ف*یل*تر ها
بیشتر ف*یل*تر های مناسب برای عکاسی از آب و مناظر دریایی، فیلترهای پلاریزه، ND، فیلترهای ND تدریجی، و UV می باشند.
فیلترهای پلاریزه، بازتاب ها و تابش های خیره کننده را حذف می کنند. آن ها همچنین رنگ را اشباع کرده و باعث می شوند که ابرها زیبایی خود را در آسمان آبی تیره به نمایش بگذارند.
این عکس، که از بالا و پایین برای قرار گرفتن در یک صفحه ی افقی، کراپ شده است، با یک دوربین entry level 35mm همراه با کیت دوربین ۱۸-۵۵ میلیمتری گرفته شده است. یک ف*یل*تر پلاریزه، ابرهای سفید را در مقابل آسمان تیره ب*ر*جسته تر کرده است.
ف*یل*تر های ND برای بیشتر کردن زمان اکسپوژر مناسب می باشند، تا حرکت مهی مانند آب یا دیگر سوژه، درون قاب به نمایش گذاشته شود.
بالای فنس ها، یک المان بصری برای کمک به هدایت چشم های بیننده ایجاد شده است که نگاه او را در طول این عکس که توپخانه ی نیروی دریایی در جنگ جهانی دوم را نشان می دهد، جابجا می کند. اگرچه این منطقه ۹۰۰ فوت بالاتر از خط جذر و مد قرار داشت؛ الان در طول ده ها طوفان و فرسایش هایی که در خط ساحلی رخ داده، درون آب آزاد قرار گرفته است. یک ف*یل*تر تدریجی آبی برای پر رنگ تر کردن آسمان، که قبلاً صاف و بی روح بوده، استفاده شده است.
ND های تدریجی، رنگی و خالص هستند، و به شما برای کنترل اختلاف اکسپوژر بین پس زمینه و پیش زمینه، مخصوصاً برای آسمان در غروب و طلوع خورشید، کمک می کنند. این نوع ف*یل*تر ها همچنین می توانند برای دادن بافت بیشتر به آسمان و یا پس زمینه، مورد استفاده قرار بگیرند.
برای اضافه کردن کمی رنگ و دراما به عکسی از طلوع خورشید در ساحل جزیره ی Long Island جنوب Fork، من ف*یل*تر تدریجی مگنتا را در جلوی دوربین Full-frame 35mm با لنز ۱۸mm قرار داده ام.
اگر شما بخواهید آسمان و یا پیش زمینه را ب*ر*جسته نشان دهید، فیلترهای رنگی یا خالص تدریجی، مفید خواهند بود.
اگر چه ف*یل*تر های UV ، اثر مه را کاهش می دهد، با این حال آن ها برای دور نگه داشتن خاک و افشانه های دریا بر روی لنز های شما، بسیار مناسب می باشند.
انجمن رمان نویسی
دانلود رمان