مروری بر کارنامه کاری شینجی میکامی، از گذشته تا اکنون

  • نویسنده موضوع Kooki♡
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 42
  • بازدیدها 991
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,889
لایک‌ها
19,102
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,446
Points
0
به این ترتیب اولین نسخه از مجموعه بازی‌های رزیدنت ایول که در ژاپن با نام بایوهزرد (Biohazard) شناخته می‌شد، ساخته و در سال ۱۹۹۶ روانه بازار می‌شود. چیزی نمی‌گذرد که شهرت و آوازه این بازی در همه‌جا پیچیده و به این ترتیب بازی رزیدنت ایول به یکی از اولین عناوین موفقت کنسول پلی استیشن تبدیل می‌شود. از آن‌جایی که کپکام برای بازاریابی محصولش به آن لقب بازی سروایول هارر را داده بود، امروزه همگان این بازی را پایه‌گذار سبک سروایول، یا حداقل تثبیت‌کننده‌ی جایگاه این سبک از بازی‌ها می‌دانند.
تجربیاتی که به‌دست میارید، شمارو تغییر می‌ده. وقتی که هنوز جوونید، انرژی، توان و انگیزه‌ی بالاتری برای کار دارید؛ ولی خب به همون میزان هم تجربه‌تون پایین‌تره. برای همین حتی اگر ایده‌های خوبی هم داشته باشید، شاید نتونید راهی برای پیاده‌سازیش پیدا کنید یا نتونید اون‌ها رو به‌راحتی به بازیکنا منتقل کنید. از طرف دیگه، وقتی تجربه به‌دست میارید، راحت‌تر می‌تونید نیاز بازیکن‌هارو بفهمید و اون‌هارو راضی نگه دارید. البته که در این نقطه، اون شور و اشتیاق اولیه‌تون از دست رفته. بازی ساختن به انرژی زیادی نیاز داره، باید وقت زیادی صرف کنید و این به استقامتِ ب*دن نیاز داره. برای همین در مجموع احساس می‌کنم بهترین زمان برای بازی‌سازها سال‌های دهه سی از زندگی‌شونه. من رزیدنت ایول چهار رو وقتی سی و نه سالم بود ساختم، که فکر می‌کنم پیک کاری من همون موقع بود. می‌تونم از باقی بازی‌سازهام مثال‌های مشابهی براتون بیارم؛ ولی درکل انگار می‌بینید که اکثر بازی‌سازها بهترین بازی خودشون رو تو دهه سی از زندگی‌شون ساختن. بعد از چهل سالگی دیگه بازی‌ساختن خیلی انرژی می‌خواد، صادقانه باید بگم از اون به‌بعد کار خیلی سخت‌تر می‌شه.
هرچقدر تجربه بالاتری توی کارتون به‌دست میارید، به همون میزان دیدتون هم وسیع‌تر می‌شه. برای همین دائم می‌خواید بازی بهتری بسازید، جوری که هیچ عیب و نقصی هم نداشته باشه و این، کارِ تصمیم‌گیری رو براتون سخت‌تر می‌کنه؛ چراکه دائم تو کارتون اشکال پیدا می‌کنید. از اون طرف اما جوون‌ترها که تجربه‌ی پایین‌تری دارن، معمولاً راحت‌تر به غریزه‌شون اعتماد می‌کنن و فکر می‌کنن کاری که دارن انجام می‌دن، بهترین کاره. ولی از دید یک کهنه‌کار، شما باید هر مدل ریسکی رو هم درنظر بگیری و شاید نتونی خیلی بلدپروازی کنی. برای همین معمولاً سخته که ایده‌های دیوانه‌وار داشته باشی و بخوای اون‌ها رو توی یک پروژه پیاده کنی، چرا که کلی چال و چوله توش می‌بینی. ولی اگر بتونی از این مرحله رد شی، بالاخره موفق می‌شی یک عنوان جدید خلق کنی. آدمای باتجربه معمولاً تمامی جوانب رو در نظر می‌گیرن و برای همین پروژه رو دیرتر شروع می‌کنن. اونا زمان زیادی رو صرف می‌کنن تا درنهایت بهترین تصمیم رو بگیرن. برای همین زمانی‌که جوون‌ترید و تجربه پایین‌تری دارید، کارهارو سریع‌تر شروع می‌کنید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,889
لایک‌ها
19,102
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,446
Points
0

بازی رزیدنت ایول ۲​

بدون شک موفقیت اولین نسخه از مجموعه بازی‌های رزیدنت ایول، کپکام را به‌فکر ساخت دنباله‌ای بر این بازی می‌اندازد. هرچند نسخه دوم، تفاوت‌هایی با اولین نسخه از مجموعه داشته است:
نسخه اول از مجموعه، یعنی رزیدنت ایول یک، تمرکز بیش‌تری نسبت به نسخه بعدی بازی روی ترس داشت. رزیدنت ایول دو اولین نسخه‌ای از بازی بود که کارگردانیش رو هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) برعهده می‌گیره. کامیا دیدِ بصریِ خوبی داشت و برای خلق یک دنیای جدید هم همیشه ایده‌های خوبی به ذهنش می‌رسید. غیر از این همیشه این‌رو در نظر می‌گرفت که بازی باید در بازار هم عملکرد قابل قبولی داشته باشه، برای همین تمرکز زیادی روی سرگرم‌کننده بودن بازی داشت. ما هم این نکته رو قبل از شروع کار درنظر می‌گرفتیم. برای همین هم است که دومین نسخه از بازی برای افراد بیش‌تری قابل تجربه است.
با موفقیت نسخه اول، میکامی با ترفیع رتبه، این‌بار در جایگاه تهیه‌کنندگی نسخه دوم بازی قرار می‌گیرد. کار کارگردانی این نسخه از بازی اما برعهده‌ی هیدکی کامیا قرار داشته که تحت نظارت میکامی فعالیت می‌کرده است. در ساخت نسخه دوم بازی این‌بار تصمیم می‌گیرند از روش‌های ترسناندن کلاسیک‌تری استفاده کنند. به همین دلیل به‌جای طراحی عمارتی خالی از سکنه و دورافتاده، این‌بار از فضاهای آشنای شهری که انتشار ویروسی باعث ایجاد هرج‌و‌مرج و آشفتگی در آن شده است استفاده می‌کنند.
رزیدنت ایول دو
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,889
لایک‌ها
19,102
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,446
Points
0
به این ترتیب دومین نسخه از مجموعه بازی‌های رزیدنت هم ساخته و در سال ۱۹۹۸ برای کنسول‌های پلی استیشن روانه بازار می‌شود. فروش پنج میلیونی این نسخه از بازی، شکی برجای نمی‌گذارد که سبک سروایول هارر مورد استقبال گیمرها قرار گرفته است. به همین دلیل دور از انتظار هم نبود که کپکام به فکر ساخت بازی دیگری در سبکی مشابه بیفتد. این‌گونه می‌شود که مجموعه بازی‌های داینو کرایسیس که میکامی هم کارگردانی نسخه اول آن را برعهده داشته، چشم به جهان می‌گشاید:
بازی داینو کرایسیس اما از همون اول قرار نبود که یک بازی مجزا باشه. اون موقع‌ها یه تیمی داشتیم که داشت روی بازی‌های اصلی استودیو کار می‌کرد، سرپرست اون تیم یک‌روز خیلی ناگهانی استعفا می‌ده و اعضای تیم رو تنها می‌ذاره. (بعد از این اتفاق) چهار نفر از اعضای تیم پیش من میان و از من درخواست می‌کنن که بهشون بگم باید چیکار کنن. به اون‌ها گفتم اصلاً نگران نباشید، من بهتون کمک‌ می‌کنم تا بهترین کار ممکن رو انجام بدیم. به این ترتیب پروژه ساخت بازی داینو کرایسیس شروع می‌شه.
داینو کرایسیس
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,889
لایک‌ها
19,102
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,446
Points
0
اولین نسخه از مجموعه‌ی داینو کرایسیس در سال ۱۹۹۹ و برای کنسول‌های پلی استیشن روانه بازار می‌شود. میکامی در ر*اب*طه با پروسه ساخت این نسخه از بازی می‌گوید:
با اعضای تیم جلسات مشورت و هم‌فکری ترتیب می‌دادیم تا برای ساخت بازی به ایده‌ برسیم، ولی متاسفانه طی این جلسات نتونستیم به ایده‌های خوبی برسیم. درنهایت جلسات هم‌فکری رو کنسل کردیم و من از هرکدوم از اعضای تیم خواستم که به‌تنهایی روی پروژه و ایده‌های جدید فکر کنن؛ بعد قرار بود که از بین این ایده‌ها، بهترین‌هاشو انتخاب کنیم. اینجا یک نفر از اعضای تیم طراحی بازی ایده‌ای رو مطرح می‌کنه؛ یه بازی با تم جزیره‌ی میمون‌ها. با خودم فکر کردم، ایده‌ی جدیدیه! قرار شد موجودات زیادی رو وارد بازی نکنیم و به‌جای میمون‌ها، فقط دایناسور داشته باشیم. اینجوری شد که درنهایت به همون دایناسورها چسبیدیم و از سیستمی مشابه بازی رزیدنت برای گیم‌پلی بازی استفاده کردیم.
رزیدنت ایول ۳ نمسیس

بازی داینوکرایسیس اما تنها پروژه‌ی میکامی در اواخر دهه نود میلادی نبود. بازی Resident Evil 3: Nemesis که باری دیگر میکامی را در مقام تهیه‌کنندگی به‌همراه داشت، در ابتدا حتی قرار نبود که به یکی از نسخه‌های اصلی مجموعه تبدیل شود. درواقع کپکام کار ساخت این نسخه از مجموعه رزیدنت را هم‌زمان با عنوان دیگری از همین مجموعه یعنی بازی Resident Evil – Code: Veronica آغاز می‌کند، هرچند درنهایت این نسخه نمسیس است که لقب نسخه شماره‌دار بعدی مجموعه را تصاحب می‌کند. میکامی در ر*اب*طه با ساخت نسخه سوم مجموعه رزیدنت که درنهایت در سال ۱۹۹۹ و برای کنسول‌های پلی استیشن روانه بازار می‌شود، می‌گوید:
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,889
لایک‌ها
19,102
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,446
Points
0
برای بازی رزیدنت ایول سه، ما یه‌کمی توقعات‌مون رو پایین‌تر آوردیم و تصمیم گرفتیم این نسخه از بازی رو فقط برای هاردکور فن‌ها بسازیم. البته که درنهایت، شرکت از ما خواست که به این نسخه از بازی هم یک شماره بدیم و این نسخه رو هم جزو نسخه‌های اصلی مجموعه به‌حساب بیاریم. برای همین مجبور شدیم بازی رو هم تغییر بدیم تا بازیکنای بیش‌تری رو راضی نگه‌داره، اینکار کار سختی بود.
رزیدنت کد ورونیکا

سال های فعالیت در Studio 4 کپکام (۲۰۰۲-۱۹۹۹)​

کمی بعد از عرضه بازی Resident Evil 3: Nemesis در ژاپن، کپکام شعبه‌ی جدیدی از استودیوهای خود را که Capcom Production Studio 4 نام داشت، راه‌اندازی می‌کند. اعضای این استودیو را درواقع اعضای اصلی تیم سازندگان بازی‌های سروایول‌هارر کپکام تشکیل می‌دادند. در نتیجه میکامی که مدیر استودیو جدید کپکام به‌حساب می‌آمد، طی سال‌های فعالیتش در این شعبه، کار تهیه‌کنندگی عناوین زیادی مانند بازی Devil May Cry را برعهده می‌گیرد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,889
لایک‌ها
19,102
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,446
Points
0
همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، کپکام کار ساخت نسخه‌ای فرعی از مجموعه رزیدنت را نیز آغاز کرده بود که با نام Resident Evil: Code Veronica شناخته می‌شد. در سال ۲۰۰۰، کپکام، میکامی را به مقام تهیه‌کنندگی این بازی منصوب می‌کند. نسخه کد‌ورونیکا از همان ابتدا قرار بود که برای کنسول‌های دریم‌کست سگا توسعه داده شود. از آن‌جایی که کنسول دریم‌کست نسبت به کنسول پلی استیشن سونی از سخت‌افزار پیشرفته‌تر و قوی‌تری برخوردار بود، به سازندگان این امکان را می‌داد که برای اولین‌بار به‌جای استفاده از محیط‌هایی با تصاویر پس‌زمینه‌ی از پیش رندر شده، از طراحی محیطی کاملاً سه‌بعدی استفاده کنند. به این ترتیب بازی Resident Evil: Code Veronica ساخته و در سال ۲۰۰۰ روانه بازار می‌شود. میکامی در ر*اب*طه با این نسخه از بازی می‌گوید:
درنهایت نسخه سوم به یک نسخه شماره‌دار و اصلی از مجموعه رزیدنت تبدیل شد، اما کیفیت این نسخه از بازی یه‌کمی پایین اومده. از طرف دیگه اما بازی Resident Evil: Code Veronica که جزو نسخه‌های اصلی مجموعه هم نیست، ارزش بیش‌تری داشت که به یک نسخه اصلی از مجموعه تبدیل بشه. دلیل اینکه این نسخه از بازی به یک نسخه اصلی تبدیل نشد، مشکلاتی بود که اون موقع بین کپکام و شرکت ساخت کنسول پیش میاد. اما من به‌شخصه دوست داشتم اون بازی به یکی از نسخه‌های اصلی مجموعه تبدیل می‌شد.
رزیدنت ایول صفر

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,889
لایک‌ها
19,102
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,446
Points
0

بازی Resident Evil Zero​

در همان سال، اعضای Studio 4 نسخه دوم از مجموعه بازی‌های داینو کرایسیس را هم برای کنسول‌های پلی استیشن روانه بازار می‌کنند. در سال ۲۰۰۱ میلادی اما میکامی تصمیمی می‌گیرد، که بعدها به یکی از جنجال برانگیزترین تصمیمات دوره‌ کاریش تبدیل می‌شود. در این سال میکامی قراردادی انحصاری با نینتندو می‌بندد. طبق این قرارداد، از این به‌بعد حق انتشار کنسولی تمامی بازی‌های اصلی مجموعه رزیدنت ایول به انحصار گیم‌کیوبِ نینتندو در می‌آمد. علاوه‌بر این، طبق این قرارداد بازی‌هایی که پیش از این برای کنسول‌های پلی استیشن و دریم‌کست عرضه شده بودند نیز نسخه‌ای پورت شده برای کنسول نینتندو دریافت می‌‌کردند. درکنار نسخه‌های پورت، قرار بود سه نسخه تازه‌ی «شماره‌دار» هم برای گیم‌کیوب عرضه شود: نسخه‌ی بازسازی شده از اولین بازی مجموعه، بازی Resident Evil Zero و نیز بازی Resident Evil 4. از میان این پنج بازی‌ای که از آن‌ها نام بردیم، بازی Resident Evil‌ و بازی Resident Evil Zero به‌طور هم‌زمان در سال ۲۰۰۲ به بازار عرضه می‌شوند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,889
لایک‌ها
19,102
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,446
Points
0
نسخه بازسازی شده از اولین رزیدنت ایول اما در سالگرد ششمین سال عرضه این بازی و در سال ۲۰۰۲ در ژاپن منتشر می‌شود. در ماه نوامبر همان سال، بازی Resident Evil Zero هم به بازار عرضه می‌شود که به فروشی پایین‌تر از انتظارات کپکام دست پیدا می‌کند. این فروش پایین‌تر از انتظار نسخه صفر بازی، اعضای استودیو را برای انتشار نسخه اصلی بعدی مجموعه که قرار بود Resident Evil 4 نام داشته باشد، کمی نگران می‌کند. آن‌ها می ترسیدند که کنسول گیم‌کیوب نینتندو پلتفرم مقصد خوبی برای نسخه بعدی بازی نباشد.
کپکام فایو

کپکام فایو، ساخت رزیدنت ایول چهار و جدایی از کپکام (۲۰۰۴-۲۰۰۲)​

با وجود عملکرد پایین‌تر از انتظار نسخه صفر بازی روی کنسول گیم‌کیوب، میکامی اما به همکاری با نینتندو ادامه می‌دهد. در جریان این همکاری و درکنار نسخه چهارم بازی رزیدنت، میکامی چهار بازی انحصاری دیگر نیز برای کنسول گیم‌کیوب توسعه می‌دهد. این چهار عنوان که بازی P.N.03، بازی Viewtiful Joe، بازی killer7 و بازی Dead Phoenix نام داشتند، درکنار رزیدنت ایول چهار، بعدها به Capcom Five معروف می‌شوند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,889
لایک‌ها
19,102
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,446
Points
0
جالب اینجا است که بعدها شعبه امریکای کپکام اعلام می‌کند از میان پنج بازی فوق، تنها قرار بود رزیدنت ایول چهار به‌طور انحصاری برای کنسول‌های گیم کیوب عرضه شود و اشتباه پیش آمده به‌دلیل عدم مکاتبات درست با شرکت مادر بوده است. با تمام این اوصاف، از میان پنج بازی نام‌برده شده، بازی Dead Phoenix که یک بازی شوتم‌اپ بوده کنسل و درنهایت تنها بازی P.N.03 به‌طور انحصاری برای کنسول‌های گیم‌کیوب روانه بازار می‌شود. متاسفانه بازی P.N.03، هم از نظر استقبال منتقدین و هم از جنبه تجاری شکستی سنگین برای کپکام به‌همراه می‌آورد. در نتیجه این شکست، سِمت مدیریت استودیو ۴ کپکام از دوش میکامی برداشته شده و این بازی‌ساز ژاپنی از آن به‌بعد به ‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان ارشد همین استودیو به فعالیت خودش ادامه می‌دهد.
البته که این شکست نمی‌تواند سد راه میکامی شود. در ادامه شینجی میکامی سِمت کارگردانی نسخه چهارم از مجموعه بازی‌های رزیدنت ایول را از کارگردان قبلی این بازی یعنی هیروشی شیباتا (Hiroshi Shibata) دریافت می‌کند. به این ترتیب نسخه چهارم بازی زیر نظر میکامی دست‌خوش تغییرات زیادی می‌شود. میکامی در ر*اب*طه با ساخت نسخه چهارم بازی می‌گوید:
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,889
لایک‌ها
19,102
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,446
Points
0
برای ساخت رزیدنت ایول چهار، خب من فکر می‌کردم اشکالی نداره که یک‌بار یک بازی اکشن هم بسازیم. مثلاً ما بازی دداسپیس (Dead Space) رو داریم که از رزیدنت به‌عنوان منبع الهامش استفاده کرده. این مجموعه از بازی با گذر زمان بیشتر به سمت اکشن پیش می‌ره تا جایی که به دداسپیس سه می‌رسیم. حالا خیلی از بازیکنا و اعضای کامیونیتی گیم از من می‌پرسن که آیا این بازی (نسخه چهارم) رو از قصد به این شکل ساختم؟ درواقع از قبل چندان به این قضیه فکر نکرده بودم؛ با باقی اعضای تیم صحبت کرده بودم و همین‌طور که در جریان ساخت بازی پیش می‌رفتیم، حضور سیستم اکشن در بازی بیشتر می‌شد و این در حالی بود که هیچ کدوم از اعضای تیم، طرفدار سبک ترسناک نبودند. با این اوصاف ایده‌هایی که فکر می‌کردن شاید خوشم بیاد رو باهام درجریان می‌ذاشتن، اما هرچی جلوتر می‌رفتیم سبک بازی به اکشن نزدیک‌تر می‌شد.
به این ترتیب می‌بینید که (اکشن بودن بازی) چیزی نبود که از قبل براش تصمیم گرفته باشیم. اما جالبه که این‌بار من باخودم گفته بودم که باید همه برگای برنده‌مو رو کنم. نمی‌تونستیم ترس رو از این بازی کنار بذاریم، اما درنهایت کاری کردم که اولویت اصلی بازی بخش هدف‌گیری و تیراندازی باشه. با اینکه هنوز اولویت دوم رو تعیین نکرده بودم، بازم به اعضای تیم گفتم المان ترس باید اولویت سوم این بازی باشه. ازونجایی که اکثر اعضای تیم تا حالا فقط روی بازی رزیدنت کار کرده بودن، فکر می‌کردن اگر این بازی ترسناک نباشه، جواب نمی‌ده. من ولی باور داشتم اگر اعضای تیم تمرکز اصلی رو روی ترس بذارن، بازی، بازیِ خوبی از کار در نمیاد. برای همین اعضای تیم رو دورهم جمع کردم؛ اونا خیلی تعجب کرده بودن که می‌شنیدن قرار نیست روی ترسناکی بازی به‌عنوان اولویت اول مانور بدیم. من در جواب گفتم که معلومه، ترس حتی اولویت دوم این بازی هم نیست، بلکه اولویت سومه!
به این ترتیب بازی رزیدنت ایول چهار در سال ۲۰۰۵ میلادی و طبق وعده میکامی، به‌طور انحصاری برای کنسول‌های گیم‌بوی روانه بازار می‌شود. هرچند همان‌طور که امروزه می‌دانیم، این قرار برای همیشه پابرجا نمی‌ماند و درنهایت کپکام نسخه چهارم بازی خود را به یک بازی مولتی‌پلتفرم تبدیل می‌کند. از آن طرف شینجی میکامی که در ابتدا ادعا کرده بود اگر این نسخه از بازی برای کنسول دیگری غیر از کنسول نینتندو عرضه شود، اقدام به هاراکیری خواهد کرد، درنهایت و طی مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۷ از مولتی‌پلتفرم شدن این بازی عذرخواهی می‌کند.
رزیدنت ایول چهار

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا