• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

آشپزی گراتن بادمجان و سیب زمینی

  • نویسنده موضوع *khas*
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 165
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,949
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%86.jpg


همان‌طور که از اسم این غذا پیداست، گراتن بادمجان و سیب زمینی با بادمجان که اکثراً آن را دوست دارند به همراه سس سفید مخصوص درست می‌شود.

مواد لازم برای آماده سازی بادمجان‌ها:
بادمجان دلمه‌ای: ۴ عدد
پیاز: ۱ عدد متوسط
سیب‌زمینی: ۴ عدد متوسط
گوشت چرخ شده: ۴۰۰ گرم
پنیر پیتزا: به مقدار لازم
رب گوجه‌فرنگی: به میزان لازم
فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
آویشن: به میزان لازم

مزه‌دار کردن بادمجان‌ها:
بادمجان‌ها را با پو*ست یا بدون پو*ست، حلقه‌حلقه کنید. روی آن‌ها نمک بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بادمجان‌ها را بشویید و سپس خشکشان کنید. با این کار بادمجان روغن کمتری به خود جذب می‌کنند و نمک نیز به خورد بادمجان می‌رود. سپس بادمجان‌ها را در روغن سرخ‌کنید. دقت کنید که هر 2 طرف بادمجان‌ها به اندازه کافی سرخ شوند.
پیازها را نگینی کنید و در یک ماهیتابه بریزید. سپس گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید تا و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت عوض‌شده و سرخ شوند.
در این مرحله ادویه‌ها را اضافه میکنیم. ( نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن را به گوشت اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید و تفت دهید. تفت دادن را تا زمانی که رب سرخ شود و کاملا به خورد گئشت برود، ادامه دهید.

مواد لازم و طرز تهیه سس سفید گراتن بادمجان و سیب‌زمینی:
آرد: دو قاشق سوپ‌خوری
کره: ۲۰ گرم
شیر: ۲ لیوان
نمک و فلفل: به میزان لازم
کره را درون ظرف گودی آب کرده و آرد را به آن اضافه کنید و مرتباً آرد را به هم بزنید تا نسوزد. شیر و نمک و فلفل را به محتویات ظرف اضافه کنید و با حرارت شعله کم به هم بزنید تا مواد به‌خوبی ترکیب شوند و یک دست شوند. سس سفید آماده است. در ادامه بعد از توضیحات آماده سازی فر، از این سس روی بادمجان‌ها استفاده خواهیم کرد.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. در یک ظرف نسوز یک لایه از بادمجان‌های سرخ شده قرار دهید. سپس روی آن‌ها را به یک لایه از سس سفید آماده شده آغشته کنید.

روی سس، یک لایه از پنیر پیتزا و سیب زمینی های ورقه شده قرار دهید. درنهایت یک لایه گوشت روی مواد بریزید و با پنیر پیتزا کاملاً روی مواد را بپوشانید. این مراحل را تا تمام شدن مواد ادامه دهید. کمی از پنیر پیتزا را نگه دارید و هنگامی که اخرین لایه را با گوشت پر کردید، روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید. به همین ترتیب ظرف را تا بالا پر کنید. در آخرین مرحله، کلیه مواد را با سس سفید بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه مواد را داخل فر قرار دهید تا به‌خوبی پخته‌شده و پنیر پیتزا روی مواد آب شود.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : *khas*
بالا