• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

نگاهی به روند تولید جالب بازی Marvel's Guardians of the Galaxy

  • نویسنده موضوع kiyan
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 14
  • بازدیدها 244
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,493
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
قابلیت Huddle در بازی Guardians of the Galaxy


به‌دلیل علاقه فراوان استار لرد به موسیقی‌های دهه ۱۹۸۰، اشتپکوفسکی به سراغ این ایده رفت که کلکسیونی از آهنگ‌های معروف آن دوران را وارد بازی کنند. او فهرستی از هنرمندان، گروه‌ها و آهنگ‌های دلخواه خود را ترتیب داد و سپس رندی اکهارت که مسئول هماهنگی در زمینه خرید حق استفاده از موسیقی‌ها بود، کارهای اداری را انجام داد. پس از آن به تدریج سایر اعضای گروه هم پیشنهادهای خود را در مورد آهنگ‌های مختلف ارائه کردند و به این ترتیب فهرست آهنگ‌های بازی کامل‌تر شد.

آهنگ‌هایی مثل I Ran از گروه Flock of Seagulls و Holding Out for a Hero از بانی تایلر، حس و حال مهیج و با نشاطی را به مبارزات شلوغِ بازی اضافه می‌کنند و قرار گرفتن آن‌ها درکنار موسیقی‌های اوریجینالِ ریچارد ژاک باعث خلق اثری با کیفیت بالای صوتی شده است. به‌گفته اشتپکوفسکی: «خیلی از مخاطبان بازی وقتی ترکیب موسیقی‌های اوریجینال و آهنگ‌های معروف را در بازی نگهبانان کهکشان می‌دیدند، غافلگیر می‌شدند و اصلاً انتظار نداشتند که بتوان به چنین ترکیب جذابی رسید و سالادی پُر از آهنگ‌های متنوع را خلق کرد.»

یکی از ویژگی‌های جالب بازی نگهبانان کهکشان، استفاده از فهرستی جذاب از آهنگ‌های معروف دهه ۱۹۸۰ است؛ موضوعی که ارتباط مستقیمی با شخصیت‌پردازی پیتر کوییل دارد
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,493
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
معمولاً عادت داریم که بازی‌های بزرگ و AAA از مدت‌ها قبل از عرضه و حتی چند سال پیش از رسیدن به‌دست مخاطبان، معرفی می‌شوند و هیاهوی تبلیغاتی آن‌ها شکل می‌گیرد. ولی این قضیه در مورد بازی نگهبانان کهکشان متفاوت بود و این اثر تنها چند ماه پیش از انتشار معرفی شد؛ موضوعی که بخشی از آن به همه‌گیری ویروس کرونا و سخت‌تر شدن اوضاع کار روی پروژه برمی‌گشت و وضعیت در آن زمان به شکلی شده بود که اعضای تیم تصمیم گرفتند تا زمانی‌که نسبت به تاریخ دقیق انتشار بازی مطمئن نیستند، آن را معرفی نکنند.

دمارل، معرفی بازی به فاصله چند ماه تا انتشار را نکته‌ای مثبت می‌داند نه منفی: «من ترجیح می‌دهم در زمان کار روی بازی‌های ویدیویی، تمام تمرکزم را روی پروژه بگذارم و درگیر حواشی و بحث‌های خارج از استودیو نشوم. وقتی پروژه‌ای شروع می‌شود، باید اعتماد زیادی به کیفیت آن و ایده‌های خود داشته باشید و مدام نگران بازخوردهای مردمی نباشید که چیز زیادی از پروژه نمی‌دانند. بعضی از این بازخوردها و واکنش‌ها واقعاً بد هستند و تأثیر نامناسبی روی بازی‌سازها می‌گذارند. بهتر است تا قبل از انتشار بازی به آن‌ها توجهی نکنید و تمام فکر و ذکر خود را مشغول کار روی اثری کنید که سعی دارید آن را به بهترین شکل ممکن بسازید، با تمرکز بسیار بالا و به دور از فشارهای خارج از استودیو.»

کاراکترهای بازی Guardian's of the Galaxy


متأسفانه درنهایت فروش بازی نگهبانان کهکشان پایین‌تر از انتظارات شرکت اسکوئر انیکس بود؛ موضوعی که البته تنها به این اثر اختصاص نداشت و به نظر می‌رسد مدیران اسکوئر انیکس از فروش هیچ‌کدام از بازی‌های تولید شده توسط زیرمجموعه‌های غربی خود رضایت نداشته‌اند و سرانجام هم تعدادی از استودیوها و IPهای غربی خود را به گروه امبریسر (Embracer Group) فروختند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,493
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
دمارل هم تولید این بازی را به یک سفر احساسی تشبیه می‌کند که با ترس و نگرانی زیادی بابت واکنش‌های طرفداران نگهبانان کهکشان آغاز شد و درنهایت به نتیجه‌ای رسید که خیلی‌ها آن را حتی از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول هم بهتر می‌دانند.

او می‌گوید: «در ابتدا واقعاً ترسیده بودم، چرا که مطمئن نبودم آیا نوع داستان و شخصیت‌پردازی‌ها و بخش‌های بامزه‌ای که برای بازی در نظر گرفته‌ایم، با سلیقه مخاطبان جور درمی‌آید یا آن‌ها نوع دیگری از بامزه و مفرح بودن را می‌خواهند. ولی اکنون می‌توانم بگویم که شخصیت‌های بازی به قدری جایگاه خاصی در قلب من باز کرده‌اند که دیگر نمی‌توانم آن‌ها را فراموش کنم. نگهبانان کهکشان اکنون به شکلی وارد زندگی من و سایر اعضای تیم شده‌اند که گویا دوستانی قدیمی برای یکدیگر هستیم. بنابراین شک نکنید که اگر موقعیتی پیش بیاید و بتوانیم دنباله ماجراهای بازی را بسازیم، حتماً این کار را انجام خواهیم داد.»

مبارزه نگهبانان کهکشان با دشمن فضایی در بازی Guardians of the Galaxy


در ادامه به سراغ سؤالاتی می‌رویم که خبرنگار مجله «اج» از برونو گوتیه‌لوبلان، کارگردان هنری بازی نگهبانان کهکشان کرده و با پاسخ‌های جالبی همراه بوده است.

خیلی از بازی‌های علمی‌تخیلی به سراغ الهام گرفتن از بلید رانر (Blade Runner) و بیگانه‌ها (Aliens) می‌روند، ولی شما مسیر دیگری را برای طراحی سیاره‌های این بازی دنبال کردید. برای ما در این زمینه صحبت کنید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,493
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
به جز Knowhere، اکثر بخش‌هایی که در بازی به آن‌ها سر زدیم با ایده‌های اوریجینالِ ما طراحی شده بودند. بعضی از این سیاره‌ها و محیط‌ها که در کمیک‌های نگهبانان کهکشان وجود داشتند، در آن آثار تصویر خاصی را به ذهن مخاطبان منتقل نمی‌کردند؛ چرا که معمولاً در کمیک‌ها تمرکز روی شخصیت‌ها است و محیط بیشتر به‌عنوان تصویری نه‌چندان پررنگ در آن گوشه و کنار دیده می‌شود.

بنابراین مجبور بودیم از قدرت تخیل خود برای طراحی محیط‌های بازی استفاده کنیم و همان‌طور که خود شما هم اشاره کردید، سعی داشتیم به سراغ محیط‌های مشابه آثار معروف علمی‌تخیلی نرویم. من عاشق بیگانه‌ها هستم، ولی پیش از این آثار زیادی را با الهام از حال و هوای آن دیده‌ایم و به همین دلیل به سراغ ایده‌های دیگری رفتیم؛ مثل الهام گرفتن از طرح‌های کامپیوتری دهه ۱۹۹۰ و طرح‌های هنری که به‌طور خودکار توسط داده‌های کامپیوتری ایجاد می‌شوند و نتیجه نهایی نیز همین محیط‌های عجیب با شکل و شمایل غریب بودند.

بازی از نظر رنگ‌آمیزی هم حالت خیلی عجیبی دارد.

بله! رنگ‌ها اهمیت زیادی برای ما داشتند و می‌خواستیم به شکلی کنترل‌شده، از رنگ‌های خاصی استفاده کنیم. اگر دقت کرده باشید، در هر محیط تنها یک یا دو رنگ هستند که خیلی غلیظ و اشباع‌شده به نظر می‌رسند، چرا که قصد نداشتیم حالتی رنگین‌کمانی برای بازی درست کنیم و در آن حالت چشم مخاطب باید رنگ‌های زیادی را دنبال می‌کرد و تمرکز او از بین می‌رفت، درحالی‌که قصد ما این بود که روی بعضی از بخش‌ها بیشتر تمرکز شود.

استار لرد در کنار یخچال در بازی Guardians of the Galaxy


سفینه فضایی نگهبانان کهکشان هم نقش پررنگی در ماجراهای بازی دارد. این سفینه چطور طراحی شد؟

ایده‌های مربوط‌به نقش مهم سفینه میلانو (Milano) در داستان و تبدیل آن به پایگاه اصلی، از طرف ژان فرانسوا دوگا بود. البته سفینه در طرح‌های ابتدایی خیلی بزرگ‌تر بود و ابعادی در حد یک هتل داشت، ولی به تدریج تغییراتی پیدا کرد. یادم می‌آید که یک بار سر کار برق‌ها رفت و چون به کامپیوترها دسترسی نداشتیم، من و دو نفر دیگر از هنرمندانِ تیم شروع کردیم به طراحی مدل‌های مختلف سفینه روی کاغذ و ارائه آن‌ها به مسئولان طراحی مرحله.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan

kiyan

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-28
نوشته‌ها
5,179
لایک‌ها
23,493
امتیازها
178
محل سکونت
فارگو:)
کیف پول من
19,035
Points
1,893
این بار مدل سفینه خیلی کوچک‌تر شده بود و بیشتر حالتی مثل یک محیط دنج و آرام داشت؛ چیزی شبیه محیطی که در آن پنج هم‌خانه درون یک آپارتمان دور هم جمع می‌شوند. البته حال و هوای کلی سفینه (نه ابعاد آن) از ابتدا هم قرار بود همین حالت را داشته باشد، ولی به تدریج لایه‌های دیگری به آن اضافه شد تا شخصیت خاص خود را پیدا کند.

مثل یخچالی که درِ آن همیشه باز است!

بله، این ایده هم متعلق به ژان فرانسوا بود؛ ایده‌ای که ابتدا به شکل خیلی ساده‌ای در یکی از جلسات مطرح شد و سپس اعضای تیم آن را جدی گرفتند و درنهایت درون بازی به کار رفت.

شما همراهان زومجی هم نظرات خود را در مورد بازی نگهبانان کهکشان با ما در میان بگذارید. آیا از بازی ل*ذت بردید یا دوست داشتید به شکل دیگری ساخته شده بود؟ آن را در مقایسه با فیلم‌های این مجموعه در چه حدی می‌دانید و فکر می‌کنید در آینده شاهد تولید نسخه دوم بازی خواهیم بود؟
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : kiyan
بالا