براساس تحقیق انتشار یافته از سوی سازمانهای مخالف مصرف سیگار و سایر محصولات مرتبط (استاپ) که در حقیقت بخشی از یک گروه صنعتی ضد سیگار در سطح جهانی را تشکیل میدهند، مسابقات فرمول یک و یکی از مسابقات موتورسواری مانند آن یعنی MOTOGP تنها رویدادهای ورزشی مهم در سراسر جهان هستند که هنوز به برندهای دخانیات اجازه میدهند تا با همکاری با تیمها و مسابقات خاص، طرفداران خود را مورد هدف قرار دهند.
بنا به گزارش سازمانهای مذکور در پایان این فصل، مسابقات فرمول یک از محل تبلیغات شرکتهای دخانیات به درآمدی بیشتر از ۵٫۴ میلیارد دلار دست خواهد یافت. شرکتهای دخانیاتی که در تاریخ ۷۰ سال گذشته به تبلیغ محصولات خود پرداخته و در فصل ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کردند. این به معنی آن است که از سال ۲۰۱۱ تا کنون، مسابقات فرمول یک در دو فصل اخیر، از بالاترین حمایتهای شرکتهای دخانیات برخوردار بوده است. این در شرایطی است که فیا (فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی) در سال ۲۰۰۳ بر خاتمه حمایتهای مذکور در پایان فصل ۲۰۰۶ تأکید داشته است. فیا در ابتدا در سال ۲۰۰۱ نسبت به ممنوع نمودن تبلیغات سیگار اقدام نمود ولی در سال ۲۰۰۳ ممنوعیت مذکور را مورد اصلاح قرار داد و خواست خود مبنی بر توقف تبلیغات مذکور را در قالب یک توصیه مطرح کرد.
انجمن رمان نویسی
دانلود رمان