• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

تاریخ جهان قلعه هواسونگ کره جنوبی

  • نویسنده موضوع Negin_SH
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 2
  • بازدیدها 174
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,584
لایک‌ها
14,920
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,765
Points
281
1628323856336.png

قلعه هواسونگ کره جنوبی، دژی که از معماری کره ای پیروی نمی کند!

قلعه هواسونگ کره جنوبی | Hwaseong Fortress​

یکی از معروفترین جاذبه های کره جنوبی، قلعه هواسونگ است که در شهر سوون واقع شده و در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک میراث جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسید. پادشاه جئونگجو چوسان در سال ۱۷۹۶ قلعه هواسونگ کره را برای تکریم از پدرش پرنس سادو این مجموعه را ساخت. قلعه هواسونگ در اواخر قرن ۱۸ به عنوان یکی از نمادهای کره جنوبی محسوب می شد و هنوز هم دارای معماری خاصی است که نظر گردشگران را به خود جلب می کند. ال گشت در ادامه به معرفی این قلعه، معماری و تاریخ آن پرداخته است. با ما همراه باشید:
این قلعه ترکیبی از سبک سنتی شرقی و غربی است که آن را از دیگر ساختمان های کره ای متمایز می کند.
این قلعه دارای ۴ دروازه است:
  • دروازه غربی | Hwaseomun
  • دروازه شمالی | Janganmun
  • دروازه جنوبی | Paldalmun
  • دروازه شرقی | Changnyongmun
دروازه شمالی و جنوبی از دیگر دروازه ها بزرگ تر هستند و سقف آن ها شبیه به دروازه نامدائمون سئول است و از سنگ و چوب ساخته شده اند. در زمان جنگ کره، دروازه جنوبی به آتش کشیده شد و سپس در سال ۱۹۷۵ بازسازی شد. دروازه شمالی که از ساختمان اولیه قلعه باقیمانده بود، از نابود شدن نجات یافت. دو عمارت چوبی دو طبقه ای در دروازه های شمالی و جنوبی دیده می شود، در حالی که دروازه های شرقی و غربی، عمارت های یک طبقه ای دارند. طراحی باشکوه دروازه شمالی تمایل پادشاه جئونگجو را نسبت به انتقال پایتخت و سوون نشان می دهد. دژهای مینیاتوری که جایگاه نگهبان ها بودند، دروازه ها را محاصره کرده اند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,584
لایک‌ها
14,920
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,765
Points
281

دیوار قلعه هواسونگ کره​

عرض دیوار قلعه هواسونگ کره ۵.۷۴ کیلومتر و ارتفاع آن به ۶ متر می رسد که دور تا دور زمینی به مساحت ۱.۵ کیلومتر مربع را احاطه کرده اند. صنعتگران معمولا در زمین های پست، دیوارهای بلندتری نسبت به زمین های کوهستانی می ساختند، ادغام زمین به یک قلعه دفاعی، چیزی که در معماری چینی و ژاپنی کمتر دیده می شود. جان پناه های ساخته شده از سنگ و آجر، مانند بیشتر بخش های قلعه، ۱.۲ متر ارتفاع دارند.

سه چهارم بخش جنوبی، با اینکه بازسازی نشده، همچنان به خوبی حفظ می شود و می توانید در آن پیاده روی کنید.

سازه دیوارها​

در اصل، چهل و هشت سازه بر روی دیوار قلعه ها بوده اند، اما هفت مورد از آنها به دلیل سیل، جنگ و … نابود شده اند. قلعه شامل یک سیل‌گیر، ۴ دروازه خصوصی، ۴ زمین نگهبانی، دو برج دیده بانی، دو بخش فرماندهی، دو سکوی شلیک، پنج سنگر اسلحه گرم، پنج برج پاسداری، یک برج نوری و ۹ سنگر می شود.
۳ برج نگهبانی از قلعه حفاظت می کردند که در حال حاضر تنها ۲ تای آن ها دیده می شود. این برج ها ۳ طبقه داشتند و یک اتاقک چوبی در بالای آن واقع شده بود که جایگاه اسلحه ها دیدبانی بود. برج نوری، ۵ دودکش داشت که از آن نور یا دود به منظور نشانه یا سیگنال استفاده می شود. یک آتش نشانه صلح، دو آتش نشانه دیدن دشمن، ۳ آتش نشانه نزدیک شدن دشمن، ۴ تا نشانه اینکه دشمن به داخل قلعه وارد شده و اگر ۵ آتش روشن می شد، نشانه این بود که جنگ آغاز شده است.

1628323925195.png
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,584
لایک‌ها
14,920
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,765
Points
281
جنبش سیلهک
قلعه هواسونگ کره جنوبی طی ۲ ستال و نیم از ۱۷۹۴ تا ۱۷۹۶ ساخته شد. معمار این بنا جئونگ یاک یونگ بود که بعدها به عنوان رهبر جنبش سیلهک (Silhak) مشهور شد. سیلهک، که به معنی یادگیری عملی است، استفاده همزمان از علم و صنعت را تشویق می کند و جئونگ طرح های قلعه چینی را از کره، چین و ژاپن و دانش علمی به نقشه هایش اضافه کرد. استفاده از آجر به عنوان یک مصالح ساختمانی برای قلعه و بهره گیری از قرقره ی بالابر و جرثقیل هایی با کارآیی بالا، تاثیر سیلهک را نشان می دهد.

قلعه همچنین پاسخی به سقوط خط مقدم کره در هنگام حمله ژاپن کره (۱۵۹۸-۱۵۹۲) بود. در آن زمان، مدل اصلی قلعه سازی در کره، ساختن یک دیوار ساده برای شهر و یک قلعه کوهستانی جداگانه برای مردم بود که در زمان جنگ در آنجا به سر برند. با این حال، این قلعه طوری ساخته شد تا عناصر دیوار، قلعه دفاعی و مرکز شهر را شامل شود و چهار دروازه اصلی به عنوان دروازه های شهر به کار گرفته شدند. سیستم های پرتاب کننده تیر ساخته شده در امتداد باروها با حصار دارای کنگره های کوچک جزو عناصر اصلی قلعه بود، در حالی که دیوار همچنین دروازه های مخفی برای اقدامات تهاجمی در خود داشت.

قلعه هواسونگ کره جنوبی حدود ۷۰۰ هزار نفر استخدام شد و هزینه ای حدود ۸۷۰،۰۰۰ نیانگ، واحد پول آن زمان، و ۱،۵۰۰ کیسه برنج برای پرداخت کارگران خرج شد. از آنجایی که در گذشته دولت برای ساخت بناها از کارگران بدون دادن دستمزد کار می کشید، کارگران روزمزد در این پروژه، نشانه تاثیرات جنبش سیلهک بود.

پادشاه جئونگجو چوسان​

به نظر می رسد که شاه جئونگجو، این قلعه را ساخت تا بتواند پایتخت را از سئول به سوون منتقل کند. موقعیت استراتژیک سوون به گونه ایست که سئول را به دریای زرد و چین متصل می کند. برای تشویق رشد سوول، پادشاه دستور داد مردم با هزینه قابل توجهی به سوون بروند و آنها را از مالیات به مدت ده سال معاف کرد. جئونگجو همچنین دستور کارهای عمومی مانند امکانات آموزشی را صادر کرد.

در سال ۱۸۰۰ کمی بعد از مرگ جئونگجو، یک مقاله سفید با مضمون سوابق ساخت قلعه هواسونگ کره منتشر شد. این مقاله ده جلدی در سال ۱۹۷۰ منتشر شد و نشان می داد که پس از اینکه قلعه در جنگ کره ای شدیدا آسیب دیده بود، بازسازی آن بسیار ارزشمند است. جلد اول نقشه های ساختمان را نظیر جزییات طراحی و … نشان می داد. ۶ جلد بعدی جزییاتی نظیر دستورهای سلطنتی و حقوق کارگران را مشخص می کرد و سه جلد نهایی متمم ها و ساخت یک کاخ مجاور را در بر داشت. نیروی انسانی به وسیله تخصص نظیر سرپرستان، سنگ تراش ها و کارگران تقسیم شد و سوابق جزئیات میزان استفاده از مواد نیز آورده شد.

در ۱ ماه مه ۲۰۰۶، شخصی به متخلف به قلعه هواسونگ کره حمله کرد و به برج مراقبت Sojangdae آسیب زد. مطابق گزارش، این حمله با آتش زدن لباس شخص توسط یک فندک شروع شد و آتش باعث نابودی طبقه بالایی برج دیده بان شد. همان ساختمان توسط آتش در سال ۱۹۹۶ نابود شده بود و یک بار دیگر بازسازی شده بود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا