• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

حقوق تعارض چند قانون ملی در مورد ازدواج و طلاق

  • نویسنده موضوع MAHDIS
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 40
  • بازدیدها 781
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

MAHDIS

نویسنده انجمن + مدیر ارشد بازنشسته
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-26
نوشته‌ها
7,835
لایک‌ها
16,737
امتیازها
163
سن
23
محل سکونت
Mystic Falls
وب سایت
taakroman.ir
کیف پول من
718
Points
0
۳۱ ـ نجاد علی، الماسی، پیشین، ص ۱۷۶.
۳۲- P.Mayer, op.cit, P.۳۶۵, N.۵۷۰; Y.Loussauarn, P.Bourel, op.cit, P.۵۰۱, NO ۳۲۱; H.Batiffol, P.lagarde, Droit international priveَ, ۷e ed, L.G.D.J, ۱۹۸۱, T.۲, P.۷۹, no ۴۴۳
۳۳- Seَparation de corps.
۳۴ ـ عزالدین، عبدالله، پیشین، ص ۳۰۷؛ ادیب استانبولی، پیشین، ص ۳۲۴، به نقل از: سید محمد متولی، پیشین، ص ۱۸۱.
۳۵ ـ ارسلان خلعتبری، پیشین، ص ۱۸۰.
۳۶ ـ الماسی، نجاد علی، پیشین، ص ۱۰۸؛ سید محمد متولی، پیشین، ص ۱۸۱.
۳۷ ـ در حقوق انگلیس، حق انصراف از طلاق پیش بینی گردیده كه شبیه رجوع در فقه اسلامی است. در حقوق این كشور، هرگاه پس از پذیرش دادخواست طلاق، دادگاه حكم صادر كند حكم طلاق معلق خواهد بود و پس از انقضای شش هفته از تاریخ صدور، به درخواست ذینفع به حكم منجز و قطعی تبدیل می‏شود. رجوع شود به:
Graveson, conflict of laes, ۶ th ed, London, ۱۹۶۹, P.۳۰۸.
۳۸ ـ تبصره ۶ قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق، مصوب ۲۸ آبان ماه ۱۳۷۱، مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مورد آثار مالی پس از وقوع طلاق، علاوه بر نفقه ایام عده كه در ماده ۱۱۰۹ قانون مدنی پیش بینی گردیده، مقرر داشته است: «پس از طلاق در صورت درخواست زوجه مبنی بر مطالبه حق الزحمه كارهایی كه شرعا به عهده وی نبوده است، دادگاه بدوا از طریق تصالح نسبت به تأمین خواسته زوجه اقدام می‏نماید و در صورت عدم امكان تصالح، چنانچه ضمن عقد خارج لازم در خصوص امور مالی شرطی شده باشد طبق آن عمل می‏شود. در غیر این صورت، هر گاه طلاق بنابه درخواست زوجه نباشد و نیز تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوءاخلاق و رفتار وی نباشد، به ترتیب زیر عمل می‏شود:
الف- چنانچه زوجه كارهایی را كه شرعا به عهده وی نبوده به دستور زوج و باعدم قصد تبرع انجام داده باشد و برای دادگاه نیز ثابت شود، دادگاه اجرت المثل كارهای انجام گرفته را محاسبه و به پرداخت آن حكم می‏نماید.
ب- در غیر مورد بند الف با توجه به سنوات زندگی مشتر ك و نوع كارهایی كه زوجه در خانه شوهر انجام داده و وضع مالی زوج، دادگاه مبلغی رااز باب بخشش (نحله) برای زوجه تعیین می‏نماید.»
در حقوق انگلیس نیز، پس از انحلال نكاح، دادگاه می‏تواند با توجه به شرایط طرفین از قبیل در آمد، احتیاجات مادی، تعهدات و مسؤولیتهای آنها ونیز رفتاری كه در زندگی مشترك داشته‏اند به هر یك از طرفین دستور بدهد كه مبلغی به عنوان جبران خسارت طرف زیان دیده از ازدواج به طرف دیگر پرداخت نماید. رجوع شود به:
- graveson, op.cit, P.۲۴۱; Scott, op.cit, P.۲۰۰.
۳۹- P.Mayer, op.cit, PP.۳۶۴-۳۶۵, nos ۵۶۹-۵۷۰.
۴۰- Graveson, op.cit, P.۳۰۹.
۴۱ ـ عزالدین، عبدالله، پیشین، ج ۲، ص ۳۱۷.
۴۲ ـ به موجب ماده ۹۶۴ قانون مدنی ایران: «روابط بین ابوین و اولاد تابع قانون دولت متبوع پدر است، مگر این كه نسب طفل فقط به مادر مسلم باشد كه در این صورت روابط بین طفل و مادر او تابع قانون دولت متبوع مادر خواهد بود.»
منبع:فصلنامه نامه مفید، شماره
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : MAHDIS
بالا