• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

پزشکی و سلامت پولیش دندان چیست؟

  • نویسنده موضوع aliasghar
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 96
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

aliasghar

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-26
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
130
امتیازها
43
محل سکونت
تبریز
کیف پول من
501
Points
0
پولیش دندان چیست؟ پولیش دندان درمانی است که برای پیشگیری از مشکلات د*ه*ان و دندان انجام می شود. این روش درمانی باعث می شود که دندان ها سفیدتر، درخشان تر و بدون لکه شوند. پولیش کردن دندان باعث می شود که سلامت و زیبایی دندان ارتقا یابد.
اهداف پولیش دندان:
پیش از این پولیش دندان به عنوان بخشی از روند بهداشت د*ه*ان و دندان به طور منظم انجام می گرفت. اما کمی نگذشت که مشخص شد استفاده بیش از حد از این روش لایه بیرونی و محافظ دندان را از بین می برود. از بین رفتن این لایه باعث می شود که دندان ها در برابر لکه و تجمع پلاک آسیب پذیر شوند. به علاوه، استفاده مداوم از این روش لایه فلورایدی دور دندان را از بین می برد.
امروزه دندانپزشکان استفاده از این روش را به طور مداوم توصیه نمی کنند و تنها در موارد خاص از آن استفاده می شود.
مزایای پولیش دندان چیست؟
پولیش دندان روندی است که نه تنها دندان را پولیش می کند بلکه لکه ها، پلاک و میکروارگانیسم های روی سطح بیرونی دندان را از بین می برد.
مهمترین مزیت این روش نسبت به اسکیلینگ (جرم گیری عمیق دندان) این است که این روش درمانی بدون درد است. از سوی دیگر، بلافاصله پس از انجام پولیش، بیمار احساس می کنند که دندان های تمیز و صافی دارد.
انواع پولیش دندان:
پولیش درمانی:

در بسیاری از روش های جراحی د*ه*ان و دندان، سمنتوم دندان عر*یان می شود. این نوع پولیش باعث می شود که هر گونه میکروارگانیسم و پلاک از سطح آن زدوده شود.
پولیش زیبایی:
در این نوع پولیش دندان هر گونه پلاک و لکه از روی سطح دندان برداشته می شود. در این روش از خمیر ساینده خاصی برای درخشان شدن مینای دندان استفاده می شود. هر چند این روش در ابتدا با هدف زیبایی انجام می شود، اما به طور کلی سلامت د*ه*ان و دندان بیمار را ارتقا می دهد.
پولیش سطحی:
در این تکنیک تاج دندان تمیز می شود و هدف از آن تنها زیبایی است.
پولیش انتخابی:
این روش تنها برای برخی دندان ها استفاده می شود که پس از اسکیلینگ لکه های روی آنها باقی مانده است.
کدام لکه ها با پولیش دندان از بین می روند؟
لکه های روی دندان دو نوع هستند: درونی و خارجی. لکه های درونی در اثر برخی بیماری ها، مصرف برخی داروها یا ابتلا به مشکلات نقص مینای دندان و عصب کشی به وجود می آیند. لکه های خارجی لکه هایی هستند که در اثر عدم رعایت بهداشت د*ه*ان و دندان و سیگار کشیدن به وجود می آیند. لکه های سطحی را به روش های متعدد از پولیش تا بلیچینگ برطرف می کنند.
پولیش دندان تنها برای زدودن لکه های خارجی مفید است و نمی تواند لکه های درونی را از بین ببرد.
یکی از مزایای این روش کاهش هزینه های دندانپزشکی زیبایی است. هزینه این روش درمانی در مقایسه با بلیچینگ دندان پایین تر است. داشتن دندان های درخشان و صاف با هزینه پایین از مزایای پولیش دندان به شمار می رود.

منبع: کلینیک ستاره

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

بالا