• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

روانشناسی متنی بنویسید تا شخصیتتان لو برود!

  • نویسنده موضوع Zahra.Jafari
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 174
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Zahra.Jafari

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-23
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
1,477
امتیازها
73
سن
27
کیف پول من
115
Points
0

میخواهیم شما را با راه دیگری برای شناختن شخصیت آشنا کنیم. محققان میگویند گذشته از امضا، دستخط آدمها هم میتواند در شخصیتشناسی آنها به ما کمک کند. روزنامه دیلیمیل نوشته نهتنها اندازه واژهها بلکه میزان فاصلهشان از هم یا فشاری که نویسنده برای ثبت کلمات به خودکارش میآورد، همه و همه میتواند اسراری را فاش کند که او تمایلی به بیانشان ندارد. پس اگر هنوز جواب قطعی را به خواستگارتان ندادهاید، از او بخواهید حرفهای دلش و آنچه از زندگی مشترک میخواهد را در چند صفحه برایتان بنویسد. بهتر است قبل از نوشتن از مرد مقابلتان بخواهید تکنولوژی را فراموش کند و این حرفها را به جای تایپ کردن با دستخط خودش ثبت کند. احتمالا خواستگارتان از این واقعیت بیخبر باشد اما خواندن و رمزگشایی دستنوشتهاش، سرنوشت رابـ ـطه شما را تغییر خواهد داد.

به کدام طرف غش میکند؟
کمتر فردی است که کلمات را صاف بنویسد. اغلب آدمها واژهها را یا متمایل به راست یا متمایل به چپ روی کاغذ میآورند. محققان میگویند نوشتن به این شیوه خالی از معنا نیست. به گفته آنها دستخط های مایل به راست حاکی از صمیمی بودن، نافذ بودن و دوستداشتنی بودن یک فرد است. از نظر آنها کسی که کلمات را به راست مایل میکند، میتواند حامی خوبی در زندگی مشترک باشد و نگذارد که آب توی دلتان تکان بخورد. از طرف دیگر کسانی که دستخطشان به سمت چپ متمایل است، عاطفی و احساساتی هستند و تمام تلاششان را برای نرنجاندن شما به خرج میدهند. حالا خودتان انتخاب کنید. دوست دارید با مردی محکم و مقتدر ازدواج کنید یا همسری مهربان و آرام و شاعرمسلک داشته باشید؟

درشت مینویسد؟
محققان میگویند اندازهای که هر فرد برای نوشتن کلمات انتخاب میکند نشاندهنده شخصیت اوست. از نظر آنها، کسانی که کلمات را ریز مینویسند، اغلب خجالتی، درسخوان و دقیق هستند درحالی که آدمهای برونگرایی که دوست دارند توجه همه را به خود جلب کنند، اغلب کلمات را درشت مینویسند. پس اگر میخواهید همسرتان همیشه شمع مجلس باشد، از میان خواستگارانی که دستخط درشت دارند انتخاب کنید اما اگر دستخط او سایز متوسط دارد و درست در میانه خطوط مینویسد (همانطور که در کلاسهای خوشنویسی مدرسه آموزش داده میشد) به احتمال زیاد شخصیتی متعادل دارد و قدرت سازگاریاش هم بالاست.

کلمات را به هم میچسباند؟
نهتنها شکل نوشتن هر کلمه بلکه فاصله واژهها از هم نیز نمایشگر شخصیت آدمهاست. آدمهایی که بین کلمات فاصله زیادی میگذارند، دوست دارند آزاد باشند و اهل حاضر شدن در جمعهای شلوغ نیستند. اما برخلاف آنها، کسانی که نمیتوانند تنهایی را تحمل کنند کلمات را حسابی به هم میچسبانند. محققان میگویند کسانی که هنگام نوشتن، کلمات را به هم میچسبانند، آدمهای فضولی هستند که نمیتوانند دور بودن از جمع را تحمل کنند.

رابـ ـطه راست نوشتن و راستگویی
با کمک خط نوشتهها، شما نهتنها به ویژگیهای شخصیتی خواستگارتان پی میبرید بلکه میتوانید احتمال ابتلای او به برخی از بیماریهای روانی را هم تشخیص دهید. اگر خواستگارتان نمیتواند نظم در نوشتن را رعایت کند و خط های مختلف را گاهی متمایل به راست و گاهی متمایل به چپ مینویسد، احتمالا به بیماری اسکیزوفرنیا مبتلاست. این نشانه حاکی از این است که مرد مقابل شما، تماس مناسبی با واقعیت ندارد.

تمیز و مرتب مینویسد؟
درست است که در زندگی با فردی که دستخطی مرتب و خوانا دارد، شما از نعمت داشتن همسری منظم، وقتشناس و مسئولیتپذیر برخوردارید اما زندگی در کنار چنین فردی همیشه آسان نیست. چنین فردی به احتمال زیاد درونگراست و خیلی سخت میتوانید سر از کارش دربیاورید. از سوی دیگر نمیتوانید از مردی که دستخط منظمی دارد انتظار محبت کلامی بالایی داشته باشید. چنین فردی خیلی سخت احساساتش را به زبان میآورد و جمله دوستت دارم را میگوید.

نستعلیق مینویسد؟
کمتر کسی است که زیبا بودن خط نستعلیق شکسته را رد کند اما مردی که این شکل نوشتن را انتخاب کرده همیشه همسری ایدهآل نیست. محققان میگویند ازدواج با او شما را از نعمت داشتن همسری بااراده بهرهمند میکند اما نمیتوانید از چنین فردی انتظار داشته باشید که در دعواهای زن و شوهری کوتاه بیاید و عذرخواهی کند. از نظر پژوهشگران این افراد اهل سازش نیستند و اغلب به جای گوش دادن به فرمان دلشان، از عقل خود پیروی میکنند. محققان میگویند افرادی که کلمات را به هم میچسبانند، منطقی هستند.

یک جمله کافی نیست
اگر میخواهید شخصیت خواستگارتان را کشف کنید، از او نخواهید که تنها یک جمله بنویسد چراکه شما برای کشف رموز شخصیتیاش به نوشتهای چند صفحهای نیاز دارید. اگر خواستگاری که ادعا میکند با شما صادق است، یک جمله یا واژه را به شکلی متفاوت از باقی جملات نوشته به او شک کنید. احتمالا این جمله دروغی بزرگ است که سعی میکند آن را از شما مخفی نگه دارد.

تند مینویسد؟
اگر فرد مقابل شما، سریع مینویسد باید بدانید که با فردی کمتحمل روبهرو هستید که حاضر نیست زمان را بیهوده از دست بدهد. چنین فردی عجولانه تصمیم میگیرد و زیاد شکست میخورد. اگر خواستگاری با این ویژگی را انتخاب کردید، حرفهایش در دعواها را جدی نگیرید. مردی که تند مینویسد، احساسات پایداری هم ندارد و زود از این رو به آن رو میشود. اما آدمهایی که آهسته مینویسند، اغلب صبور و متکی به خود هستند اما گذشته از این ویژگیهای مثبت، کسانی که آرام مینویسند، اغلب توانایی نشان دادن عکسالعمل سریع را ندارند و در شرایط بحرانی، نمیتوانند کمکی به شما بکنند.

کمرنگ و پررنگ مینویسد؟
آدمهایی که فشار خون بالا دارند، خودکار را همیشه به یک اندازه روی کاغذ فشار نمیدهند؛ این افراد گاهی بخشی از نوشته را پررنگ مینویسند و بخشی را کمرنگ. از آنجا که فشارخون این افراد همیشه در نوسان است، اغلب نوشتهای یکدست هم ندارند. اما اگر خواستگار شما همیشه پررنگ مینویسد، احتمالا دوست دارد روی دیگران نفوذ داشته باشد و به عبارت دیگر، رئیس خانه باشد. اگر فردی پرجنبوجوش و فعال هستید مراقب باشید. دستخط کمرنگ خواستگار شما میگوید با فردی حساس روبه رو هستید که ممکن است با کم انرژی و کم حوصله بودنش شما را آزار دهد. اگر نوشته های او همیشه کمرنگ هستند، با مردی طرف هستید که گرچه دلسوز و مهربان است اما احتمالا بیاراده و منفعل هم هست.


منبع:مجله سیب سبز

دوستان میتونید نتیجه رو اینجا اعلام‌ کنید :giggle:
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

بالا