• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

مناجات نماز های مستحبی

  • نویسنده موضوع hasti
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 11
  • بازدیدها 304
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

hasti

مدیر بازنشسته دین و مذهب
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-24
نوشته‌ها
1,992
لایک‌ها
2,951
امتیازها
93
سن
27
کیف پول من
469
Points
7
نماز برای امرزش گناهان

دو رکعت بجا آورد و در هر رکعت شصت مرتبه «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ» بخواند چون از نماز فارغ شود، گناهانش آمرزیده شود.


نمازی دیگر:
شیخ طوسی در کتاب «مصباح» در اعمال روز جمعه گفته: از عبدالله بن مسعود روایت شده: رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: هرکه در روز جمعه پس از نماز عصر دو رکعت نماز بخواند، در رکعت اول سوره «فاتحه» و «آیت‌الکرسی» و سوره «فلق» را بیست‌وپنج مرتبه و در رکعت دوم سوره «فاتحه» و سوره «توحید» و «ناس» را بیست‌وپنج مرتبه بخواند و پس از نماز بیست‌وپنج مرتبه بگوید: «لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ؛هیچ نیرو و توانى جز از سوى خداوند بلندمرتبه و بزرگ نیست» از دنیا بیرون نرود تا حق‌تعالی بهشت را در خواب به او بنمایاند و مکانش را در آنجا ببیند.




مؤلّف گوید: سید ابن طاووس در فصل سی‌وسوم کتاب «جمال الأسبوع» نمازی برای آمرزش گناهان نقل کرده و فرموده: این نمازی است پر ارج و ارزشمند که آن را حاملان اسرار الهی می‌شناسند، مبادا در حق آن سستی کنی، هرکه می‌خواهد به آن کتاب مراجعه نماید.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

hasti

مدیر بازنشسته دین و مذهب
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-24
نوشته‌ها
1,992
لایک‌ها
2,951
امتیازها
93
سن
27
کیف پول من
469
Points
7
نماز وصیت

نمازی است که رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به آن وصیت فرموده و آن دو رکعت است بین مغرب و عشا، در رکعت اول سوره «حمد» و سیزده مرتبه سوره «اِذا زُلزِلَت» و در رکعت دوم سوره «حمد» و پانزده مرتبه سوره «توحید» خوانده شود.
اگر هر شب بجای آورد، ثوابش را کسی جز خدا نمی‌تواند بشمارد.

شیخ کفعمی در حاشیه «بلدالامین» از سید ابن باقی روایت کرده: که مستحب است در هر شب ماه رمضان دو رکعت نماز خوانده شود، در هر رکعت سوره «حمد» «یک مرتبه» و سوره «توحید» «سه مرتبه» و چون سلام داده شد بگوید:سُبْحانَ مَنْ هُوَ حَفِيظٌ لَايَغْفُلُ ، سُبْحانَ مَنْ هُوَ رَحِيمٌ لَايَعْجَلُ ، سُبْحانَ مَنْ هُوَ قائِمٌ لَايَسْهُو ، سُبْحانَ مَنْ هُوَ دائِمٌ لَايَلْهُو.منزّه است آن‌که نگهبان است و غفلت نمی‌کند، منزّه است آن‌که مهربان است و شتاب نمی‌ورزد، منزّه است آن‌که برپا است و از یاد نمی‌برد، منزّه است آن‌که همیشگی است و سرگرم نمی‌شود.

سپس تسبیحات اربعه [یعنى: سُبْحانَ اللهِ، وَ الْحَمْدُ لِلهِ، وَ لا إلهَ إلاّ اللهُ، وَ اللهُ أکْبَرُ؛ پاک و منزّه است خداوند، و ستایش مختصّ خداست، و معبودی جز خدا نیست، و خداوند بزرگ‌تر است] را «هفت مرتبه» بگوید، آنگاه بخواند:سُبْحانَكَ سُبْحانَكَ سُبْحانَكَ ! يَا عَظِيمُ اغْفِرْ لِيَ الذَّنْبَ الْعَظِيمَ.منزّهی تو، منزّهی تو، منزّهی تو، ای بزرگ، گناه بزرگ مرا بیامرز.سپس بر پیامبر و آل او(علیهم‌السلام) «ده مرتبه» صلوات فرستد.

کسی که این دو رکعت نماز را بجا آورد، حق‌تعالی برای او هفتاد هزار گناه را بیامرزد... تا آخر خبر.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا