• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

کاتاراکت

  • نویسنده موضوع Sea girl
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 16
  • بازدیدها 316
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

S

Sea girl

مهمان
بعد از جراحی چه اتفاقی می‌افتد؟

معمولا از بیمار خواسته می‌شود که‌‌ همان روز یا روز بعد برای بررسی مجدد چشم به پزشک مراجعه کند. بسته به نوع جراحی به کار رفته و تصمیم پزشک ممکن است از فرد خواسته شود که از پوشش محافظ به خصوص در هنگام خواب استفاده کند. در چند هفته اول پس از جراحی شخص نباید چشمان خود را مالش داده و همچنین از وارد کردن فشار برروی آن‌ها باید خودداری کند. برای بیمار، قطره‌های چشمی ضد التهاب و آنتی بیوتیک تجویز می‌شود و سپس درمدت ۱ ماه بعد از عمل این دارو‌ها به تدریج قطع می‌شوند.
معمولا روز عمل یا روز بعد از عمل او می‌تواند فعالیت‌های معمول خود مانند خواندن کتاب و تماشای تلویزیون را انجام داده اما برای ارزیابی دید و تعیین نمره عینک جدید باید بین ۳ تا ۴ هفته صبر کند. اکثر بیماران بعد از عمل، جهت مطالعه نیاز به عینک داشته اما در ۹۰% موارد برای دید دور دیگر نیازی به عینک ندارند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
عوارض بعد از جراحی کدامند؟

با وجود اینکه جراحی آب مروارید یکی از کم عارضه‌ترین عمل‌های جراحی می‌باشد، به ندرت ممکن است مشکلاتی نیز پدید آید. این عوارض می‌تواند از ازدست دادن بینائی تا یک التهاب خفیف متغیر باشد. به طورکلی از دست دادن بینائی بسیار نادر بوده اما ممکن است به دلیل التهاب یا خونریزی چشمی در حین عمل یا جداشدگی شبکیه که ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها پس از جراحی رخ دهد اتفاق بیافتد. اغلب عوارض جزئی بوده مانند تورم قرنیه یا شبکیه، افزایش فشار داخل چشم و پلک ملتهب که با تجویز دارو بهبود می‌یابد. ۹۸% موارد جراحی‌های آب مروارید بدون به وجودآمدن عارضهٔ خاصی با موفقیت انجام می‌شود و در ۹۵% موارد دید فرد بهتر می‌شود. در اشخاصی که دید آن‌ها بعد از جراحی بهتر نمی‌شود معمولا یک بیماری زمینه‌ای چشمی مانند دژنرسانس وابسته به سن ماکولا، رتینوپاتی دیابتی یا بیماری‌های دیگری وجود دارد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
اگر عدسی هر دو چشم کدر شده باشد آیا عمل آن‌ها در یک جلسه صورت می‌گیرد؟
معمولا در این حالت، جراح در دو جلسه مختلف این عمل را برای چشم‌ها انجام می‌دهد. در واقع جراح صبر می‌کند تا فرآیند ترمیم چشم عمل شده انجام شود و سپس جراحی چشم دوم را انجام خواهد داد. بین عمل دو چشم می‌تواند بین ۱ تا ۳ هفته فاصله گذاشته شود
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
انجام چه آزمایشاتی قبل از عمل جراحی لازم است؟
جدای از معاینات معمول قبل از عمل چشم پزشک معمولا قبل از جراحی با استفاده از سونوگرافی (امواج مافوق صوت) و یا دستگاه IOLMaster اندازه و شکل چشم شما را دقیقا ارزیابی می‌کند تا بتواند قدرت عدسی داخل چشمی مورد نیاز را مشخص کند
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
در صورت وجود عیوب انکساری، آیا استفاده از لنزهای داخل چشمی باعث اصلاح عیوب انکساری خواهد شد؟
در بیمارانی که نزدیک بینی یا دوربینی قابل توجهی دارند، با افزایش دقت دستگاه‌های اندازه گیری و محاسبه نمره لنز داخل چشم، بیش از ۹۰% بیماران، بعد از عمل در محدوده‌ای قرار می‌گیرند که جهت دید دور احتیاجی به عینک ندارند. در بیمارانی که دارای آستیگماتیسم قابل توجهی هستند، بایستی از برش‌های خاصی ضمن عمل یا عدسی‌های داخل چشمی توریک (جهت اصلاح آستیگماتیسم) استفاده نمود ولی درهرصورت احتمال باقیماندن بخشی از آستیگماتیسم در این بیماران وجود دارد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
آیا ظاهر چشمان فرد بعد از عمل آبمرواید تغییر خواهد کرد؟
خیر. بعد از عمل آب مروارید ظاهر چشمان فرد تغییر نخواهد کرد. یعنی سایر افراد، با نگاه کردن به چشم بیمار متوجه انجام عمل آب مروارید در آن نخواهند شد. تنها تفاوت در این است که ممکن است عدسی داخل چشمی به دلیل شفافیت زیادی که دارد باعث انعکاس نور شده درخشان‌تر از عدسی خود بیمار باشد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
Second Cataract یا aftercataract یا آب مروارید ثانویه چیست؟
این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که قسمت خلفی کپسول عدسی که برای حفاظت از لنز داخل چشمی کارگذاشته شده در چشم در محل خود باقی مانده است تیره شده و باعث ایجاد کدورت بینائی می‌شود. این حالت که کدر شدن کپسول خلفی نیز نامیده می‌شود ممکن است که ماه‌ها یا سال‌ها بعد از جراحی آب مروارید اتفاق بیافتد و امروزه با بهبود تکنیک‌های عمل جراحی و تغییراتی که در طراحی لنزهای داخل چشمی صورت گرفته است، بروز این مشکل به اندازه قابل توجهی نسبت به گذشته کاهش یافته است. در حالی که در زمان استفاده از لنز‌ها و تکنیک‌های قدیمی تا ۵۰% بیماران نیاز به کپسولوتومی داشته‌اند، امروزه کمتر از ۱۰% بیماران بعد از عمل کاتاراکت نیاز به این جراحی دارند. علت این کدورت، رشد سلولهای کپسول خلفی می‌باشد. درمان کدورت کپسول خلفی ساده و سریع است. برای درمان این حالت از YAG laser capsulotomy استفاده می‌شود که در این تکنیک از لیزر برای بازکردن منفذی در کپسول استفاده می‌شود تا به نور وارد شده به چشم اجازه عبور بدهد. Capsulotomy به معنای برش و ورود به کپسول و YAG مخفف Yttrium-aluminum-garnet نوع دستگاه لیزر است.
انجام این تکنیک که یک عمل سرپائی است معمولا کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد. بعد از آن معمولا شما در حدود ۱ ساعت در مطب پزشک می‌مانید تا ایشان مطمئن شوند که فشار چشم شما افزایش نیافته است|دکتر ابوالفضل رحیمی -متخصص چشم|
منبع:جام‌جم‌سرا
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا