• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

20 اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی ایران

  • نویسنده موضوع مهاجر.
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 11
  • بازدیدها 589
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,682
لایک‌ها
26,850
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,814
Points
217
11. کلیسای مریم مقدس ریحان آباد
یکی از کلیساهای تاریخی باقیمانده ارامنه در استان آذربایجان غربی و در شهرستان ارومیه است که هنوز فرایض دینی و آئین و مراسمات در آن انجام می شود.



کلیسا دارای محور شرقی و غربی با پلانی متقارن با محور محراب است. این کلیسا مربوط به قرن ۱۷ میلادی است.

12. عمارت شیر و خورشید تکاب
عمارت شیر و خورشید در مرکز بافت تاریخی شهر تکاب واقع شده و شامل ۳ ساختمان است که با هم در بخشی متصل هستندو با مصالح سنگ لاشه، چوب و آجر بصورت منظم و متقارن دردو طبقه ساخته شده است.



بنا حدود ۱۲۰۰ متر مربع مساحت دارد و مربوط به اواخر دوره قاجار و پهلوی است.

13. مسجد قره آغاج
مسجد قره آقاج با پلانی مربع دارای مسجد شبستانی است و از سنگ و آجر به عنوان مصاح در ساخت آن استفاده شده است.



این مسجد در کنار مسجد جامع و بازار تاریخی ارومیه در بافت قدیم قرار دارد ۵×۲۰×۲۰ با ملات آهک و گچ شکل گرفته و مربوط به دوره پهلوی است.

14. شاه تپه
تپه باستانی موسوم به شاه تپه به صورت برجستگی کم ارتفاعی در شرق و جنوب شرقی روستای اسلام تپه از توابع بخش مرکزی میاندواب واقع شده است.



این محوطه از آثار مهم دوره اورارتویی است و در جنوب آن ردیفی از پله درسطح صخره به طول بیش از ۴۰ متر ایجاد شده است.

15. کتیبه عین الروم
چشمه تاریخی عین الروم در جنوب روستای عین الروم، شهرستان اشنویه قرار گرفته است. دربالای این چشمه طاقچه¬ایبا طاق قوس وجود دارد ویکی از کتیبه های مهم اورارتوییدر آن ایجاد شده است. این کتیبه آسیب زیادی دیده و امروزه تنها بخشهایی از آن شامل ۷ و ۴ سطر باقی مانده است.



متن کتیبه چنین است: «با قدرت گرفتن از خدای خالدی، من منوا هستم، پسر ایشپوینی، شاه بزرگ، شاه قدرتمند، شاه کشور بیائینیلی، سرور شهر توشپا، منوا این چشمه را ساخته است».
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,682
لایک‌ها
26,850
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,814
Points
217
16. محوطه باستانی قلعه دم دم
محوطه باستانی قلعه دم دم در ۳ کیلومتری جنوب روستای بزرگ آباد از توابع بخش مرکزی ارومیه قرارگرفته و ۴۵۰×۲۵۰ متر وسعت دارد. اين محوطه در ارتفاع حدود ۷۰ متری از سطح زمین‌های برروی بستر صخره ای کوهستان قرار گرفته و از شمال و جنوب، به پرتگاه مرتفعی منتهی می شود. ورود به به محوطهقلعه از اضلاع شرقی و غربی آن امکان پذیر است.



آثار دیواره های لاشه سنگی به ارتفاع باقیمانده یک متر در ضلع غربی برجای مانده است. این محوطه با توجه به یافته های سفالی به دوره اورارتویی تاریخگذاری می شود.

17. محوطه باستانی سیسته
این محوطه مهم از سه تپه ۱، ۲ و ۳ تشکیل شده که با ارتفاع بیش از ۷ متر دارای استقراری از دوره نوسنگی، مس و سنگی، آغاز نگارش و هخامنشی است.



این محوطه با حدود ۴ هکتار وسعت در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان اردل قرار دارد.

18. مدرسه فرخی بروجن
مدرسهفرخيدر شهر بروجن استان چهار محال و بختیاری قرار دارد. این مدرسه قدیمی ترین مدرسه بروجن است. مدرسه دارای حیاطی است که در سه طرف شمالي، شرقي وغربي بنا شده است.



فضاهاي ضلع شمالي شامل چهاركلاس كه كاملا قرينه ساخته شده، است. سقف بنا به صورت تخت و ازتيرهاي چوب سپيدار و كبوده ساخته شده است.


19. خانه بهرامی
خانه بهرامی در بافت تاریخی خرم آباد واقع شده است. اثردو بخش شمالی (زمستان نشین) وجنوبی (تابستان نشین) دارد. بخش شمالی بنا در سه طبقه ساخته شده وبخش جنوبی آن شامل یک اتاق و ورودی اصلی و سرویس بهداشتی وانباری است.



سقف بنا به وسیله تیرهای چوبی پوشیده شده است.

20. خانه رحیمی
خانه رحیمی در بافت تاریخی شهر خرم آباد واقع شده و وسعتی در حدود ۵۵مترمربع دارد. و مصالح به کار رفته شامل خشت، آجر، چوب، گچ و... است.



پلان بنا نامتقارن است و اتاقهایی از سه سمت حیاط را در برگرفته اند و دارای پنجر ه هایی با قوس نیم دایر های در دو طرف ورودی است. در دیگر سمت حیاط دارای طاقنماهایآجریاست.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا