• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

کپی کردن متن داخل تصاویر در ویندوز با برنامهPOWER OCR ممکن شد

  • نویسنده موضوع ALII
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 89
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

ALII

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
2,371
امتیازها
73
محل سکونت
میانِِ روشنی افکار
کیف پول من
4,751
Points
455
Live Text یکی از ویژگی‌های جالب و بسیار کاربردی سیستم‌عامل iOS 15 و macOS است که به کاربر اجازه می‌دهد متن درون تصاویر و عکس‌ها را با دقت بسیار زیادی کپی کرده و در نرم‌افزارهای ویرایش متن پیست کنند. این ویژگی اکنون به لطف ابزار جدید مجموعه PowerToys مایکروسافت به نام PowerOCR در سیستم‌عامل‌های ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ هم امکان‌پذیر شده است.

یک ابزار جدید به مجموعه PowerToys مایکروسافت اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد متن موجود در تصاویر را با استفاده از فناوری تشخیص اپتیکال حروف (OCR) کپی کرده و به نرم‌افزار ویرایش متن مورد نظر خود از جمله Notepad یا Work جایگذاری (Paste) کند.

فناوری OCR چند دهه قبل معرفی شده و چیز جدیدی نیست، با این حال ابزار جالب و کاربردی PowerOCR که توسط یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مایکروسافت به نام جوزف فینی (Joseph Finney) ساخته شده است، برای اولین بار چنین چیزی را در سیستم‌عامل ویندوز ممکن می‌سازد. البته مایکروسافت پیش از این نیز قابلیت OCR را در نرم‌افزار OneNote به صورت رایگان ارائه کرده بود، اما نتیجه آن چندان جالب و قابل اتکا نیست.
1663765465803.png
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

ALII

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
2,371
امتیازها
73
محل سکونت
میانِِ روشنی افکار
کیف پول من
4,751
Points
455
قای فینی در تاریخ ۴ جولای (۱۳ تیر ۱۴۰۱) از طریق ثبت یک صفحه جدید در پلتفرم گیت‌هاب ابزار PowerOCR را معرفی کرد. به گفته وی راه‌های مختلفی برای استفاده از ابزار PowerOCR وجود دارد، از جمله انتخاب بخشی از متن درون تصویر، کلیک بر روی کلمات یا راست کلیک بر روی تصویر و انتخاب گزینه PowerOCR، در مرحله بعد نیز تنها کافی است تا در نرم‌افزار ویرایشگر متن کلید‌های ترکیبی Ctrl+V را‌ فشرده یا پیست کنید.

امکان کپی کردن متن درون تصاویر چندی قبل در سیستم‌عامل‌های macOS و iOS با نام Live Text فراهم شده بود، اما کاربران سیستم‌عامل ویندوز چنین ویژگی در اختیار نداشتند و مجبور بودند به برنامه های شخص ثالث مانند Text Grab روی بیاورند. لازم به ذکر است PowerOCR هم براساس Text Grab ساخته شده است.

برخلاف Live Text، مجموعه ابزارهای PowerToys به صورت پیش‌فرض در سیستم‌عامل مایکروسافت یافت نمی شوند و کاربر باید آنها را به شکل جداگانه دانلود و نصب کند. این مجموعه به عنوان یک پروژه منبع‌باز در فروشگاه نرم‌افزار مایکروسافت (Microsoft Store) در دسترس بوده و با سیستم‌عامل‌های ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ سازگاری دارد.

ابزار PowerOCR همچنان در حال توسعه است و تاریخ انتشار نسخه نهایی آن مشخص نشده است. علاوه بر این، جوزف فینی در حال کار بر روی ابزار دیگری به نام خط‌کش صفحه نمایش (Screen Ruler) است که احتمالاً چند ماه دیگر به مجموعه PowerToys اضافه می‌شود. این ابزار جدید به کاربر اجازه می‌دهد تا فاصله اجسام نمایش داده شده در تصاویر و صفحه نمایش را برحسب پیکسل اندازه‌گیری کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا