• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

سینوزیت در کودکان و روشهای جدید درمان

  • نویسنده موضوع aliasghar
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 81
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

aliasghar

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-26
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
130
امتیازها
43
محل سکونت
تبریز
کیف پول من
501
Points
0
عفونت های باکتریایی سینوس در کودکان شایع است و برای پزشکان و والدین از طرف آکادمی اطفال آمریکا دستورالعمل های جدید درمانی برای درمان سینوزیت حاد باکتریایی منتشر شده است. عفونت سینوس در سینوزیت حاد باکتریایی به وسیله باکتری ایجاد می شود که مسئول 5 – 10 درصد عفونت تنفسی فوقانی کودکان است. و دستورالعمل جدید درمانی دارای 4 تغییر عمده در دستورالعمل های قدیمی ( سال 2001 ) است.
مهمترین تغییر در دستورالعمل های جدید این است که پدر ومادر و پزشکان درمان آنتی بیوتیکی در سینوزیت را به تاخیر اندازند در گذشته اگر علائم آبریزش بینی، سرفه و یا تب بیشتر از 10 روز طول می کشید درمان با آموکسی سیلین شروع می شد. ولی در دستورالعمل جدید اگر علائم بیماری شدید نیست پزشک و والدین کودک در یک تصمیم مشترک قبل از دادن آنتی بیوتیک ابتدا برای سه روز صبر نمایید ممکن است علائم خود بخود برطرف شود. هدف از درمان بهبود وضعیت با حداقل عوارض جانبی است با توجه به اینکه اکثر عفونت های سینوسی معمولاً نسبتاً خفیف است لذا ما اجازه می دهیم تا ب*دن مخاط آلوده را تخلیه نماید و سپس خودش مسئول رسیدگی به مواد باقی مانده باشد. این دستورالعمل ارتباط بین پدر و مادر و پزشک کودک را کلیدی می داند. برای والدین باید توضیح داد که شایعترین عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها اسهال است و بعضی کودکان راش هایی روی ب*دن آنها می زند و و دلیل دیگر اینکه درمان را دیرتر شروع کنیم مقاومت دارویی است وقتی والدین و پزشک تصمیم به درمان می گیرند به مدت سه روز آموکسی سیلین را شروع کنند اگر بعد از سه روز درمان موثر نبود دارو تغییر داده شود این روش مشابه درمان عفونت گوش در کودکان دو ساله و مسن تر است در بسیاری از موارد ظرف 2 – 3 روز علائم خود بخود برطرف می شود و نیازی به درمان هم نیست
در هر دو نوع دستورالعمل جدید و قدیم در صورتی که علائم بیماری سینوزیت شدید باشد مانند آبریزش بینی، مخاط تیره و تب بالای 39 درجه برای حداقل 3 روز باید کودک تحت درمان قرار گیرد.
سومین تغییر این است که در گذشته پزشکان برای تشخیص سینوزیت از اشعه ایکس استفاده می کردند و وجود سینوس ابری نشان از سینوزیت باکتریایی بود ولی در تغییرات جدید می گویند در سرماخوردگی هم علامت سینوس ابری دیده می شود و اشعه ایکس نمی تواند تفاوت علائم باکتریایی و ویرسی را مشخص کند. لذا اشعه ایکس نیازی نیست مگر اینکه پزشک به عوارض جدی تر( چشم و سیستم عصبی ) فکر کند. و از سیتی اسکن و یا MRI کمک بگیرد.
در صورتی که هیچ مدرکی دال بر عوارض سینوزیت وجود ندارد پزشک نباید از ( XR ) اشعه ایکس، (computerized tomography) سیتی اسکن، ( MRI ( magnetic resonance imaging استفاده کند.
آخرین تغییر یک دستورالعمل بالینی جدید و به روز شده مربوط به درمان سینوزیت که بر اساس بررسی سیستماتیک از تحقیقاتی که در همان زمان انجام شده می باشد.

✍ آقای دکتر مهدیار سعیدیان
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

بالا