برخی معتقدند روح آنگونه که باورمندان امروزی به آن معتقد هستند ماهیتی فیزیکی و طبیعی ندارند و مسئله ای ماوراء طبیعت است و تنها فراطبیعت گرایان میتوانند بوجود چنین چیزی اعتقاد داشته باشند.
مصباح:(اجمالا از قرآن برمی آید ک در آدمی جز ب*دن چیزی بسیار شریف نیز وجود دارد،ولی منطق خدا است نه جزئی از خدا و تا آن چیز شریف درانسان وجود نیاید آدمی انسان نمی گردد وچون در حضرت آدم به وجود آمد شاَنی یافت ک باید فرشتگان در برابر او خضوع کنند.یعنی از دید کسانی ک طبیعت گرا هستند روح تنها به دلیل ماوراء طبیعی بودنش از هیچگونه ارزش علمی و فلسفی برخوردار نخواهد بود. اما مسئله ای ک باید به آن توجه کرد این است ک باورمندان از طرفی معتقدند روح پدیده ای غیر مادی است واز طرف دیگر معتقدند روح در ب*دن انسان است. جناب آقای مصباح دراینباره میفرمایید دانستیم ک مسئله معاد مبتنی بر مسئله روح است یعنی هنگامی میتوان گفت کسی ک بعد از مرگ زنده میشود همان شخص سابق است )).... ادامه دارد
مصباح:(اجمالا از قرآن برمی آید ک در آدمی جز ب*دن چیزی بسیار شریف نیز وجود دارد،ولی منطق خدا است نه جزئی از خدا و تا آن چیز شریف درانسان وجود نیاید آدمی انسان نمی گردد وچون در حضرت آدم به وجود آمد شاَنی یافت ک باید فرشتگان در برابر او خضوع کنند.یعنی از دید کسانی ک طبیعت گرا هستند روح تنها به دلیل ماوراء طبیعی بودنش از هیچگونه ارزش علمی و فلسفی برخوردار نخواهد بود. اما مسئله ای ک باید به آن توجه کرد این است ک باورمندان از طرفی معتقدند روح پدیده ای غیر مادی است واز طرف دیگر معتقدند روح در ب*دن انسان است. جناب آقای مصباح دراینباره میفرمایید دانستیم ک مسئله معاد مبتنی بر مسئله روح است یعنی هنگامی میتوان گفت کسی ک بعد از مرگ زنده میشود همان شخص سابق است )).... ادامه دارد