• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

دوازده ماجرای عجیب، اما واقعی دنیای تکنولوژی!

  • نویسنده موضوع kiyan
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 29
  • بازدیدها 846
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
نسخه‌ی آمریکایی سوپرماریو ۲ با نسخه‌ی ژاپنی آن زمین تا آسمان فرق می‌کند

super-mario-usa.jpg
زمانی‌که نسخه‌ی دوم بازی محبوب Super Mario Bros به آمریکا رسید، گیمرهای آمریکایی از درجه‌ی سختی مراحل بازی درمانده شده بودند. دهه‌ی ۱۹۸۰، روزهای خوشی برای صنعت گیمینگ در آمریکا نبود و حالا که به‌سختی توانسته بودند گیمرها را با بازی سوپر‌ماریو سرگرم کنند، نمی‌تواستند اجازه دهند دلخوری گیمرها از سختی این بازی آن‌ها را از بازی‌کردن منصرف کند. به‌همین‌دلیل، هاوارد فیلیپس،‌ مشاور و سخن‌گوی نینتندو آمریکا، به این شرکت ژاپنی اصرار کرد تا نسخه‌ی آسان‌تر و گیمرپسندتری از بازی سوپر‌ماریو را برای عرضه در آمریکا آماده کند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
نینتندو برای ساخت نسخه‌ی آسان‌تر سوپر‌ماریو به‌جای اینکه پروژه‌ی کاملا جدیدی شروع کند، سراغ عنوان بازی‌ای رفت که از قبل برای کنسول فمیکام ساخته شده بود و آن را به بازی ماریو تبدیل کرد. نینتندو تنها با کمی تغییر، بازی Yume Kojo: Doki Doki Panic را به بازی Super Mario Bros. 2 تبدیل و آن را در اکتبر ۱۹۸۸ در آمریکا عرضه کرد. این بازی به‌قدری محبوب شد که نینتندو چند سال بعد آن را به‌عنوان Super Mario USA به ژاپن آورد. نسخه‌ی اصلی Super Mario Bros. 2 که در ژاپن عرضه شده بود، در‌نهایت به‌عنوان بخشی از مجموعه‌ی Super Mario All-Stars برای سوپر نینتندو در سال ۱۹۹۳ و به اسم «مراحل گمشده» به آمریکا راه پیدا کرد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
اولین لوگو اپل آن چیزی نیست که فکر می‌کنید
لوگو اپل، همان سیب گ*از‌زده‌ی معروف، یکی از لوگوهای شناخته‌شده‌‌ی دنیا است. سال ۱۹۷۷، راب جانوف این لوگو را طراحی کرد و از آن زمان تاکنون، در اَشکال مختلف پا‌بر‌جا مانده است. اما آیا می‌دانستید این سیب گ*از‌زده اولین طرحی نبود که اپل برای معرفی محصولات شرکتش از آن استفاده کرد؟
apple-origianl-logo.jpg
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
رونالد وین که به‌همراه استیو جابز و استیو وزنیاک شرکت اپل را تأسیس کرد، اولین لوگو این برند را هم طراحی کرد. طرح سیاه‌و‌سفید وین اسحاق نیوتن را نشسته زیر درخت سیب نشان می‌دهد و دورِ این تصویر جمله‌ای از شاعر معروف انگلیسی ویلیام وردزورث آمده است:‌ «نیوتن... ذهنی که همواره در دریایی از اندیشه‌های عجیب در گشت‌و‌گذار است... به‌تنهایی.»
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
استیو جابز از این طرح راضی نبود و می‌خواست لوگو اپل طوری باشد که بتوان آن را به‌آسانی در اندازه‌ی کوچک تولید کرد و اسم شرکت و لوگو آن با هم هماهنگ باشد. اوایل سال ۱۹۷۷، استیو جابز سراغ جانوف رفت تا برای شرکت اپل لوگو جدیدی طراحی کند. آوریل همان سال، لوگو رنگین‌کمانی اپل همراه‌با کامپیوتر Apple II روانه‌ی بازار شد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
ایده‌ی کیوسک‌های کرایه‌ی فیلم Redbox از مک‌دونالد بود.
redbox.jpeg

Redbox برند تجاری کیوسک‌های قرمز خیا*با*نی است که می‌توان از آن‌ها فیلم کرایه کرد. این کیوسک‌ها در اواخر دهه‌ی ۲۰۰۰ تا اوایل ۲۰۱۰ محبوبیت زیادی داشتند و درکنار سرویس‌های استریم مانند نتفلکیس و هولو، حتی باعث ورشکستگی شرکت Blockbuster شدند که یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های اجاره فیلم بود.

تا اواخر سال ۲۰۱۲، بیش از ۴۲ هزار کیوسک Redbox در آمریکا و کانادا فعال بود و روزانه نزدیک دومیلیون فیلم به کاربران کرایه می‌داد. Redbox حتی در فهرست شرکت‌های با رشد سریع مجله‌ی فورچون در سال ۲۰۱۲ رتبه‌ی ۱۵ را ازآنِ خود کرده بود؛ اما آیا می‌دانستید این برند را مک‌دونالد به وجود آورده است؟
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
سال ۲۰۱۲، بخش توسعه‌ی کسب‌و‌کار مک‌دونالد متوجه شد مشتریان ترجیح می‌دهند برای انجام خریدهایشان به‌جای فروشنده با دستگاه کار کنند. گرگ کپلن، یکی از اعضای تیم توسعه‌ی اولیه‌ی مک‌دونالد می‌گفت: «مشتریان دوست دارند کنترل خریدهایشان کاملا در‌اختیار خودشان باشد؛ اما وقتی برای خرید با شخص دیگری در تعامل هستید، بخشی از این کنترل را به او واگذار می‌کنید.»‌

مک‌دونالد ابتدا از این کیوسک‌ها برای فروش محصولات سوپرمارکت‌ها استفاده می‌کرد؛ اما عمر این پروژه کوتاه بود. کپلن همچنان معتقد بود این دستگاه‌ها قابلیت زیادی دارند و برای همین از آن‌ها برای کرایه‌ی دی‌وی‌دی استفاده کرد. این ایده با موفقیت روبه‌رو شد و سال ۲۰۰۵، شرکت Coinstar که کیوسک‌های آن پول سکه‌ای را با اسکناس و کارت هدیه تعویض می‌کنند، ۴۷ درصد شرکت Redbox را به‌ارزش ۳۲ میلیون دلار خرید. سال ۲۰۱۹، شرکت Coinstar باقی شرکت را به‌ارزش بیش از ۱۶۹ میلیون دلار خرید و الان مالک کل این کیوسک‌های قرمزرنگ در آمریکا است. کیوسک‌های Redbox مدتی حتی بازی‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ هم کرایه می‌دادند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
دلیلی دارد که محصولات اپل در تبلیغات زمان یکسانی نمایش می‌دهند

کاربران نکته‌سنج متوجه شده‌اند اپل سال‌ها است در تبلیغ محصولاتش از عکس‌هایی استفاده می‌کند که ساعت در تمام آن‌ها، زمان مشابهی را نشان دهد. این کار اپل دلیل دارد. در رویداد مطبوعاتی معرفی نسل اول آیپد، جان منینگ، دولوپر استرالیایی iOS، از اسکات فورستال، معاون ارشد وقت بخش iOS اپل‌، پرسید «چه دلیلی دارد محصولات تبلیغاتی اپل ابتدا ساعت ۹:۴۰ و بعدها ساعت ۹:۴۱ صبح را نشان می‌دادند؟»
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
فورستال این‌طور توضیح داد:‌

متن کنفرانس را طوری تنظیم می‌کنیم که وقتی موقع معرفی محصول می‌رسد، چهل دقیقه از زمان کنفرانس گذشته باشد. برای همین وقتی عکس بزرگ محصول روی نمایشگر ظاهر می‌شود، می‌خواهیم زمانی‌که نشان داده می‌شود، به زمان واقعی نزدیک باشد که روی ساعت تماشاگران حاضر در سالن است. البته همیشه نمی‌توانیم دقیقا سر چهل دقیقه به این لحظه برسیم.»
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,469
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
البته در تبلیغات محصولات اپل یک استثنا وجود دارد و آن اپل واچ است که در تبلیغات همیشه ساعت ۱۰:۹ صبح را نشان می‌دهد. در این زمینه اپل از سنت دیرینه‌ای پیروی می‌کند که معتقد است روی صفحه‌ی ساعت‌های آنالوگ، قرار‌گرفتن عقربه‌ی ساعت‌شمار کمی بعد از ۱۰ و عقربه‌ی دقیقه‌شمار کمی قبل از ۲ ظاهر متقارن جذاب‌تری خواهد داشت. اپل احتمالا به این نتیجه رسید که قرار‌دادن عقربه‌ها روی ۹:۴۱ ظاهر جذابی نخواهد داشت.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan
بالا