• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

حقوق شرکت در جرم

  • نویسنده موضوع MAHTA☽︎
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 924
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

MAHTA☽︎

مدیرارشد بازنشسته+نویسنده اختصاصی
نویسنده اختصاصی
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-01-15
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
12,268
امتیازها
113
کیف پول من
9,253
Points
2
✅⏬شرکت در جرم


✅همان گونه که شرکت در جرم تام قابل تصوراست، شرکت در شروع به جرم نیز قابل تحقق می باشد بنابراین اگر چند نفر مشارکتا بخواهند مالی را بربایند در صورتی که ربودن، تام شود در این حالت شرکت در جرم تام سرقت محقق شده است. ولی در صورتی که همین چند نفر در زمان وضع ید و قبل از تام شدن سرقت دستگیر شوند به جرم شرکت در شروع به سرقت قابل محاکمه می باشد.

⏬در جرایم غیر عمد نیز شرکت در جرم قابل تصور می باشد و باید بین تقصیر شرکاء و وقوع جرم ر*اب*طه ی علیت وجود داشته باشد به گونه ای که علت تحقق جرم تقصیر همه ی شرکاء باشد.

⏬شرکت در جرم با ترک فعل هم قابل تصور است به گونه ای که که اگر چند نفر قانونا وظیفه ای بر عهده داشته باشند و وظیفه ی مذکور را ترک کنند و در نتیجه ی آن جرمی واقع شود همه شریک در جرم محسوب می شوند.

⏬شرکت در جرایم مرکب نیز قابل تصور است یعنی جرایمی که رکن مادی آن ها از افعال متعدد و متفاوت تشکیل شده باشد در این صورت اگر هریک از شرکاء یکی از اجزای رکن مادی را انجام دهد به گونه ای که مجموعا باعث تحقق جرم شود و در این صورت شرکت در جرم محقق شده است.
⭐️مثلا:در جرم کلاهبرداری یکی از شرکاء مانور متقلبانه بزند و دیگری مال را ببرد در این صورت شرکت در کلاهبرداری محقق شده است.

🔚در مورد فردی که اتومبیل خود را با اطلاع از نداشتن گواهی نامه در اختیار دیگری قرار می دهد،عمل این شخص صرفاً معاونت در رانندگی بدون پروانه می باشد نه شرکت در جرم زیرا شرط شرکت در جرم،شرکت در عملیات اجرایی می باشد و باید دقت نمود که عمل کسی که ماشین را در اختیار او قرار داده معاونت در جنایت غیر عمدی هم نمی باشد زیرا شرط تحقق معاونت وجود قصد می باشد که مخصوص جرایم عمدی است.

🔚شرکت در برخی حدود مانند قذف و شرب خمر و زنا و لواط و مساحقه قابل تصور نمی باشد بنابراین در این حدود که قائم به دو طرف هستند فرض شرکت در جرم قابل تصور نمی باشد.

⭐️تاثیر مداخله ی ضعیف شریک در وقوع جرم باعث عدم تحقق شرکت نمی شود و فقط می تواند از جهات تخفیف محسوب شود
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : MAHTA☽︎
بالا