• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

اخبار کارشناس بازار سرمایه: بررسی روند تاریخی، حاکی از بازگشت ثبات به بورس است

  • نویسنده موضوع DARK GIRL
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 461
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

DARK GIRL

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-04
نوشته‌ها
3,327
لایک‌ها
45,671
امتیازها
218
محل سکونت
زیر آوار آسمان
کیف پول من
10,209
Points
121
یک کارشناس بازار سرمایه گفت انتظار می رود با توجه به مجموعه شرایط فعلی، بازار سرمایه تا پایان سال روند متعادلی را تجربه کند.

همایون دارابی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره اینکه بررسی روند تاریخی، حاکی از بازگشت ثبات به بازار سرمایه است، گفت: بلند ترین دوره ریزش و افت بازار مربوط به سال 1392 بود و بازار رکودی 17 ماهه را تجربه کرد. از زمان ریزش بازار در سال 1399 تا کنون حدود 14 ماه می گذرد. به نظر می رسد در انتهای این دوره ریزشی باشیم و از این منظر باید در انتظار تغییر شرایط بازار بود.

وی افزود:در کوتاه مدت انتظار این است که بازار روند تعادلی را تجربه کند و البته این موضوع بستگی دارد که اخبار منفی از بودجه سال 1401 به بازار ارسال نشود.

همایون دارابی تاکید کرد:نتیجه مذاکرات برجام تاثیر عمده ای بر بازار ندارد و بیشتر از عوامل خارجی مانند مذاکرات، عوامل داخلی هستند که بر بازار سرمایه تاثیرگذار هستند. البته نتیجه مذاکرات بر بازار اثر کوتاه مدت ایجاد می کند و سطح ان حدود 20 درصد است و موضوعی نیست که بازار معطل آن بماند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : DARK GIRL

DARK GIRL

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-04
نوشته‌ها
3,327
لایک‌ها
45,671
امتیازها
218
محل سکونت
زیر آوار آسمان
کیف پول من
10,209
Points
121
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: متغیرهایی مانند فروش اوراق تاثیر بیشتری بر بازار دارند. در حال حاضر دولت این اوراق را به بانکها و صندوقها می دهد و دیگر منابعی برای آنها باقی نمی ماند. علاوه بر اینکه این اقدام موجب می‌شود نرخ بهره اوراق افزایش پیدا کند.

وی افزود: دولت باید به جای فروش اوراق و این چرخه معیوبی که ایجاد شده، به فروش اموال مازاد بپردازد اما هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نقش وزارت اقتصاد و دولت در بازار گفت: وزارت اقتصاد تنها بازیگر فرآیند اقتصادی کشور نیست و کلیت دولت با در دست داشتن متغیرهای مختلف تاثیر مهمی در بازار دارد.این دولت است که 4 عامل سیاست گذاری دستوری، نرخ ارز در بازار،نرخ بهره و بودجه های سالانه را تعیین می‌کند و مجموع این عوامل بر بازار سرمایه تاثیر مستقیم دارند.

وی افزود: نرخ بهره از ابتدای سال 3 درصد افزایش یافته است که تاثیر ریزشی آن را در بازار می بینیم. از سوی دیگر فاصله دلار نیمایی و دلار بازار آزاد در حدود 9 هزار تومان است که در نتیجه تاثیر مستقیمی بر سود سازی شرکت های صادرات محور بورس دارد. هر تغییری در این 4 عامل تاثیر مستقیم بر بازار سرمایه می گذارد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : DARK GIRL
بالا