.Melina.
مدرس ادبیات + تایپیست
مدرس انجمن
داستاننویس
دلنویس انجمن
تایپیست انجمن
کاربر ویژه انجمن
کتابخوان انجمن
لوگوها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگیها و کاربردهای خاص خود را دارند. در اینجا به چند نوع رایج لوگو اشاره میکنم.
1. لوگوهای تصویری (Symbolic Logos): این نوع لوگوها معمولاً شامل یک نماد یا تصویر هستند که هویت برند را نمایان میکنند. به عنوان مثال، لوگوی اپل با سیب معروفش.
2. لوگوهای نوشتاری (Wordmark Logos): این لوگوها فقط شامل نام برند هستند و معمولاً با یک فونت خاص طراحی میشوند. به عنوان مثال، لوگوی گوگل.
3. لوگوهای ترکیبی (Combination Logos): این نوع لوگوها شامل ترکیبی از نماد و متن هستند. به عنوان مثال، لوگوی پپسی که هم نماد و هم نام برند را دارد.
4.لوگوهای حروفی (Lettermark Logos): این لوگوها معمولاً از حروف اول نام برند تشکیل شدهاند. به عنوان مثال، لوگوی HBO که فقط شامل حروف H، B و O است.
5. لوگوهای امضایی (Signature Logos): این نوع لوگوها شبیه به امضا هستند و معمولاً شامل نام شخص یا برند به صورت دستنویس طراحی میشوند. به عنوان مثال، لوگوی کوکاکولا.
6. لوگوهای انتزاعی (Abstract Logos): این لوگوها از اشکال و الگوهای انتزاعی تشکیل شدهاند و معمولاً به هیچ چیز خاصی اشاره نمیکنند. به عنوان مثال، لوگوی بیامو.
هر کدام از این انواع لوگو میتواند به خوبی هویت برند را منتقل کند و انتخاب نوع مناسب بستگی به هدف و شخصیت برند دارد.
1. لوگوهای تصویری (Symbolic Logos): این نوع لوگوها معمولاً شامل یک نماد یا تصویر هستند که هویت برند را نمایان میکنند. به عنوان مثال، لوگوی اپل با سیب معروفش.
2. لوگوهای نوشتاری (Wordmark Logos): این لوگوها فقط شامل نام برند هستند و معمولاً با یک فونت خاص طراحی میشوند. به عنوان مثال، لوگوی گوگل.
3. لوگوهای ترکیبی (Combination Logos): این نوع لوگوها شامل ترکیبی از نماد و متن هستند. به عنوان مثال، لوگوی پپسی که هم نماد و هم نام برند را دارد.
4.لوگوهای حروفی (Lettermark Logos): این لوگوها معمولاً از حروف اول نام برند تشکیل شدهاند. به عنوان مثال، لوگوی HBO که فقط شامل حروف H، B و O است.
5. لوگوهای امضایی (Signature Logos): این نوع لوگوها شبیه به امضا هستند و معمولاً شامل نام شخص یا برند به صورت دستنویس طراحی میشوند. به عنوان مثال، لوگوی کوکاکولا.
6. لوگوهای انتزاعی (Abstract Logos): این لوگوها از اشکال و الگوهای انتزاعی تشکیل شدهاند و معمولاً به هیچ چیز خاصی اشاره نمیکنند. به عنوان مثال، لوگوی بیامو.
هر کدام از این انواع لوگو میتواند به خوبی هویت برند را منتقل کند و انتخاب نوع مناسب بستگی به هدف و شخصیت برند دارد.