• رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

پزشکی و سلامت روش صحیح شستن دست ها برای پیشگیری از کرونا و بیماری‌های ویروسی

  • نویسنده موضوع Sea girl
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 27
  • بازدیدها 540
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

S

Sea girl

مهمان
حتی اگر ۱۰ درصد به کسانی اضافه شود که دست‌هایشان را می‌شویند، شیوع بیماری‌ها تا ۲۴ درصد کاهش پیدا می‌کند. پس همان‌طور که می‌بینید، آگاهی از روش صحیح شستن دست ها می‌تواند سلامتی همهٔ مردم دنیا را تا حد زیادی تضمین کند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
رعایت نظافت دست‌ها و بهداشت در مکان‌های مختلف چگونه است؟
روش صحیح شستن دست ها و استفاده از ژل

هرقدر که میزان اطلاع‌رسانی‌ها درباره اهمیت نظافت و شستن دست‌ها بیشتر شود، امکان ارتقای وضعیت سلامت در میان افراد دنیا هم بیشتر می‌شود. مثلا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به‌مناسبت ۱۵ اکتبر، روز جهانی شستن دست‌ها، کمپین «زندگی با دست‌های شسته بهتر است» را راه‌اندازی کرده است. کمپین شست‌وشوی دست‌ها با هدف تشویق بزرگ‌سالان راه‌اندازی شده است و از آنها می‌خواهد که با شستن دست‌ها هم بیماری‌ها را از خود دور کنند و هم الگویی مناسب برای فرزندان‌شان در رعایت بهداشت باشند.

بنا به پژوهشی که در بخش‌های قبل مقاله از آن صحبت کردیم، اگر فرودگاه‌هایی که نقش مهمی در شیوع بیماری‌ها دارند ( مهم‌ترین آنها در حدود ۱۰ مورد هستند) با فرهنگ‌سازی باعث شوند که مسافران‌شان دست‌های خود را بیشتر بشویند، امکان دارد که انتقال عوامل بیماری‌زا در دنیا تا ۳۷ درصد کاهش پیدا کند. پیشنهاد دانشمندان و پزشکان این است که اضافه‌کردن تعداد دست‌شویی‌ها (منظور دقیقا همان سینک شستن دست‌هاست نه توالت) می‌تواند افراد را به شستن بیشتر دست‌ها تشویق کند. حتی بهتر است که این دست‌شویی‌ها را در نقاطی خارج از سرویس‌های بهداشتی و در معرض دید مسافران قرار داد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان به‌کمک آن، شیوع بیماری‌ها را کاهش داد، ضدعفونی‌کردن مکرر سطوحی است که مسافران و افراد مختلف با آنها مدام در تماس‌اند. این تحقیق از موضوع بسیار مهمی در دنیا صحبت می‌کند: شیوع بیماری‌ها در دنیا و مبدأ پخش عوامل بیماری‌زا. اگر سیاست‌گذاران بهداشتی در کشورهای مختلف دنیا به این پژوهش دقت داشته باشند، استراتژی‌های بهتری برای سلامت عمومی، طراحی و اجرا خواهند کرد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
پیشگیری از آنفلونزا و کرونا در مدارس و محل کار چگونه است؟
روش صحیح شستن دست ها و استفاده از دستمال کاغذی در مکان های عمومی

دستمال‌کاغذی می‌تواند یکی از راه‌های نجات‌تان در اداره و محل کار باشد؛ مثلا به‌‌کمک آن، دستگیره در را بگیرید و در را باز کنید، شیر آب را ببندید و باز کنید و… . بهتر است دستمال‌هایی که در مکان‌های عمومی قرار داده می‌شوند، از طریق دیسپنسرها در اختیار عموم گذاشته شوند. اگر نمی‌دانید دیسپنسر چیست، به تصویر بالا نگاه کنید. منظور همان جعبه‌ها یا دستگاه‌هایی است که می‌توانید از آنها دستمال را بیرون بکشید. برخی پزشکان معتقدند که حتی لمس دکمه‌های آسانسور با دست هم می‌تواند به انتقال ویروس‌ها به ب*دن منجر شود. به‌طورکلی، با رعایت بهداشت در مکان‌های عمومی و شناخت کثیف‌ترین نقاط در بیمارستان یا مکان‌های دیگر به حفظ سلامتی‌تان کمک کنید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
خوشبختانه بسیاری از مکان‌های عمومی در این روزها دارای شیرهای آب اتوماتیک‌اند و سنسور دارند. پس تماس دست‌ها با آنها بسیار کم خواهد شد. در هر حال، اگر تلاش کنید در مکان‌های عمومی کمترین میزان تماس با دستگیرهٔ در و مواردی مانند آن را داشته باشید، امکان انتقال ویروس‌ها به ب*دن‌تان کمتر خواهد شد
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
در مدارس هم رعایت بهداشت بسیار ضروری است؛ مثلا کودکان باید بعد از استفاده از سرویس‌بهداشتی، دست‌های خود را تمیز بشویند. وجود ژل‌های ضدعفونی در هر کلاس هم می‌تواند مانع از پخش ویروس‌ها شود؛ مثلا زمانی‌که کودکی سرفه یا عطسه می‌کند، با استفاده از ژل‌های ضدعفونی‌کننده باید دست‌هایش را پاک کند. شاید خروج از کلاس برای شست‌وشوی مداوم دست‌ها دشوار باشد، اما اگر ژل‌های ضدعفونی بزرگ در کلاس‌های درس قرار بگیرد، رعایت بهداشت هم ساده‌تر خواهد بود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
به‌طورکلی، باید تلاش کنید که وسایل‌تان را تمیز نگه دارید و دست‌ها را مدام بشویید. مثلا دقت کنید که بعضی از وسایل پرکاربرد در منزل از دست‌شویی هم کثیف‌ترند؛ پس نیاز به ضدعفونی‌کردن آنها وجود دارد. با شناسایی وسایل پرکاربرد کثیف‌تر از دست‌شویی و تمیزکردن آنها، از بابت وجود ویروس‌ها و میکرب‌ها خیالتان راحت خواهد شد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
S

Sea girl

مهمان
در آخر
از بیماری‌ها نترسید و خون‌سردی خود را حفظ کنید. با رعایت نکات بهداشتی ساده مانند یادگرفتن روش صحیح شستن دست ها به‌سادگی می‌توانید از پس بسیاری از ویروس‌ها برآیید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا