• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

شیمی سفید ترین رنگ جهان

  • نویسنده موضوع A_h
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 100
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

A_h

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
3,158
لایک‌ها
7,091
امتیازها
123
محل سکونت
میان یک عالمه رمان
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
65
Points
0
سفیدترین رنگ جهان محصولی بوده که دقیقا در نقطه مقابل ماده فوق‌العاده تاریک ونتابلک (Vantablack) قرار دارد؛ این رنگ فوق‌العاده روشن بیش از ۹۵ درصد نورها را بازتاب می‌کند.


سفیدترین رنگ جهان ماده‌ای بوده که با نام رسمی «ابر سفید» (Super White) شناخته می‌شود؛ شاید تاکنون نام ونتابلک (Vantablack) به عنوان تاریک‌ترین و سیاه‌ترین ماده دنیا به گوشتان خورده باشد، با این وجود جالب است بدانید که ابر سفید دقیقا نقطه مقابل ونتابلک بوده و با بازتاب کردن حدودا ۹۵.۵ درصد نورهای تابیده شده، مقام سفیدترین ماده را به خود اختصاص داده است.

وقتی نور خورشید به اجسام می‌تابد، به واسطه جذب فوتون‌های نوری، این اجسام د*اغ می‌شوند؛ حال اگر بتوان به کمک پوششی مخصوص از این گرمایش جلوگیری کرد، د*اغ شدن اجسام مورد نظر دیگر رخ نمی‌دهد. این اتفاقی بوده که با استفاده از رنگ ابر سفید رخ می‌دهد و وقتی پوشش مورد نظر برای پوشاندن تجهیزات مختلف به کار گرفته می‌شود، دمای این تجهیزات صرف نظر از تابش خورشید، خنک باقی می‌ماند.

با این تفاسیر قبل از ساخت ماده آکریلیک مورد نظر، در بهترین حالت رنگ‌های بازتاب کننده نور بین ۸۰ تا ۹۰ درصد فوتون‌های خورشید را به محیط پس می‌دادند و هیچ کدام از آن‌ها امکان رسیدن به دمای پایین‌تر از دمای اتاق را فراهم نمی‌کرد؛ اما به کار گیری سفیدترین رنگ جهان برای مصارفی مانند نقاشی سطح خارجی ساختمان‌ها، بحث صرف جویی در انرژی را به سطح جدیدی خواهد برد.



سفید‌ترین رنگ جهان

ژیولین روان (Xiulin Ruan)، مهندس مکانیک از دانشگاه پرودو در ایندیانای آمریکا می‌گوید که ساخت روشی مقرون به صرفه برای رسیدن به دمایی پایین‌تر از دمای اتاق همیشه چالش بزرگی بوده و اگر بتوان با استفاده از یک لایه نازک رنگی مانند سفیدترین رنگ جهان چنین امکانی را فراهم کرد، وضعیت مصرف انرژی بشر بسیار بهبود خواهد یافت.

جالب است بدانیم که موضوع گرمایش زمین به واسطه تجهیزات سرمایشی که در فصل‌های گرم به کار گرفته می‌شوند، شدیدا با این کشف تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در واقع ایده تیم روان برای استفاده از پدیده سرمایش تابشی باعث می‌شود تا بدون تولید گرما به منظور سرد کردن داخل ساختمان‌ها، از گرمایش کلی سیاره جلوگیری کرد.

برای درک بهتر این مسئله که چگونه استفاده از وسایل سرمایشی باعث گرم شدن زمین می‌شود، باید توجه داشته باشیم که تجهیزاتی مانند کولرهای گازی یا آبی، به کمک انرژی الکتریکی گرما را از درون ساختمان‌ها به بیرون پمپاژ می‌کنند. این حرارت وارد شده به محیط اطراف در کنار این مسئله که استفاده از الکتریسیته برای سرمایش، فرآیندی گرمازا به حساب می‌آید، منجر به گرم شدن محیط خارج از ساختمان‌ها و به صورت کلی، تبدیل شدن شهرها به جزیره‌های گرمایی می‌شود.

اصطلاح جزیره گرمایی زمانی به کار گرفته می‌شود که در شهری مدرن و مجهز، برای بیرون راندن گرمای داخل ساختمان‌ها، گرمایش بیشتری به محیط خارج ساختمان وارد شده و شهر به صورت کلی گرم‌تر می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رود، این مسئله در نهایت باعث افزایش گرمایش زمین خواهد شد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : A_h
بالا