VIP کتاب چگونه دیگران را مجذوب خود کنیم؟ | اثر برایان تریسی

ساعت تک رمان

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
کاربر VIP انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,423
لایک‌ها
16,548
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
18,163
Points
163
به نام خالق انسان پاک

نام کتاب: چگونه دیگران را مجذوب خود کنیم؟
نویسنده: برایان تریسی، رون آردن
مترجم: مجید شهرایی
تایپیست: آبی «زینب.م»

مقدمه:
برای رسیدن به قله‌ی موفقیت، باید قدرت جذب و کشش دیگران را به سوی خود داشته باشید.
چنین قدرتی برگرفته از همه‌چیز و هیچ‌چیز است‌، حاصل تلاش مداوم برای داشتن ارتباط ی خوب و اصولی با دیگران است، در نتیجه متقاعد کردن دیگران با خوش‌رویی، مردم‌داری، خوش‌بیانی، طرز برخورد، و لحن کاملاً موثر حاصل شود؛ برای رسیدن به چنین قدرتی، حتماً لازم نیست که خوش‌تیپ یا زیبا جلوه کنید. تمام آن‌چه را که نیاز دارید، این است که بتوانید در هر شرایط ی دیگران را به نوع رفتار و گفتارتان متقاعد کنید و تحت تاثیر قرار دهید.
«سارا برنارد»​
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

آخرین ویرایش:
امضا : Aby

sillag

ناظر رمان + کاندیدای مدیریت تالار تایپیست
پرسنل مدیریت
ناظر رمان
کاندیدای مدیریت
دستیار مدیر
ادیتور انجمن
تیزریست
تایپیست
کاربر VIP انجمن
راهنمای تک رمان
ویراستار آزمایشی
مترجم آزمایشی
گوینده آزمایشی
تاریخ ثبت‌نام
2024-03-12
نوشته‌ها
352
لایک‌ها
1,393
امتیازها
73
کیف پول من
28,010
Points
504

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
کاربر VIP انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,423
لایک‌ها
16,548
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
18,163
Points
163
به طور قطع و یقین، ۸۵ درصد از موفقیت شما در زندگی فردی و شغلی به واسطه‌ی توانایی‌تان در برقراری ارتباط مناسب و موثر با دیگران تعیین خواهد شد. «اجتماعی» - یا قابلیت و توانایی تعامل، گفت و گو، توافق، مذاکره و متقاعد کردن دیگران - موثرترین و مورد توجه‌ترین شکل هوش است که می‌توانید داشته باشید، و این فرم از هوش را می‌توانید گسترش یا فزایش دهید.
شما صرفاً با تمرین برخی از روش‌ها و تکنیک‌های ارتباط برقرار کردن با دیگران - که توسط اکثر افراد موثر و قدرتمند در جهان امروز ما مورد استفاده قرار می‌گیرد - می‌توانید یاد بگیرید که فردی خونگرم، با محبت،دوست داشتنی، محبوب، خوش برخورد و خوش‌بیان باشید که دیگران را مجذوب و شیفته ی خود می‌کند.
راز و رمزهای موفقیت افراد خوش‌بیان و خوش‌رو در واقع اصلاً راز و رمز نیست. آن‌ها صرفاً روش‌های اثبات شده‌ای از تعامل با دیگران به روشی است که باعث می‌شود پذیرای پیام شما باشد و شما پذیرای قبول کردن آن‌ها باشید. در نتیجه، تمایل بیشتری به عمل کردن به آنها دارید و بیشتر تحت تاثیر آنها قرار خواهید گرفت. همین امر سبب می‌شود که دیگران بیشتر مایل به ایجاد ارتباط فردی و شغلی با شما شوند و دیدی مثبت به شما داشته باشند.
تمایل شما به مردم‌دار بودن و خوشرویی، به اینکه واقعاً فرد دوست‌داشتنی مورد علاقه‌ای باشید که دیگران را شیفته و مجذوب خود می‌کند، احتمالاً باعث خواهد شد که بیش از هر مزیت دیگر درهای بیشتری برایتان گشوده شود و به موفقیت‌های بزرگ‌تری دست یابید‌. هرچه افراد بیشتری شما را دوست داشته باشند و شما را فردی خوش برخورد و خون‌گرم بدانند، به همان نسبت بیشتر مایل به دیدن‌تان و برقراری ارتباط با شما خواهند بود، به حرفتان اعتماد خواهند کرد، و شما را به دیگران معرفی می‌کنند‌.
ما در صدها سخنرانی که برگزار کردیم، و برای هزاران نفری که آموزش داده‌ایم، به طور مکرر گفته‌ایم که: «با ارزش‌ترین کالا در جهان طلا یا برلیان نیست؛ بلکه قدرت جذب و کشش دیگران به سوی خود است.» اعتبار و شهرت شما، اینکه وقتی در جایی حضور ندارید افراد چگونه راجع به شما فکر کرده و صحبت می‌کنند، در واقع با ارزش‌ترین دارایی و سرمایه فردی و شغلی شما است. این سرمایه در حقیقت مجموعه تاثیری است که - وقتی دیگران وقت خود را با شما سپری می‌کنند و در حضورتان هستند - شما روی آنان می‌گذارید.
با یادگیری حقایق ساده‌ای در خصوص قدرت جذب و کشش دیگران به سوی خود و تمرین کردن تکنیک‌هایی که در این کتاب مطرح می‌شود، شما می‌توانید به طور چشم‌گیر قابل ملاحظه‌ای میزان تاثیرگذاری و ل*ذت خود را از تعامل با دیگران افزایش دهید و آن را از اعضای خانواده به تمامی افرادی که با آنان مواجه می‌شوید، بسط و گسترش دهید‌.
به این ترتیب، با هر فردی که مواجه می‌شوید و با او ارتباط دارید، به طور حتم موفق‌تر خواهید بود، با فروش بیشتر به پول بیشتری خواهید رسید، سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد، بیشتر به مذاکره‌ها مسلط خواهید شد، و توانایی بیشتر و بهتری برای متقاعد کردن دیگران و نفوذ در آنان به دست خواهید آورد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش:
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
کاربر VIP انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,423
لایک‌ها
16,548
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
18,163
Points
163
فصل اول
جاذبه و کشش چیست؟


وقتی جان اف کندی برای لحظه‌ای لبخند زد، توانست پرنده‌ای را مجذوب خود کند و از روی درخت به سوی خویش بکشد. «جان سیمور»
به توضیح جاذبه و کشش از زبان فردی گوش دهید که انتظارش را نداشت و پیش از اینکه تسلیم چنین حسی در وجود خودش شود، در مقابلش مقاومت می‌کرد
... او با هر فردی که ملاقات داشت، کاملا در همان دقایق توجه خود را معطوفش می‌کرد. او مردی خون‌گرم بود طوری رفتار می‌کرد که گویی واقعاً شما علاقه‌مند است و این نگرانی را ندارد که آیا شما نیز او توجه نشان می‌دهید یا خیر. درست نمی‌دانم که تا چه حد این رفتارش ژنتیک بود و تا چه اندازه اکتسابی و آگاهانه. تمام آن‌چه می‌دانم این است که در آن لحظات کوتاه ملاقات‌مان، من کاملاً مجذوب و شیفته رفتارهای فردی شدم که نه با او موافق بودم و نه حتی انتظار داشتم علاقه‌ای به وی داشته باشم... .
این اظهارات «مارک سانبورن» است که خودش از سخنرانان مسلط و حرفه‌ای است. وقتی ما به جاذبه و کشش اشاره می‌کنیم، منظورمان وضعیت ظاهری یا طرز لباس پوشیدن نیست. بلکه راجع به چیزی صحبت می‌کنیم که بسیار عمیق‌تر است. جاذبه و کشش واقعی، در حقیقت چیزی است که ورای ظاهر صرف می‌باشد. همین ویژگی و قابلیت است که باعث می‌شود برخی افراد، خاص و منحصر به فرد شوند و توافق یا سازگاری دیگران را نسبت به خود - حتی بر خلاف میل آنان - شاهد باشند. جاذبه و کشش، دارای ویژگی و خصوصیتی است که ما - تقریباً به طور غریزی و ناخودآگاه، با تمام احساس و نیروی خود - آنان پاسخ مثبت می‌دهیم و در مقابلش نرم و انعطاف پذیر می‌شویم.

ذاتی یا اکتسابی؟
شاید دارید به خودتان می‌گویید: « اما تو باید به طور ذاتی و طبیعی، قدرت جذب و کشش دیگران را به سوی خود داشته باشی و اگر چنین استعدادی را در خود نداری، پس شانس نداری!» ما نیز عادت داشتیم که مثل شما چنین باوری در ذهن خود داشته باشیم؛ اما پس از سال‌ها تحقیق و تفحص، آزمون و خطا، و آموزش هنر و مهارت ارتباط فرد با فرد، سرانجام به تجربه نیز دریافتیم که اکثر شواهد خلاف آن چیزی که است می‌پنداشتیم.
ما نیز قبول داریم که برخی افراد به طور ذاتی و غریزی استعداد مجذوب کردن و کشاندن دیگران را به سوی خود دارند، که همین امر برای آنان یک مزیت محسوب می‌شود. اما باید توجه داشت که جاذبه و کشش، جزء و عنصری اسرارآمیز نیست که در ژن‌های ما یافت شود و ارثی باشد. جاذبه و کشش در واقع نتیجه به کارگیری مهارت‌های خاصی است که اکثر ما یا راجع به آن چیزی نمی‌دانیم و یا خیلی کم می‌دانیم. این بدان معناست که جاذبه و کشش را می‌توان یاد گرفت و تمرین کرد.
در صفحات پیش‌رو یاد خواهید گرفت که چگونه تبدیل به فردی کاملاً پرجاذبه شوید و در برخورد با هر فردی که با او دیدار و ملاقات می‌کنید، یک جاذبه و کشش مغناطیسی را ایجاد کرده و روی طرف مقابل تاثیر بگذارید.

ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران:
از امروز، در خصوص جاذبه و کشش به عنوان یک مهارت و ویژگی شخصی فکر کنید که می‌توانید آن را با انجام کارهایی که افراد دوست داشتنی و محبوب انجام می‌دهند و تبدیل شدن به فردی که دیگران دوستش دارند و شیفته گفتار و رفتارش می‌شوند، بست و گسترش دهید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
کاربر VIP انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,423
لایک‌ها
16,548
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
18,163
Points
163
فصل دوم
جاذبه و کشش در عمل


جاذبه یا کشش: یک ویژگی که از نیرو و قدرتی مقاومت ناپذیر برای جلب و جذب دیگران به سوی خود استفاده می‌کند. «فرهنگ لغت»
«رون آردن» این ماجرای شخصی را به عنوان دلیل بارز، به قدرت جاذبه و کشش مرتبط می‌کند:
به واقع، آگاهی من از قدرت جاذبه و کشش به سال‌ها قبل برمی‌گردد. در آن زمان یکی از دوستان ما که در لس‌آنجلس زندگی می‌کرد، تلفنی از من و همسرم دعوت کرد که به آنجا برویم و در مهمانی‌ای که به بهانه مراجعت پسر و همچنین عروس‌اش از آفریقای‌جنوبی ترتیب داده بود، شرکت کنیم. من پسرش، ایوان، را از زمانی که در آفریقای‌جنوبی تئاتر بازی می‌کردم، می‌شناختم. او بازیگر جوان و خوش‌تیپی بود که از فن‌بیان نیز به خوبی آگاهی داشت. ما در آن روزها - به سبب کار مشترکی که روی صح*نه تئاتر با هم انجام می‌دادیم - با یک‌دیگر دوست شدیم.
ما شنبه عصر به خانه آن‌ها رسیدیم و به مهمانان که در باغ بودند، پیوستیم. ایوان و همسرش نیز در باغ حضور داشتند. ما به گرمی با یک‌دیگر سلام و احوال‌پرسی کردیم و بعد چهارنفری پشت یک میز نشستیم و به گفتگو پرداختیم.
آن شب وقتی که همسرم «نیکی» از خوش‌زبانی و خون‌گرمی ایوان تعریف کرد، ناخودآگاه دچار حس حسادت شدم و غبطه خوردم که چرا من چنین توانایی و قابلیتی ندارم!

قدرت جاذبه و کشش
کمی بعد من از نیکی پرسیدم: «چه‌چیزی در ایوان برایت بسیارجالب و جذاب بود که باعث شد از او تعریف کنی و حسادت من را برانگیزی؟!»
او چند لحظه فکر کرد و گفت: «وقتی او داشت با تو صحبت می‌کرد، آن‌چنان غرق در گفت‌و‌گو با تو بود که هیچ‌توجهی به هیچ‌کس دیگر نداشت؛ گویی تو و او در یک پیله کرم‌ابریشمی‌ هستید و کاملاً جدا از دیگران‌. در آن لحظات، برای او جز تو کس‌دیگری در این دنیا نبود! و وقتی تو حرف می‌زدی و او گوش می‌داد، طوری شنونده‌ی حرف‌هایت می‌شد که گویی هر کلمه‌ای که می‌گویی بسیار مهم و حیاتی است و نیاز به توجه دقیق و کامل از سوی او دارد. هرکس که شاهد گفتگوی او با تو بود، تصور می‌کرد که او دارد تو را هیپنوتیز می‌کند! تو کاملاً گرم صحبت با او شده بودی.»
پس از شنیدن حرف‌های همسرم و فکر کردن راجع به آن‌ها، پی بردم که کاملاً درست می‌گوید و حق با او است‌. از وقتی که من ایوان را می‌شناسم، همواره چنین خصوصیات و رفتارهایی را در مواجه با دیگران بروز داده است. او با رفتارهایش، همیشه باعث جذب دیگران به سوی خود شده است. چه‌مرد و چه‌زن شیفته‌ی خوش‌زبانی و مردم‌داری او می‌شوند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
کاربر VIP انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,423
لایک‌ها
16,548
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
18,163
Points
163
یک علاقه طولانی و همیشگی، منجر به این قواعد ساده می‌شود.
اگرچه چنین واقعه و ماجرایی بیش از بیست‌سال قبل رخ داد، اما من همچنان آن را به یاد دارم؛ به طوری که گویی همین دیروز اتفاق افتاده است. همچنان که همسر عزیزم به من یادآوری می‌کند، به نظر می‌رسد که اولین توجه و علاقه عمیق‌ام به موضوع جاذبه و کشش به همان روزها برمی‌گردد.
و به این ترتیب علاقه‌ام به این موضوع بیشتر شد. من شروع به مطالعه و شناسایی رفتارهایی کردم که تمامی افراد خوش برخورد و پرجاذبه بروز می‌دهند. من از بسیاری از این قبیل افراد پرسیدم که راجع به تاثیری که روی دیگران می‌گذارند، چه نظر یا حسی دارند؟ یکی از نکات جالبی که پی بردم، این بود که آنان حتی بیش از دیگران از شادی و ل*ذت بردن معاشرت خود، شاد می‌شوند و ل*ذت می‌برند.
من تصمیم گرفتم که آنچه پی‌برده و یاد گرفته بودم را در قالب درس‌های مدون و کاربردی خلاصه کنم. هردرس شامل یک‌سری قواعد و تکنیک‌های ساده‌ای است که فهمش نیز آسان می‌باشد و به راحتی می‌توان آن را به کار گرفت.
برایان تریسی و من با موفقیت، بسیاری از افراد را برای استفاده از این مهارت‌ها آموزش دادیم - خواه بنا به دلایل اجتماعی و خواه شغلی - اکنون شما نیز می‌توانید یاد بگیرید که چگونه اصول و نیروهای تاثیرگذاری خود روی دیگران را کنترل کنید. وقتی به چگونگی استفاده از نیروی جاذبه و کشش پی ببرید، آن‌گاه یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین عناصر موفقیت در کار و زندگی را در اختیار خواهید داشت - و یاد می‌گیرید که چگونه باعث شوید دیگران نیز احساسی همچون میلیون‌ها نفر دیگر در خود داشته باشند.

ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
راجع به خوش‌برخوردترین و موفق‌ترین فردی که می‌شناسید، فکر کنید. به رفتارهای او توجه نمایید. سعی کنید به بررسی آنها بپردازید به تاثیری که روی دیگران می‌گذارد، با دقت توجه کنید و بعد مشاهدات خود را مورد استفاده قرار دهید و تلاش کنید همچون او فردی پرجاذبه، قابل تحسین و متقاعد کننده باشید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
کاربر VIP انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,423
لایک‌ها
16,548
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
18,163
Points
163
فصل سوم
آنچه جاذبه و کشش می‌تواند انجام دهد.

جاذبه و کشش محصور کننده و فریبنده است. درست همان‌طور که گلبرگ‌های یک گل شکفته شده و در جهت نور و حرارت زندگی‌بخش خورشید باز می‌شود، ما نیز به سوی گیرایی افسون‌گری جاذبه و کشش کشیده شده و شکوفا می‌شویم. جذبه و کشش همچون یک جذب‌کننده عالی عمل می‌کند و ما را به طرف منبع مغناطیسی خود می‌کشد.
«توکوزا یک بانوی خردمند قرن بیستم»

آنان که دارای جاذبه و کشش هستند معمولاً دیگران را بر آن می‌دارند که به حرف‌هایشان گوش دهند. از این رو شانس مضاعفی دارند. به آنان فرصت‌هایی داده می‌شود که دیگران ممکن است هرگز به دست نیاورند. آنان بابت خیلی از کارهایی که دیگران انجام می‌دهند و به خاطرش رنج می‌کشند یا تنبیه می‌شوند، به راحتی مورد بخشش و عفو قرار می‌گیرند. به آنان چیزهایی گفته خواهد شد که شاید هیچ‌گاه به دیگران گفته نشود. مردم از آنان عذرخواهی می‌کنند، سد راه‌شان نمی‌شوند و مزیت‌هایی برایشان قائل می‌شوند. شاید شما نیز چنین فردی را بشناسید و با او برخورد کرده باشید.

داشتن احساسی همچون میلیون‌ها نفر دیگر
همه ما در یک مقطع زمانی با فردی دیدار کرده‌ایم که استعداد و توانایی مجذوب کردن ما را با جاذبه و کشش خویش دارد. به نظر می‌رسد که چنین فردی واقعاً شما را دوست دارد و به افکار و عقاید شما اهمیت می‌دهد. چنین فردی وقتی با شما است، تمام توجهش را فقط و فقط معطوف شما می‌کند و نه هیچ‌کس دیگر. در حضورتان، هیچ‌کس جز شما برای او وجود خارجی ندارد دیگر مهم نیست که چه کسی جز شما در اطرافش است، رفتار او طوری است که حس می‌کنید گویی مهم‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین فرد برای او هستید و او تا به حال با کسی همچون شما دیدار و ملاقات نکرده است. برای اینکه ل*ذت همراهی و مصاحبت با او را از دست ندهید، حاضرید که سرزنش و ملامت نیز بشنوید. من مطمئنم که شما نیز مثل میلیون‌ها نفر دیگر. این احساس خوشایند را تجربه کرده‌اید.
فکر کنید که وقتی باعث می‌شوید فردی به حس بسیارخوب و خاصی از خود برسد، چه ل*ذت و حس قدرتی را در خود احساس خواهید کرد. این احساس توان‌مندی نامحدود و عالی است!
رهبران سیاسی، تاجران موفق، و افراد مشهوری همچون بازیگران، این احساس را تجربه می‌کنند. تقریباً هر کسی که با مردم در ارتباط است، می‌تواند از مزیت جذبه و کشش برخوردار شود و هر کسی که می‌خواهد از نردبان موفقیت بالا برود، باید این حس و توانایی را در وجود خویشتن گسترش دهد.

هر زمان؟ هرجا؟
شما می‌توانستید این احساس خاص و ویژه را هر کجا و هر زمان در دیگران ایجاد کنید، چه احساسی پیدا می‌کردید؟ آیا فکر نمی‌کنید که چنین قابلیتی، در واقع محبتی در زندگی و همچنین دنیای کاری شما به حساب می‌آید؟ باور کنید که کاملاً ارزشمند و گران‌بها است. وقتی شما این توانایی و این قدرت را دارید که باعث شوید دیگران در خود احساس خاص بودن کنند، آن.گاه معمولاً در آینده‌ای نه چندان دور اجر و پاداش‌هایی را دریافت خواهید کرد و پیامدهای مثبت این کار خوب خود را خواهید دید‌.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
کاربر VIP انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,423
لایک‌ها
16,548
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
18,163
Points
163
ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
امروز تصمیم بگیرید که قدرت جذبه و کشش خود را افزایش دهید و در روابط خود با دیگران، آن را تمرین کنید. این تصمیم‌تان افق تازه‌ای را، برای انجام اتمام کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا باعث شوید دیگران احساس خاص بودن در درون خود کنند، برای شما خواهد گشود.
میزان خوش‌زبانی و جذبه کنونی خود را بسنجید. با توجه به اینکه معتقدید تاکنون چقدر چنین ویژگی و خصیصه‌ای در شما بوده است، به خودتان نمره‌ای از یک تا ده بدهید. عدد ده یعنی اینکه در این زمینه عالی بوده‌اید. پس از کسی که شما را می‌شناسد نیز بخواهید به شما نمره بدهد. هر نمره‌ای که آن شخص به شما اختصاص می‌دهد، در واقع سنجش و ارزیابی واقعی است.
اکنون شما آماده‌اید که خود را به فردی تبدیل کنید که واقعاً در این زمینه قدرتمند است و توانایی مجذوب کردن دیگران را دارد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
کاربر VIP انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,423
لایک‌ها
16,548
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
18,163
Points
163
فصل چهارم
چگونه دیگران را مجذوی خود کنیم؟


برای دیگران اهمیتی ندارد که شما تا چه حد می‌دانید، مگر زمانی که آنان بداند که شما تا چه حد اهمیت می‌دهید. «لو هولتز»
روان‌شناسان به ما می‌گویند که اصل و اساس شخصیت، همانا عزت‌نفس و احترام به خود است. این جمله به بهترین نحو به این صورت که «شما چقدر خودتان را دوست دارید»، تعریف و مشخص شده است. عزت‌نفس شما به طور خلاصه و در مجموع این است که هر لحظه حس می‌کنید که تا چه حد با ارزش و اهمیت هستید.
انسان‌ها مخلوقاتی بسیار عاطفی و احساساتی اند. آنان ابتدا تصمیماتی را از روی احساس و هیجان اتخاذ می‌کنند و بعد به طور منطقی و از روی عقل به توجیه آن می‌پردازند. افراد تا حد بسیار زیادی تحت‌تاثیر محیط خود - و به خصوص رفتار افراد دیگر نسبت به خود - هستند.
شما از دوران کودکی تحت‌تاثیر کنش‌ها و واکنش‌های والدین‌تان در قبال خود بوده‌اید و همواره حساسیت بسیار زیادی در این خصوص داشته‌اید. اغلب، اصول و نیروهای این تبادلات رفتاری اولیه روی ارتباط شما با دیگران در طول زندگی‌تان تاثیر زیادی گذاشته است.
تقریباً تمام کارهایی که در زندگی انجام می‌دهید، یا در جهت حفظ و افزایش عزت‌نفستان و حس درونی مرتبط با سلامت و آسایشتان است، و یا برای محافظت نمودن از آن در مقابل شرایط یا افراد دیگر است که سبب می‌شوند عزت نفس شما کاهش یابد.

راز و رمز مجذوب کردن دیگران
عمیق‌ترین نیاز وجود انسان همانا نیاز به احساس با ارزش بودن و مفید بودن است. از این رو راز و رمز مجذوب کردن دیگران ساده است:
باعث شوید که دیگران، احساس مهم بودن و با ارزش بودن در خود کنند.

پنج روش برای مجذوب کردن دیگران

هرچه بیشتر باعث شوید که دیگران در حضور شما احساس با ارزش و مهم بودن در خود کنند، آنان بیشتر جذب شما می‌شوند و شما را فردی دوست‌داشتنی و مهربان در نظر می‌گیرند. خوشبختانه، ما می‌دانیم که چگونه باعث شویم دیگران احساس بسیار خوبی از خودشان پیدا کنند. این رفتارهای کلیدی را می‌توان در پنج مورد زیر خلاصه کرد:
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby

Aby

ناظر آزمایشی رمان
پرسنل مدیریت
ناظر آزمایشی
نویسنده انجمن
تایپیست
کاربر VIP انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,423
لایک‌ها
16,548
امتیازها
113
سن
18
محل سکونت
ستاک‌لنف
کیف پول من
18,163
Points
163
پذیرش، قدردانی، تایید، تحسین و توجه

۱. پذیرش
: بهترین هدیه‌ای که شما می‌توانید به دیگران بدهید، همانا گرایش و روی آوردن به« توجه و احترام بی‌قید و شرط» است. به این معنا که آنان را بی هیچ محدودیتی کاملاً همان‌طور که هستند، بپذیرید شما نباید به سرزنش آنان بپردازید یا آن‌ها را مقصر بدانید و از آن‌ها انتقاد کنید. شما باید آنان را کاملاً بپذیرید و قبول داشته باشید، گویی که معجزه طبیعت هستند. این قدم اول و نقطه شروع برای مجذوب کردن دیگران است.
و شما چگونه این پذیرش کامل را به روز می‌دهید یا بیان می‌کنید؟
انجام این کار ساده است. صرفاً لبخند می‌زنید! وقتی با دیدن دیگران با خوشحالی لبخند می‌زنید و خوش‌رو هستید، عزت‌نفس آنان به طور خود به خود افزایش می‌یابد. به این ترتیب، آنان به احساس خوبی از خودشان می‌رسند و خوشحال می‌شوند. آنان احساس می‌کنند که مهم و با ارزش هستند. و کسی که باعث ایجاد چنین حسی در وجودشان می‌شود را دوست دارند. حتی به واسطه‌ی لبخند زدن و قبل از اینکه حرفی بزنید، آنان حس می‌کنند که شما فردی دوست داشتنی و خوش زبانی هستید. آنان با این پیش فرض، نگرشی مثبت از شما پیدا می‌کنند.


۲. قدردانی: هرگاه شما بابت کاری که کسی برای شما انجام داده - خواه کاری کوچک و خواه بزرگ - به نحوی تشکر و قدردانی خود را به او ابراز می‌کنید، باعث افزایش عزت‌نفس او می‌شوید. به این ترتیب، او در وجود خود احساس مهم و با ارزش بودن می‌کند. او حس می‌کند که توانمندتر است و قابلیت‌های بیشتری دارد. تصویر ذهنی او از خودش بهتر می‌شود و بیش از گذشته به خودش احترام می‌گذارد.
و شما چگونه باعث بروز این حس خوب و شگفت‌آور در دیگران می‌شوید؟
خیلی ساده است. در هر موقعیتی و برای هر کار کوچک و بزرگی، شما از او تشکر و قدردانی می‌کنید. شما باید عادت کنید که برای هر کاری که هر کسی برایتان انجام می‌دهد، از او تشکر کنید و قدردان وی باشید. از همکار خود بابت انجام کاری برایتان تشکر کنید، از همسرتان بابت کمکش قدردانی نمایید، ممنون و سپاسگزار فرزندان خود برای هر کار مثبتی که برایتان انجام می‌دهند، باشید.
در این‌جا نتیجه مثبت و پاداش مضاعفی وجود دارد: هرگاه شما لبخند می‌زنید یا از کسی تشکر و قدردانی می‌کنید، و تنها عزت‌نفس آن فرد و همچنین حس مهم و با ارزش بودن او افزایش می‌یابد، بلکه عزت‌نفس و حس با ارزش بودن خودتان نیز افزایش پیدا می‌کند. هرگاه شما چنین کاری انجام می‌دهید یا چیزی می‌گویید که باعث می‌شود دیگران خودشان را بیشتر دوست داشته باشند، به واقع خود شما نیز احساس بهتری از خود پیدا می‌کنید و خودتان را بیشتر دوست خواهید داشت.
و هرچه شما خودتان را بیشتر دوست بدارید، دیگران را صادقانه‌تر و بیشتر دوست خواهید داشت و از صمیم قلب به آنان بیشتر اهمیت خواهید داد. هرچه خودتان را بیشتر دوست بدارید، کمتر نگران این هستید که آیا تاثیر خوبی بر دیگران می‌گذارید یا خیر، و به طور طبیعی بیشتر باعث جلب و جذب دیگران به سوی خود خواهید شد.

۳. تایید: چنین گفته می‌شود که « بچه‌ها برای آن گریه می‌کنند و مردها برایش می‌میرند.» در طول زندگی، تمام انسان‌ها نیازی عمیق و ناخودآگاه به این دارند که به سبب کارهایی که انجام می‌دهند و موفقیت‌هایی که کسب می‌کنند، مورد تایید قرار گیرند. این نیاز، مداوم و همیشگی است و همچون نیاز به غذا خوردن یا استراحت می‌باشد که تاثیرش برای مدت طولانی پایدار نمی‌ماند و باید مداوم برآورده شود. از این رو افرادی که همواره به دنبال یافتن فرصت‌هایی برای ابراز و بیان تایید هستند، هرجا بروند مورد استقبال و پذیرش قرار می‌گیرند.
شاید بهترین تعریف برای تایید همانا « ستایش و تمجید» باشد. این موضوع آن‌چنان با اهمیت است که در بخش‌های بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت. فقط در اینجا به یاد داشته باشید که هرگاه شما از دیگران بابت کاری که انجام داده‌اند تمجید و تشکر می‌کنید، در واقع باعث بالا رفتن عزت‌نفس آنان می‌شوید. به این ترتیب آنان به احساس خیلی‌خوبی از خودشان خواهند رسید و شما را نیز فردی خوش‌برخورد، دوست داشتنی و پرجاذبه خواهند دید‌.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aby
بالا