• رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

علل چاقی در کودکان و مقابله با آن

  • نویسنده موضوع aliasghar
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 165
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

aliasghar

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-26
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
130
امتیازها
43
محل سکونت
تبریز
کیف پول من
501
Points
0
علل چاقی در کودکان
- عوامل مربوط به ژنتيك و ارث: خطر ابتلا به اضافه وزن و چاقي در كودكاني كه والدين چاق دارند و يا از مادران ديابتي متولد مي‌شوند، بيشتر از ساير كودكان است. كودكاني كه يكي از والدينشان چاق است حتي با حفظ وزن ايده‌ ال، در معرض اضافه وزن و چاقي دوران نوجواني و جواني هستند.

- عوامل مربوط به محيط و شيوه زندگي شامل رفتارهاي غذايي نامناسب مانند عادت به مصرف غذاهاي پركالري، غذاهاي آماده و رستوراني، تنقلات كم ارزش و غذاهاي پرچرب زمينه ساز ابتلا به اضافه وزن و چاقي هستند. در دسترس بودن غذاهاي پركالري در محيط كودك مانند خانه، ‌مهد كودك، مدرسه و محل‌هاي بازي و تفريح، سبب تشويق كودك به مصرف اين مواد و در نتيجه اضافه وزن و چاقي مي‌شود.

- بي تحركي كودكان: كاهش فعاليت بدني (استفاده بيش از حد از كامپيوتر، تماشاي تلويزيون به مدت طولاني و ...) و كاهش فرصت‌هاي بازي در خارج از منزل موجب مي‌شود تا بخشي از انرژي دريافتي از مواد غذايي در ب*دن به صورت چربي تجمع پيدا كرده و سبب اضافه وزن و چاقي شود. توجه كنيد كودكاني كه 5 ساعت در روز تلويزيون تماشا مي‌كنند، 5 برابر بيشتر از ساير كودكان به اضافه وزن و چاقي مبتلا مي‌شوند.
drbehrouzmeghdadi
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

aliasghar

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-26
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
130
امتیازها
43
محل سکونت
تبریز
کیف پول من
501
Points
0
روش های مقابله با چاقی کودکان ۱) فقط روی اضافه وزن بچه چاق تکیه نکنید:

بچه هایی که اضافه وزن دارند تافته جدا بافته ندانیم .اگر فرزند شما دارای اضافه وزن است برای او محیطی فراهم کنید که مورد حمایت قرار گیرد و انگیزه تغییر در او بوجود آید. راه حل اساسی برای این مساله باید جست.این را بفهمیم ، بسیار مشکل است که شما همسالانتان را در مدرسه ببینید که هرکدام خوراکی ها و غذاهای مورد علاقه خود رامی خورند و شما مجبورید با یک غذای رژیمی و بی مزه روز را بگذرانید.باید ابتدا در خا نواده تحریم فست فود ها برای تمام اعضا جاری باشد تا کودک بداند این قوانین الزام و اهمیت حیاتی دارند و دوما سعی شود که وعده های غذایی تمام اعضا، خانواده را به مرور کم کرد ، این کار هم برای کودکان خوب است وهم برای بزرگسالان و در ضمن کودک این کار را به عنوان یک قانون جدید در ذهن نهادینه میکند و اجبار فردی روی آن نمی بیند و حالت تدافعی به خود نمی گیرد.



۲) به کودکان نحوه درست خرید کردن را یاد دهیم :

بهتر است به هنگام خرید از خوار بار فروشی او همراه شما نباشد واگر تا کنون فرزند شما این کار را انجام میداد و به سوپرمارکت می رفت از امروز به طریقی که او پی به انگیزه شما نبرد این امکان را از او بگییرید و اگر به اصرار با شما همراه می شود به او نحوه خرید غذای سالم و کم کالری را نشان دهید. با این کار نیمی از اشتهای کاذب او که با دیدن غذاهای آماده و پر ذرق و برق و تنقلات و شیرینی جات ت*ح*ریک می شد را می گیرید و در صورت همراهی با شما به او آموزش می دهید غذاو تنقلات سالم کدام است . هنگامی که میهمان دارید بعد از تعارف هر وعده پذیرایی بدون ذکر علت در جمع آنها را از محل دور کنید و یا از خود او بخواهید مثلا شکلات ها را به آشپز خانه ببرد.



۳) به فرزندتان در مورد احساس گرسنگی واقعی و زمان آن آموزش دهید:

فرزند شما باید این را بداند که گرسنگی واقعی چگونه است . او باید بداند که هنگامی که میل به پفک یا چیپس و یا اسنک دارد او گرسنه نیست و گرسنگی حسی است که حتما با خوردن وعده غذایی برطرف میشود.اگر او در حالات گوناگون احساس می کند گرسنه است او را به خوردن میوه ترغیب کنید و یا از چند عدد مغز وخشکبار برای رفع این عطش استفاده کنید. در درجه اول روی سخن این بخش با والدین است و آن این است که اگر این تنقلات بی ارزش در خانه نباشد فرزند شما آنها را هوس نمی کند و نمی خواهد.



۴) آموزش نوشیدن:

بچه ها معمولا کالری های بی ارزش می نوشند. این بدان معنی است که آنها به جای نوشیدن آب یا شیر و یا آب میوه های طبیعی از نوشابه های گ*از دار و یا آب میوه های اماده استفاده می کنند. این نو*شی*دنی ها برای کودک چاق بسیار مضر است. آموزش خوردن آب فراوان به کودک به جای این نو*شی*دنی های کم ارزش او را زودتر به حالت مطلوب می رساند . چای و قهوه هم بهتر است کمتر نوشیده شوند و چرا که باعث از دست دادن آب ب*دن می شوند . برای اینکه آب خوردن در کودک نهادینه شود باید این رفتار فرم عادتی پیدا کند پس این برنامه برای تمام اعضاء خانواده اجرا لازم الاجرا است.

۵) تلویزیون و چاقی :

تحقیقات نشان داده بچه هایی که تلویزیون بیشتر نگاه می کنند از سایر همسالان خود اضافه وزن بیشتری دارند . یکی از بهترین راهها برای اینکه کودک شما کمتر تلویزیون نگاه کند این است که موقع شام خوردن تلویزیون را خاموش کنید و شام را در محیط گرم خانواده و بدور از فشار های جانبی بگذرانید. برای بچه ها امروز این تقریبا یک عادت شده که همراه با تماشای تلویزیون غذا بخورند و یا هنگام بازی با ویدئو گیم تنقلات مصرف کنند در حالی که این کارها اصلا انرژی خاصی نمی برد.البته این عادت در کودکان ناشی از رفتار غلط بزرگسالان است . برای دور کردن کودک از تلویزیون از جمع خانواده شروع کنیم یعنی در ساعاتی از روز که همه با هم هستیم بازی های فکری و یا مطالعه و حتی رسیدگی به باغچه و ...بهترین گزینه ها هستند. .هرگز در مقابل تلویزیون وعده غذایی را صرف نکنیم . منبع : سایت بیتوته
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا