• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

روانشناسی تاریخچه تست شخصیت

  • نویسنده موضوع Negin_SH
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 140
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Negin_SH

سرپرست بخش کتاب
پرسنل مدیریت
سرپرست بخش
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-06
نوشته‌ها
4,585
لایک‌ها
14,922
امتیازها
193
سن
19
محل سکونت
سومرو
کیف پول من
80,785
Points
282

تاریخچه تست شخصیت​

در حدود ۴۶۰ سال قبل از میلاد مسیح، بقراط اظهار داشت که انسان ها دارای شخصیت هستند، شخصیتی که از چهار حالت متمایز تشکیل شده است. وی گفت که هر ویژگی که در افراد حاکم تر باشد، حالت آن ها و در نتیجه شخصیت منحصر به فرد آن ها را تعیین می کند.
در سال ۱۸۷۹، ویلهلم وونت نه تنها “پدر روانشناسی” بود، بلکه اولین کسی شد که تمایز واضحی بین ب*دن انسان و نظریه شخصیتی انسانی قائل شد.

ظهور رویکرد روانی-حرکتی (سایکودینامیک) در اواخر دهه ۱۸۰۰ منجر به تغییر شدیدی در شیوه ای که شخصیت را در موقعیت های اجتماعی و با گروهی از افراد مشاهده و درک می شد، گردید.
زیگموند فروید، بنیانگذار رویکرد سایکودینامیک، نشان داد که شخصیت ما بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در ابتدا مطرح شده بود و رفتار و شخصیت ما توسط محرک ها و نیازهای ذاتی مان هدایت می شود.

کارل جانگ، عنوان کرد که تنها چهار تیپ متفاوت در شخصیت انسان وجود دارد: حس کردن، شهود، تفکر و احساس که همه بر شخصیت ما تأثیر می گذارند. دهه ۱۹۰۰ به افزایش علاقه به آزمایش، ارزیابی و دسته بندی کردن شخصیت به خصوص در محیط کار منتهی شد.

برگه اطلاعات شخصی Woolworth اولین تست شخصیتی مدرن بود که اختراع شد. این برگه توسط ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت تا تشخیص دهد که کدامیک از سربازان جدید مستعد بروز وحشت و اضطراب حاصل از صدای انفجار هستند.

از زمان تست شخصیت در سال ۱۹۰۰، ارزیابی های شخصیتی و نظریه های شخصیت انسانی به سرعت افزایش یافته است. اکنون مردم با آزمون های شخصیتی مانند تست مایرز-بریگز (Myers-Briggs) ،تست ۱۶ شخصیت، تست پنجِ بزرگ و تست های مختلف ضریب هوشی آشنا هستند و بهترین روانشناسان و روانپزشکان از این تست های شخصیت شناسی استفاده می کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

بالا