• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

خواص خوراکی خواص روغن بنفشه

  • نویسنده موضوع *khas*
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 161
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,951
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
بهبود سلامت پو*ست و مو
روغن بنفشه برای جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو مفید است و باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود. همچنین از این روغن برای درمان موخوره نیز می‌توان استفاده کرد. بدین منظور باید هر شب قبل از خواب مقداری روغن بنفشه را روی موی سر ماساژ دهید و روز بعد با آب و شامپو بشویید. علاوه بر این روغن بنفشه دارای خواص ضدعفونی کننده قوی است که به کاهش التهاب پو*ست، درمان جوش و حتی جای جوش کمک شایانی می‌کند. دو قطره روغن بنفشه را روی پو*ست صورت ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید تا از خواص آن بهره‌مند شوید.

درمان بی‌خوابی و استرس
داشتن یک خواب شبانه آرام برای حفظ سلامت اعضای ب*دن و عملکرد صحیح سیستم‌های مختلف آن بسیار ضروری است. روغن بنفشه به دلیل خواص آرامش‌بخش و تسکین دهنده‌ای که دارد به داشتن یک خواب آرام و با کیفیت کمک می‌کند. به منظور ل*ذت بردن از خوابی با کیفیت و کاهش استرس، شب‌ها روغن بنفشه را داخل دستگاه بخور بریزید تا رایحه آن باعث آرامش و تمدد اعصاب شود. علاوه بر این می‌توانید برای رفع استرس چند قطره از این روغن را به وان آب گرم اضافه کنید و به مدت چند دقیقه درون وان آب بمانید.

تسکین درد
از آنجایی که روغن بنفشه حاوی ترکیبات ضد التهابی است، یک درمان طبیعی برای مشکلات مختلف ناشی از مفاصل سفت و دردناک و همچنین دردهای عضلانی مانند روماتیسم، آرتروز و نقرس محسوب می‌شود. روغن بنفشه می‌تواند سردرد و میگرن را نیز تسکین دهد و سرگیجه را برطرف کند. همچنین این روغن می‌تواند گردش خون را به عضلات بهبود ببخشد؛ این اتفاق درد ناشی از گردش خون نامناسب این نواحی ب*دن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. بدین منظور می‌توانید چند قطره از روغن بنفشه را به یک وان آب گرم اضافه کنید و به مدت چند دقیقه درون وان بمانید. همچنین می‌توان با استفاده از این روغن ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید.

بهبود سرماخوردگی
روغن بنفشه دارای خواص ضد احتقان و خلط آور است؛ بنابراین برای رفع گرفتگی مجاری تنفسی بسیار مفید است و کمک می‌کند جریان هوا به صورت آزادانه در داخل راه‌های تنفسی فرد بیمار به حرکت در بیاید. این روغن برای تسکین مشکلات تنفسی متداول مانند سرماخوردگی، سرفه، آنفلوآنزا، برونشیت و التهاب سینوس‌ها مفید است. به منظور بهره‌مند شدن از خواص این روغن، می‌توانید چند قطره از آن را به دستگاه بخور اضافه کنید و آن را روی میز کنار تخت خود قرار دهید. علاوه بر این می‌توان چند قطره از آن را به یک ظرف آب جوش اضافه کرد و بخار خوش بوی ساطع شده از آن را استنشاق کرد.


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : *khas*

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,951
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
کاربرد روغن بنفشه در صنعت عطرسازی
روغن بنفشه اغلب در ساخت عطر به‌کار می‌رود. معمولا روغن گل بنفشه، طرفداران بیشتری نسبت به روغن برگ بنفشه دارد. عطر روغن برگ بنفشه، خاکی با نُت سبز (گروه بویایی سبز) است. اما روغن گل بنفشه، عطر خوشبو و شیرین‌تری دارد. تقریبا تمام اسانس‌ها و روغن‌های بنفشه از برگ این گیاه ساخته می‌شود و گل آن معمولا بیشتر در صنعت عطرسازی به‌کار می‌رود. بهتر است در هنگام استفاده از روغن برگ بنفشه، آن را با یک روغن معطر دیگر مانند یاسمن یا گل سرخ مخلوط کنید.

چگونه باید از روغن بنفشه استفاده کنیم؟
دستگاه دیفیوزر - خواص روغن بنفشه


حال از خواص روغن بنفشه آگاه شدید، اما چگونه باید از آن استفاده کنید؟ روغن بنفشه را به‌صورت موضعی روی پو*ست‌تان می‌مالید یا در دیفیوزر می‌ریزید؟ ما در اینجا چند روش برای استفاده از روغن بنفشه بیان می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید آن را با سایر روغن‌ها مخلوط کنید تا بهترین نتایج ممکن را از خواص روغن بنفشه به‌دست آورید.

۱. برای تسکین دستگاه تنفسی
می‌توانید چند قطره از این روغن را به دستگاه بخور یا دیفیوزرتان اضافه کنید و آن را روی میز کنار تخت‌تان بگذارید. همچنین می‌توانید چند قطره از آن را به یک کاسه آب جوش اضافه و بخار خوشبویی را که از آن بیرون می‌آید، استنشاق کنید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : *khas*
بالا