• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

آموزش تغییر محل نصب برنامه در ویندوز ۱۰

  • نویسنده موضوع ALII
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 2
  • بازدیدها 92
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

ALII

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
2,371
امتیازها
73
محل سکونت
میانِِ روشنی افکار
کیف پول من
4,751
Points
455
1664195599582.png


اگر نرم افزار و بازی های زیادی روی ویندوز خود به شکل نصب شده داشته باشید بعید نیست که هاردتان پر شود و قصد داشته باشید درایو برخی از نرم افزار‌ها را تغییر دهید.انتقال برنامه های نصب شده در ویندوز می‌تواند باعث شود تا یکی از درایو‌های خاص کامپیوتر فضای بیشتری را دارا باشد.در این مقاله آموزش تغییر محل نصب برنامه در ویندوز ۱۰ می دهیم.

ویندوز یک ابزار پیش فرض به این منظور که می‌توانید با استفاده از آن نرم افزار‌های نصب شده که از تکنولوژی‌های روز استفاده مینمایند را به محلی دیگر در حافظه خود منتقل کنید. با این کار دیگر نیازی نمیباشد، ابتدا نرم افزار خود را حذف نمایید و مجددا آن را در مسیر تازه‌ای نصب کنید.

در این مطلب قصد آن را داریم به آموزش تغییر محل نصب برنامه در ویندوز ۱۰ بپردازیم. البته لازم به ذکر میباشد که روش ارائه شده در این مطلب امکان دارد برای نرم افزار‌های قدیمی کاربردی نداشته باشد. هرچند امکان انتقال نرم افزار های قدیمی هم امکان پذیر میباشد.

انتقال برنامه های نصب شده به یک درایو دیگر​

انتقال نرم افزار‌های محلی ویندوز به سرعت امکان پذیر میباشد اما فرآیند انتقال دیگر اپلیکیشن‌ها نیازمند انجام کار‌های بیشتری خواهد بود. پیش از هرچیز قصد داریم به روند انتقال اپلیکیشن‌های فروشگاه مایکروسافت بپردازیم و سپس انتقال دیگر نرم افزار‌ها را نیز بررسی میکنیم.

انتقال نرم افزار‌های فروشگاه مایکروسافت​

برای انجام این کار کلید‌های ترکیبی Windows + I را فشار دهید تا وارد منوی تنظیمات ویندوز ۱۰ شوید. سپس روی Apps کلیک نموده و به صفحه Apps & features بروید.

در این بخش لیستی از همه اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌هایی که روی کامپیوترتان نصب گردیده است را مشاهده خواهید کرد. برخی از این اپلیکیشن‌ها امکان دارد همراه با سیستم عامل نصب شده باشند اما در نظر داشته باشید که روشی که در ادامه آن را معرفی میکنیم تنها برای انتقال نرم افزار‌هایی به کار می‌آید که خودتان آن‌ها را نصب کرده‌اید.

1664195665610.png
از لیست یاد شده نرم افزاری که می‌خواهید منتقل کنید را پیدا کرده. حالا روی گزینه Move کلیک نمایید. اکنون باید محل جدیدی که برای نرم افزار در نظر دارید را انتخاب نمایید و سپس مجددا Move را بزنید.

اگر در حین انتقال یکی از نرم افزار‌ها متوجه شدید که گزینه Move غیر فعال میباشد، نمی‌توانید آن را منتقل کنید. اگر به جای Move گزینه Modify را مشاهده نمودید یعنی با یک نرم افزار دسکتاپ سر و کار دارید که در ادامه به چگونگی انتقال آن‌ها اشاره میکنیم.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

ALII

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
2,371
امتیازها
73
محل سکونت
میانِِ روشنی افکار
کیف پول من
4,751
Points
455

انتقال نرم افزار‌های دسکتاپ​

مایکروسافت انتقال نرم افزار‌ها را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کند، چرا که امکان دارد برخی مشکلات در رجیستری‌ها پیش بیاید و عملکرد نرم افزار با مشکلاتی رو به رو گردد. بهترین راه حل، حذف نرم افزار به طور کامل و سپس نصب مجدد آن میباشد. در ادامه به روشی اشاره می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید نرم افزار‌های دسکتاپ را در ویندوز ۱۰ به درایوی دیگر انتقال دهید.

توصیه مینماییم از نرم افزار Steam Mover استفاده نمایید. نرم افزار یاد شده با هدف انتقال درایو بازی‌های استیم طراحی شده بود اما می‌توان از آن برای انتقال هر نرم افزار دیگری هم بهره برد. با استفاده از اپلیکیشن یاد شده میتوانید نرم افزار‌ها را از هارد HDD به SSD هم منتقل کنید.

به یاد داشته باشید که هر درایوی که می‌خواهید از آن به عنوان مکان جدید برنامه خود استفاده نمایید، باید جای کافی داشته باشید و همچنین دارای فرمت NTFS باشد. برای بررسی این که درایو مد نظرتان NTFS میباشد یا نه می‌توانید File Explorer را اجرا کرده و روی درایو مد نظر خود کلیک راست نمایید. سپس Properties را بزنید و از بخش File System فرمت درایو خود را مشاهده نمایید
1664195732861.png
حالا نرم افزار Steam Mover را اجرا نمایید. ابتدا گزینه … را در کنار فیلد مربوط به Steam Apps Common Folder را انتخاب نموده و سپس محل نصب کنونی نرم افزار خود را در آن مشخص کنید. حالا گزینه … را در کنار فیلد مربوط به Alternative Folder انتخاب و سپس آدرسی مقصد برنامه خود را در آن وارد نمایید.

1664195768457.png
حالا از لیست نمایش داده شده برنامه‌ای که قصد انتقالش دارید را انتخاب نمایید. شما می‌توانید با نگه داشتن کلید CTRL روی کیبورد چند نرم افزار مختلف را به صورت یکجا انتخاب نموده و آن‌ها را منتقل کنید.

هر زمان که آماده شروع فرآیند انتقال شدید روی فلش آبی در پایین پنجره کلیک نمایید. با انجام این کار Command Prompt اجرا خواهد شد و فرآیند انتقال را انجام می‌دهد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

ALII

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
2,371
امتیازها
73
محل سکونت
میانِِ روشنی افکار
کیف پول من
4,751
Points
455

تغییر محل نصب پیش فرض نرم افزار‌ها در ویندوز ۱۰​

یک راه بهتر این میباشد که از نصب نرم افزار‌ها در محل پیش فرضی که ویندوز ۱۰ ارائه می‌دهد خودداری نمایید. برای این کار هم دو راه حل مختلف برای نرم افزار‌های فروشگاه مایکروسافت و اپلیکیشن‌های دسکتاپ قرار دارد.

نرم افزار‌های فروشگاه مایکروسافت​

ابتدا کلید‌های ترکیبی Windows + I را فشار داده تا تنظیمات مربوط به تنظیمات ویندوز ۱۰ نمایش داده شود. از این جا به System رفته و سپس Storage را انتخاب نمایید.

از زیر تیتر More storage settings گزینه Change where new content is saved را انتخاب نمایید. برای تغییر محل نصب پیش فرض نرم افزار‌های جدید از از گزینه مشخص شده در شکل زیر استفاده نمایید.



از این بخش متوجه می‌شوید که این صفحه به شما اجازه می‌دهد که محل نصب پیش فرض نرم افزار‌ها و همچنین مواردی نظیر آهنگ‌ها، تصاویر و پرونده‌ها را هم مشخص نمایید.
1664195882650.png

نرم افزار‌های دسکتاپ​

مایکروسافت تغییر محل نصب پیش فرض نرم افزار‌های پیش فرض را توصیه نمیشود. انجام این کار امکان دارد بعد‌ها برخی نرم افزار‌ها و ویژگی‌های ویندوز را با مشکلاتی رو به رو کند. به همین دلیل توصیه مینماییم پیش از انجام این کار ابتدا یک Restore Point یا نقطه بازیابی از سیستم عاملتان تهیه نمایید یا از فایل‌های مهم خود بکاپ داشته باشید.

بیشتر نرم افزار‌ها به شما اجازه می‌دهند که محل نصبشان را در حین نصب مشخص کنید نمایید که احتمالا روشی بهتر برای جلوگیری از نصب نرم افزار‌ها در محل پیش فرض میباشد.

1664195915431.png
برای تغییر محل نصب پیش فرض نرم افزار‌ها در ویندوز ۱۰ بهتر میباشد از نرم افزاری تحت عنوان Install Dir Changerبهره‌مند گردید. آن را دانلود کرده و سپس اجرایش نمایید.

حالا گزینه Enable Editing را فشار داده و بعد از نمایش پنجره User Account Control گزینه Yes را انتخاب نمایید. از اینجا امکان تغییر مسیر پیش فرض نصب نرم افزار‌ها را خواهید داشت. برای این کار دکمه … را انتخاب نموده و سپس محلی که می‌خواهید به عنوان پیش فرض انتخاب کنید را مشخص نمایید.
1664195995579.png
در این پنجره احتمالا دو فیلد متفاوت خواهید دید. فیلد اول مربوط به نرم افزار‌های ۶۴ بیتی خواهد بود و فیلد دوم محل نصب نرم افزار‌های ۳۲ بیتی را مشخص مینماید. توصیه ما این میباشد که هیچکدامشان در محل پیش فرض نصب نگردند.

بعد از اعمال تغییرات مد نظر خود کافی میباشد گزینه Apply Changes را فشار دهید. حالا از این به بعد محل نصب پیش فرض نرم افزار‌هایتان تغییر کرده است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا