• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

آموزش عکاسی پرتره در هوای گرگ و میش (ساعت آبی)

  • نویسنده موضوع 'mobin
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 11
  • بازدیدها 659
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

'mobin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-29
نوشته‌ها
4,500
لایک‌ها
20,692
امتیازها
138
کیف پول من
500
Points
0
نورسنجی ۲ و پس زمینه
همونطور که میبینین، نبود نویز رنگی توی این عکس، نتیجه کاملا متفاوتی نسبت به عکس قبله. توی این عکس لنزم رو با یک لنز پرایم f/1.4 عوض کردم. با تنظیم دیافراگم روی ۱٫۴، ۶ برابر نور بیشتر وارد این لنز میشه. با این لنز تونستم ISO رو تا ۶۴۰ پایین بیارم. همچنین سرعت شاترم رو تا ۱/۶ ثانیه آهسته کردم.
دلیل اینکه تونستم با این سرعت شاتر عکس بگیرم و اونقدری لرزش دوربین مشخص نشده، اینه که قدرت فلاش به اندازه‌ای بوده که تونسته حرکت رو فریز کنه. حرکاتی که توی نقاط تاریک اتفاق بیفته، ثبت نمیشن. البته یه جاهایی مثل سمت راست صورت میبینین که کمی حرکت داشته. این مشکل رو هم تونستم با کمی بالا بردن سرعت شاتر حل کنم. (عکس بعد)
twilight-portrait-photography-5.jpg
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : 'mobin

'mobin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-29
نوشته‌ها
4,500
لایک‌ها
20,692
امتیازها
138
کیف پول من
500
Points
0
جای گیری و بک گراند
بعد از بررسی عکس بالا، به این نتیجه رسیدم که بک گراند عکس رو دوست ندارم. تمام چراغ‌ها به هم چسبیده بودن و انگار فقط یک نور وجود داشت. پس مدل رو چرخوندم و موقعیتش رو عوض کردم تا بتونم تمام چراغ‌های در امتداد اسکله رو ثبت کنم. تنها تغییری که توی تنظیمات دوربین دادم این بود که ISO رو روی ۸۰۰ گذاشتم تا بتونم سرعت شاترم رو کمی از ۱/۶ ثانیه بالاتر ببرم. بقیه تنظیمات مثل قبل بود.
با وجودی که این عکس رو با دیافراگم f/1.4 گرفتم، اما تونستم اون رو شارپ نگه دارم. به این دلیل که دقیقا روی چشم‌های مدل فوکوس کردم. یعنی دقیقا جایی که چشم مخاطب به اونجا کشیده میشه. بقیه عکس، به خصوص پو*ست صورت، سافت به نظر میاد (و باید هم سافت باشه).
این ترکیب تنظیمات، هم توی عکاسی پرتره در هوای گرگ و میش و هم توی عکاسی در شب به خوبی کار میکنه. چون علاوه بر اینکه افکت زیبایی ایجاد میکنه، میزان نور محیطی که من لازم دارم رو هم ثبت میکنه. هر دوی این اتفاقات بخاطر وجود لنزی با دیافراگم بازه که اجازه میده نور بیشتری وارد لنز بشه و در عین حال عمق میدان کم باشه.
تنظیمات نهایی برای این عکس عبارت بود از: ISO-800، دیافراگم f/1.4 با سرعت ۱/۱۰ ثانیه و فلاش با قدرت +۱EV
twilight-portrait-photography-6.jpg
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : 'mobin
بالا