• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

روانشناسی رفتار با کودکان پرخاشگر، عصبی و زورگو

  • نویسنده موضوع گلبرگ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 11
  • بازدیدها 83
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

گلبرگ

کاربر افتخاری
کاربر افتخاری
کاربر VIP انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-05-15
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
13,830
امتیازها
113
کیف پول من
52,012
Points
1,377

تربیت و آموزش کودکانمان عرصه نمایش جنگ قدرت میان ما و آنها نیست!

آرام کردن کودک عصبانیتان را در نظر داشته باشید و با دلسوزی پدرانه/ مادرانه نسبت او رفتار کنید. بحثها را ادامه ندهید، وقتی گوش نمیدهند به آنها سر بزنید و رفتارهایشان را بررسی کنید و مطمئن شوید که دستورالعملها را درست متوجه شدهاند. طرز برخوردهای کودکان مثل غرغر کردن، پا کوبیدن، به هم کوبیدن، زیرلبی حرف زدن و… را نادیده بگیرید و تنها بر رفتارشان متمرکز بمانید. مثلا زمانی که از آنها میخواهید رفتاری را متوقف کنند فقط بر توقف رفتار تاکید داشته باشید و با مشاهدهی پا کوبیدن فرزندتان با او وارد بحث و مشاجره نشوید.

معذرت خواهی کنید!

زمانی که در رفتار با کودکتان زیادهروی میکنید حتما از او معذرت بخواهید.

قوانین منطقی با پیامدهای منطقی تعیین کنید

“چون من میگم” یا “چون من این رو دوست ندارم” قانون مناسبی برای کنترل و تغییر رفتارهای پرخاشگرانه کودک نیست. با تعیین قوانین و پیامدهای منطقی برای کودک، منطقی فکر کردن و سنجش همه جوانب کار را به او بیاموزید.

سابقه اشتباهات کودک را در ذهنتان پاک کنید!

بحث رفتارها و مشکلات گذشته را پیش نکشید و کودک را بابت گذشته سرزنش نکنید. سابقه مشکلات را در مکالمه با کودکتان پاک کنید. سخنرانی برای کودک یا استفاده از “بهت که گفته بودم” تمام تاثیرات آموزشی شما و ارزشهای طبیعی رفتار را از بین میبرد. مثلا کودکی را تصور کنید که با کتک زدن دوستش در مدرسه از جمع همکلاسیهایش طرد شده است و والدین با گفتن “بهت که گفته بودیم وقتی بچه ها رو کتک بزنی دیگه کسی باهات دوست نمیشه”، فرصت جبران رفتار، تجزیه و تحلیل و تجربه پیامد رفتارهای پرخاشگرانه را از کودک میگیرند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : گلبرگ

گلبرگ

کاربر افتخاری
کاربر افتخاری
کاربر VIP انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-05-15
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
13,830
امتیازها
113
کیف پول من
52,012
Points
1,377

در اصلاح رفتارهای بی ادبانه و پرخاشگرانه فرزندان، مواظب پیامهای نهفته منفی صحبتهایتان باشید!

از جملات مثبت استفاده کنید؛ جملات منفی ناراحتکننده هستند و به کودکان احساس طرد، بیارزشی و کوچک شدن میدهند و به جای اینکه تلاشی برای جلوگیری از رفتار غیرقابلقبول باشند، حمله شخصی هستند. مثلا وقتی به کودک میگوییم “اگر جرات داری یکبار دیگر این کار را بکن” درواقع این پیام نهفته منفی را به او میرسانیم که به بدرفتاریات ادامه بده تا بهت نشان بدهم که من رییس هستم! تاثیر این پیام، به چالش کشیدن، ت*ح*ریک کردن، شرمنده کردن، سرزنش کردن، انگشت گذاشتن و تحقیر کردن است. در عوض پیامهای مثبت شوق همکاری ایجاد میکنند، نیاز کودک به تعلق داشتن را برآوده میسازند، بر احساس توانمندی و عزتنفس کودک تاکید کرده و اعتماد به نفس حل مسائل چالش برانگیز را به کودک ما میدهند.

راههای موثر جایگزین را به کودکمان آموزش دهید

اگر قرار نیست در مقابل خط خطی شدن تکالیفش توسط برادر کوچکترش او را کتک بزند پس باید چه کار کند؟ شاید بهتر است همگی مواظب وسایلمان باشیم و آنها را از دسترس عضو کوچک خانواده دور نگه داریم و حالا با هم میزان آسیب وارد شده به تکالیف را بررسی کرده و اوضاع را مرتب کنیم!

منابع:

  • کتاب فرزندان خجالتی یا پرخاشگر- پرخاشگری و خچالت دو روی یک سکه (چگونه با فرزندان خجالتی یا پرخاشگر خود رفتار کنیم)، پروانه محمدخانی، نشر قطره
  • کتاب کلیدهای رفتار با کودک سرسخت، رابرت مکنزی، ترجمه فرناز فرود
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : گلبرگ
بالا