.Belinay.
مدیر تالار علم و دانش+ مدیرتالار عکس
پرسنل مدیریت
مدیر تالار
ناظر رمان
کاندیدای مدیریت
نقاش انجمن
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
- تاریخ ثبتنام
- 2024-01-23
- نوشتهها
- 1,059
- لایکها
- 2,630
- امتیازها
- 73
- محل سکونت
- From a house between earth and sky
- کیف پول من
- 189,041
- Points
- 2,004
به نام خدا
پاسخ به سوالات آزمون نهایی عربی یازدهم
رشته ریاضی فیزیک | علوم تجربی
تاریخ آزمون: ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
صفحه نخست
کاری از منصوره خوشخو
┄┄❅❅┄┄
١ - ترجم الكلمات التی تحتها خط:(۱نمره)
الف) طوبى لِمَن لا يَخَافُ النَّاسُ مِن لِسانِهِ.
طوبی ل: #خوشا_به_حال
ب) يُوزَعُ الأُستاذ أوراق الإمتحان.
یوزّع: #پخش_میکند
ج) الديباج ما كانَ عِندَ العَرب.
الدیباج: #ابریشم
د) يَأكُلُ النَّاس ل*بّ بعض الأثمار.
ل*بّ: #مغز_میوه
۲- المترادفَ لِكلمةِ » تَحدَّثَ» و المتضادّ لِكَلمةِ » وَراء» في العبارتينِ !(۰/۵نمره)
یحلس الطالب أمام المعلم بِأدَبِ.
متضاد وراء #أمام
ب) نَطَقَ العَربُ الكلمات وفقاً لألسنتهم.
مترادف تحدّث #نطق
۳- عین الكلمة الغریبة حسب المعنی: (۰/۵نمره)
الف) العجب الاستهزاء تجسس تواصل
#تواصل
ب) المقال الإطار الکلام القول
#الإطار
۴- اُكتب المفرد أو الجمع ما تحته خط:(۰/۵نمره)
الف) كانت شيمل تلقي محاضرة. (الجمع )
#محاضرات
ب) اتقوا مواضع التُّهم . ( المفرد)
#مَوضِع
۵- ترجم العبارات التالية إلى الفارسية: (۴/۵نمره)
الف) -{لَيلةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ}- (۰.۵)
#شب قدر از هزار ماه بهتر است.
ب) أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَتُصْبِحُ الْأَرْضُ مُخْضَرَةً (۰.۵)
#از آسمان آبی را فرو فرستاد و زمین سرسبز میشود.
ج) إِنْ يَتَبَيَّنْ كِذبُكَ تَفْشَلْ فِي حَياتِكَ (۰.۵)
#اگر دروغت آشکار شود، در زندگیات شکست میخوری.
<<تغییر جزئی با حذف للآخرین انجام شده>>
د) كان المُعَلِّمُ يَكتُبُ عَلَى السَّبَورَةِ في الحصة الثانية .(۰.۵)
#در زنگ دوم معلم روی تخته مینوشت.
<< زمان فعل تغییر یافته>>
هـ) لَنْ تَجِدَ لُغَةٌ بِدونِ كلمات دخيلة. ( ۰.۵)
#زبانی بدون کلمات دخیل نخواهی یافت.
<<زمان و ص*ی*غهی فعل تغییر یافته>>
و) تنمو أثمارُ شَجرةِ العِنَبِ البرازيلي عَلَى جِذْعِها.(۰.۵)
#میوههای درخت انگور برزیلی روی تنهاش رشد میکند.
ز) سَمِعْنا قَولاً سَدِيداً يُنقِدُنا مِن الجهل. (۰/۷۵)
#سخنی درست و استوار شنیدیم که ما را از نادانی نجات میداد (نجات میدهد هم درسته).
<<عبارت تغییر یافته و جمله ساختگی است>>
ح) كانت شيمل قد أوصَتْ زُمَلاءَها أن يُشكلوا فريقاً للحوار الديني. (۰.۷۵)
#شیمل به همکارانش سفارش و وصیت کرده بود که گروهی برای گفتگوی دینی تشکیل دهند.
<<تنها زمان فعل تغییر یافته>>
۶- انتخب الترجمة الصحيحة: (۰/۵نمره)
الف) -{ علی اللَّهُ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنونَ ﴾
۱) مؤمنان فقط برخدا توکل میکنند.
۲ مؤمنان تنها باید بر خدا توکل کنند.![Check mark button :white_check_mark: ✅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/6.6/png/unicode/64/2705.png)
ب) إرضاء الناس غايةٌ لا تُدرَك.
۱) راضی ساختن مردم هدفی است که به دست آورده نمیشود.![Check mark button :white_check_mark: ✅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/6.6/png/unicode/64/2705.png)
۲) راضی شدن مردم هدفی است که به دست نمیآوری.
پاسخ به سوالات آزمون نهایی عربی یازدهم
رشته ریاضی فیزیک | علوم تجربی
تاریخ آزمون: ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
صفحه نخست
کاری از منصوره خوشخو
┄┄❅❅┄┄
١ - ترجم الكلمات التی تحتها خط:(۱نمره)
الف) طوبى لِمَن لا يَخَافُ النَّاسُ مِن لِسانِهِ.
طوبی ل: #خوشا_به_حال
ب) يُوزَعُ الأُستاذ أوراق الإمتحان.
یوزّع: #پخش_میکند
ج) الديباج ما كانَ عِندَ العَرب.
الدیباج: #ابریشم
د) يَأكُلُ النَّاس ل*بّ بعض الأثمار.
ل*بّ: #مغز_میوه
۲- المترادفَ لِكلمةِ » تَحدَّثَ» و المتضادّ لِكَلمةِ » وَراء» في العبارتينِ !(۰/۵نمره)
یحلس الطالب أمام المعلم بِأدَبِ.
متضاد وراء #أمام
ب) نَطَقَ العَربُ الكلمات وفقاً لألسنتهم.
مترادف تحدّث #نطق
۳- عین الكلمة الغریبة حسب المعنی: (۰/۵نمره)
الف) العجب الاستهزاء تجسس تواصل
#تواصل
ب) المقال الإطار الکلام القول
#الإطار
۴- اُكتب المفرد أو الجمع ما تحته خط:(۰/۵نمره)
الف) كانت شيمل تلقي محاضرة. (الجمع )
#محاضرات
ب) اتقوا مواضع التُّهم . ( المفرد)
#مَوضِع
۵- ترجم العبارات التالية إلى الفارسية: (۴/۵نمره)
الف) -{لَيلةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ}- (۰.۵)
#شب قدر از هزار ماه بهتر است.
ب) أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَتُصْبِحُ الْأَرْضُ مُخْضَرَةً (۰.۵)
#از آسمان آبی را فرو فرستاد و زمین سرسبز میشود.
ج) إِنْ يَتَبَيَّنْ كِذبُكَ تَفْشَلْ فِي حَياتِكَ (۰.۵)
#اگر دروغت آشکار شود، در زندگیات شکست میخوری.
<<تغییر جزئی با حذف للآخرین انجام شده>>
د) كان المُعَلِّمُ يَكتُبُ عَلَى السَّبَورَةِ في الحصة الثانية .(۰.۵)
#در زنگ دوم معلم روی تخته مینوشت.
<< زمان فعل تغییر یافته>>
هـ) لَنْ تَجِدَ لُغَةٌ بِدونِ كلمات دخيلة. ( ۰.۵)
#زبانی بدون کلمات دخیل نخواهی یافت.
<<زمان و ص*ی*غهی فعل تغییر یافته>>
و) تنمو أثمارُ شَجرةِ العِنَبِ البرازيلي عَلَى جِذْعِها.(۰.۵)
#میوههای درخت انگور برزیلی روی تنهاش رشد میکند.
ز) سَمِعْنا قَولاً سَدِيداً يُنقِدُنا مِن الجهل. (۰/۷۵)
#سخنی درست و استوار شنیدیم که ما را از نادانی نجات میداد (نجات میدهد هم درسته).
<<عبارت تغییر یافته و جمله ساختگی است>>
ح) كانت شيمل قد أوصَتْ زُمَلاءَها أن يُشكلوا فريقاً للحوار الديني. (۰.۷۵)
#شیمل به همکارانش سفارش و وصیت کرده بود که گروهی برای گفتگوی دینی تشکیل دهند.
<<تنها زمان فعل تغییر یافته>>
۶- انتخب الترجمة الصحيحة: (۰/۵نمره)
الف) -{ علی اللَّهُ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنونَ ﴾
۱) مؤمنان فقط برخدا توکل میکنند.
۲ مؤمنان تنها باید بر خدا توکل کنند.
![Check mark button :white_check_mark: ✅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/6.6/png/unicode/64/2705.png)
ب) إرضاء الناس غايةٌ لا تُدرَك.
۱) راضی ساختن مردم هدفی است که به دست آورده نمیشود.
![Check mark button :white_check_mark: ✅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/6.6/png/unicode/64/2705.png)
۲) راضی شدن مردم هدفی است که به دست نمیآوری.