طریقه دوخت کیف گلیمی
-دوخت-کیف-گلیمی-زیبا-2-500x432.jpg



مراحل دوخت کیف گلیمی
-دوخت-کیف-گلیمی-زیبا-3-500x634.jpg



دوخت کیف گلیمی زیبا

بد نیست درباره تاریخچه ی هنر گلیم بافی بیشتر بدانید


از آثار و نوشته های مورخان و جهانگردان پیداست که بافتن جزو اولین هنرها و صنایع قبیله های پراکنده انسانها بوده است .

می توان گفت بافتن پارچه و گلیم تقریبا از یک زمان رواج یافته است. حتی می توان گفت که انسان پیش از آنکه دست به ساختن خانه بزند، اقدام به بافتن کرده است . برای بافتن پارچه از الیاف ظریف تر و برای بافتن گلیم از الیاف ضخیم تر استفاده می کرده است.

در سال ۱۹۴۹ در سرزمین روسیه یک قطعه قالی به نام قالی (پازیریک) به حال انجماد ، پیدا شد که مربوط به ۳۵۰ تا ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بوده است و به این ترتیب وجود قالی و گلیم در تمدنهای باستانی فلات ایران ثابت گردید. فرش یاد شده دارای ۳۶۰۰ گره متقارن در هر دسیمتر مربع می باشد.


تاریخچه ی هنر گلیم بافی
از آنجایی که گلیم زودتر از قالی بافته شده تاریخ گلیم بافی به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد عنوان شده، که تاریخ آغاز نساجی است و از وسایل بافتنی که از بهشهر به دست آمده و تاریخ آن متعلق به ۶۰۰ سال قبل از میلاد است ، نشان می دهد که از موی بز و گوسفند استفاده می شده است. اما در مورد پارچه مشخص نیست که از همین الیاف استفاده می کردند یا نه. در تپه های سیلک کاشان نمونه بافت پارچه متعلق به ۴۷۰۰ سال پیش به دست آمده است.

در حال حاضر گلیم وسیله ای است که به عنوان زیر انداز و پرده در چادرها و محلهای عمومی نظیر قهوه خانه ها و نیز در تهیه لوازم زندگی و کار، مانند رختخواب بند (چادر شب)، سجاده، خورجین، جوال دیوارهای چادر، جل اسب، پشتی، سفره و … استفاده می شود که در این مقوله توضیح داده شده است. لازم به ذکر است که بافت گلیم و استفاده از آن تقریبا در تمام نقاط ایران رایج است.

انجمن تک رمان
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : Aseman♡
بالا