• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

متفرقه استثناءهای مهلت تجدید نظرخواهی

  • نویسنده موضوع MAHTA☽︎
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 140
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

MAHTA☽︎

مدیرارشد بازنشسته+نویسنده اختصاصی
نویسنده اختصاصی
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-01-15
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
12,268
امتیازها
113
کیف پول من
9,253
Points
2
⤵️✅استثناهای مهلت تجدید نظرخواهی

🔚قانونگذار مهلت تجدید نظرخواهی را در موارد خاص ؛ عملا به بیش از ۲۰ روز افزایش داده است . از جمله این استثنا ها مواد ۳۳۷و۳۳۸و۴۳۰ قانون آیین دارسی مدنی است.

⤵️حجر محکوم علیه:
درصورت محجور شدن تجدیدنظر خواه قبل از انقضای مهلت تجدیدنظر ؛مهلت تجدید نظر از تاریخ ابلاغ رأی به قیم یا نماینده قانونی وی در نظر گرفته می‌شود .


⤵️ورشکستگی :
درصورت ورشکستگی تجدیدنظر خواه قبل از انقضای مهلت تجدید نظر ، مهلت جدید از تاریخ ابلاغ رأی به مدیر تصفیه و یا اداره تصفیه خواهد بود.


⤵️فوت:
در صورت فوت تجدید نظر خواه قبل از انقضای مهلت تجدیدنظر مهلت جدید از تاریخ ابلاغ به وراث یا قایم مقام یا نماینده قانونی آنان شروع می‌شود.


⤵️زوال سمت:
الف)در صورت زایل شدن سمت شخصی که به عنوان ولایت یا قیمومت یا وصایت در دعوا دخالت داشته اند. قبل از انقضای مهلت تجدیدنظر، مهلت جدید از تاریخ ابلاغ رأی به کسی که حسب مورد به این سمت تعیین می شود شروع خواهد شد.
ب) در خصوص زوال سمت وکیل به جای اعمال مقررات ماده ۳۳۸ قانون دادرسی مدنی بایستی مقررات مواد ۴۰_۴۱_۴۳و۴۵ قانون آیین دادرسی مدنی اعمال گردد.
ج) از آنجا که در شرکت ، رأی به شرکت ابلاغ می شود .فوت و حجر و یا ورشکستگی مدیر عامل در جریان مهلت تجدیدنظر بی تاثیر است و شرکت مورد نظر صرفا می‌تواند مطابق ماده ۳۴۰ قانون آیین دادرسی مدنی به استناد عذر موجه از مهلت جدید استفاده کند.

⤵️معاذیر موجه قانونی:
در صورت وجود معاذیر موجهه مندرج در ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی مدنی، دادخواست تجدیدنظر خواه پس از انقضای مهلت تجدیدنظرخواه پس از انقضای مهلت تجدید نظر مورد پذیرش واقع میشود. در این حالت (وجود عذر موجه) مهلت جدید حسب مورد پس از رفع مانع آغاز می‌شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : MAHTA☽︎
بالا