7. روانشناس مصرفکننده
این دسته از روانشناسان، که با نام روانشناس بازار هم شناخته میشوند، به تحقیق پیرامون رفتار مصرفکننده و ارائهی روشهای بازاریابی به منظور توسعهی بیزینس میپردازند.
این دسته از روانشناسان به افرادی که در بازار مشغول هستند کمک میکنند که بدانند چه چیزی باعث میشود مصرفکننده، محصولات و خدماتشان را خریداری کند. آنها روی نحوهی واکنش خریداران به تبلیغات تحقیق میکنند، به ارزیابی روشهای تصمیمگیری میپردازند و نقش احساسات را هنگام خرید بررسی میکنند.
این دسته از متخصصان در طراحی تبلیغات، پیدا کردن مخاطبان بالقوه، ارائهی محصولاتی که برای بعضی از مشتریان جذاب است و یادگیری این نکته که نگرشها نسبت به یک محصول یا برند چگونه شکل میگیرد و چه تغییری میکند به بیزینسها کمک میکنند و به منظور رسیدن به این هدف، از نظرسنجیها، تجربه، مشاهدات طبیعی و گروههای متمرکز مصرفکننده بهره میگیرند.
این دسته از روانشناسان، که با نام روانشناس بازار هم شناخته میشوند، به تحقیق پیرامون رفتار مصرفکننده و ارائهی روشهای بازاریابی به منظور توسعهی بیزینس میپردازند. تحصیلات روانشناس بالینی با روانشناس شخصیت متفاوت است و یا فعالیتهای روانشناس تربیتی با روانشناس اجتماعی فرق دارد.
این دسته از روانشناسان، که با نام روان شناس بازار هم شناخته میشوند، به تحقیق پیرامون رفتار مصرفکننده و ارائهی روشهای بازاریابی به منظور توسعهی بیزینس میپردازند.
انجمن رمان نویسی
دانلود رمان