• خرید مجموعه دلنوشته دلدار فاطمه یادگاری کلیک کنید
  • رمان مسخ لطیف اثر کوثر کاربر انجمن تک رمان کلیک کنید

دارک وب چیست؟!

  • نویسنده موضوع مهاجر.
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 12
  • بازدیدها 207
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

مهاجر.

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,691
لایک‌ها
27,652
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
30,118
Points
217
کنترل وب تاریک
اگرچه بخش بزرگی از وب تاریک، بی ضرر است، اما برخی از دادستان‌ها و سازمان‌های دولتی نگران این موضوع هستند که این محل، پناهگاهی برای فعالیت‌های مجرمانه به شمار می‌رود. سایت‌های خبری تخصصی مانند DeepDotWeb و All Things Vice پوشش خبری و اطلاعات کاربردی در مورد وب سایت‌ها و خدمات موجود در وب تاریک در اختیار کاربر می‌گذارند. Hidden Wiki و سایت‌های آینه‌ای و انشعاب‌های آن دارای یکی از بزرگترین فهرست‌های محتوا هستند.

منابع محبوب برای دسترسی به لینک‌های.onion وب تاریک Pastebin، یوتیوب، توییتر، Reddit و سایر انجمن‌ها هستند. شرکت‌های تخصصی مانند Darksum و Recorded Future جرائم سایبری در حال وقوع در وب تاریک را برای اهداف پیگرد قانونی ردیابی می‌کند. در سال ۲۰۱۵ اعلام شد که پلیس بین الملل (اینترپل) از این به بعد یک برنامه تمرینی ویژه برای وب تاریک ارائه می‌کند که اطلاعات فنی و تخصصی در مورد Tor، امنیت سایبری و شبیه سازی از کار انداختن بازار‌های غیرقانونی را در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهد.

در ماه اکتبر ۲۰۱۳، آژانس جرائم ملی بریتانیا و ستاد ارتباطات دولت بریتانیا تشکیل اتاق عملیات مشترک با تمرکز بر روی جرائم سایبری را اعلام کردند. در ماه نوامبر ۲۰۱۵، مسئولیت حل مشکل سو استفاده از کودکان در وب تاریک و سایر جرائم سایبری در این فضا، به این اتاق عملیات سپرده شد.

در ماه مارس ۲۰۱۷، مرکز پژوهشی کنگره آمریکا گزارش جامعی را در مورد وب تاریک منتشر کرد که به تغییره نحوه دسترسی به اطلاعات و ارائه آن‌ها بر روی وب تاریک اشاره می‌کرد. ویژگی اصلی وب تاریک، ناشناخته بودن آن است و همین ویژگی علاقه شدید محققان، مراجعه قانونی و سیاست گذاران را برانگیخته است.

با توجه به گزارش منتشر شده توسط کنگره، از ماه آگوست ۲۰۱۷، شرکت‌های امنیت سایبری که تخصصشان زیرنظر گرفتن و تحقیق بر روی وب تاریک به نمایندگی از بانک‌ها و خرده فروش‌ها است، در هر جا که “ممکن و لازم باشد”، یافته‌های خود در مورد محتوای غیرقانونی را با FBI و سایر مراجع قانونی به اشتراک می‌گذارند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

مهاجر.

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,691
لایک‌ها
27,652
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
30,118
Points
217
تاثیر پوشش خبری در معرفی دارک وب
بسیاری از خبرنگارها، خبرگزاری ها، آموزش دهندگان و محققان از طریق نوشتن و صحبت کردن در مورد وب تاریک تاثیرگذار هستند و کاربرد آن را برای عموم مردم شفاف می‌کنند.

جیمی بارتلت
جیمی بارتلت، خبرنگار و نویسنده مسائل مربوط به تکنولوژی برای روزنامه انگلیسی تلگراف است. او همچنین رئیس مرکز تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای اندیشکده Demos در همکاری با دانشگاه Sussex است. او در کتابش که با نام The Dark Net منتشر شده، دنیای وب تاریک و پیامد‌های بر روی رفتار انسان‌ها را با دیدی متفاوت به تصویر می‌کشد. برای مثال، کتاب با داستان یک دختر جوان که برای افزایش اعتماد به نفس، به دنبال دریافت نظرات مثبت از سوی دیگران از طریق انتشار تصاویر بر*ه*نه از خود است، شروع می‌شود. در نهایت دوستان و خانواده او با سیلی از تصاویر بر*ه*نه او در شبکه‌های اجتماعی مواجه می‌شوند. این داستان انواع مختلف تعاملات انسانی را که از طریق وب تاریک ممکن شده است، به شما نشان می‌دهد، اما به طور هم زمان این موضوع را نیز به خواننده یادآوری می‌کند که هرگونه مشارکت در یک شبکه همپوشان مانند وب تاریک، به ندرت به طور کامل از وب اصلی مجزا خواهد بود. هدف اصلی بارتلت، کشف و جستجوی وب تاریک و پیامد‌های آن برای جامعه است. او خرده فرهنگ‌های متفاوت را که برخی از آن‌ها برای جامعه پیامد‌های مثبت در بر داشته و برخی دیگر پیامد‌های منفی دارند، مورد بررسی قرار داده است.

در سال ۲۰۱۵ بارتلت در یک سخنرانی TEDTalk شرکت کرد و این موضوع را مورد بررسی بیشتر قرار داد. سخنرانی او با نام “چگونه وب تاریک اسرارآمیز دارد به پدیده‌ای متداول تبدیل می‌شود”، ایده اصلی وب تاریک را به شنوندگان معرفی می‌کند و در ادامه یکی از سایت‌های آن یعنی بازار راه ابریشم را به صورت قدم به قدم معرفی می‌کند. او به این نکته اشاره می‌کند که طراحی صفحات سایت بسیار شبیه به سایت‌های مشابه موجود در وب اصلی است. بارتلت در ادامه مثال‌هایی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد چگونه فعالیت در در یک بازار با عدم قطعیت و ریسک بالا، مانند بازار‌هایی که در وب تاریک موجود هستند، می‌تواند باعث به وجود آمدن نوآوری‌هایی شود که به باور او، می‌توان از آن‌ها در همه بازار‌های آینده استفاده کرد. همان طور که او اشاره می‌کند، با توجه به این که فروشندگان همیشه به دنبال یافتن راه‌های جدید برای محافظت از خود هستند، وب تاریک به پدیده‌ای غیرمتمرکز تر، مشتری پسندانه‌تر و خلاقانه‌تر با قابلیت سانسور بسیار کم تبدیل شده است. با توجه به این که جوامع امروزی به دنبال راه‌های بیشتری برای حفظ حریم شخصی در فضای آنلاین هستند، تغییراتی مشابه آن‌هایی که در وب تاریک رخ می‌دهند نه تنها نوآورانه و خلاقانه هستند، بلکه می‌توانند برای وب سایت‌ها و بازار‌های آنلاین تجاری نیز مفید باشند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

مهاجر.

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,691
لایک‌ها
27,652
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
30,118
Points
217
سایر رسانه‌ها
کانال‌های خبری و رسانه‌های سنتی مانند شبکه تلویزیونی ABC NEWS نیز مقالاتی در زمینه بررسی وب تاریک منتشر کرده اند. مجله Vanity Fair در ماه اکتبر ۲۰۱۶، مقاله‌ای با نام “آن یکی اینترنت” منتشر کرد. این مقاله ظهور وب تاریک را مورد بحث و گفتگو قرار داده و به این نکته اشاره می‌کند که در این بیابان دیجیتال بی قانون، خطرات زیادی وجود دارد. تحقیقی که در ماه اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شده نشان می‌دهد تا ۶۰ درصد استرالیایی ها، در حال از دست دادن علاقه خود به رسانه‌های سنتی و اصلی هستند و به جای آن وب تاریک فکری (Intellectual Dark Web) را ترجیح می‌دهند. سایر موضوعات مطرح شده شامل نسخه‌های تجارت الکترونیک بازار‌های سیاه سنتی، سلاح‌های سایبری از وب سایت TheRealDeal و نقش امنیت عملیات هستند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا