نوع دوم) اشتراکگذاری پستها به همراه یک هشتگ خاص!
یکی دیگر از جذابترین و حرفهایترین روشهای برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق استفاده از یک هشتگ خاص است. در این روش شما باید یک هشتگ اختصاصی برای مسابقه خود انتخاب کنید و از کاربران بخواهید عکس یا ویدئوی خود را با آن هشتگ به اشتراک بگذارند. باید توجه داشته باشید که این هشتگ متناسب با نوع مسابقه باشد و برند شما هم در آن مشخص باشد! این روش مزیتهای بسیار زیادی دارد اما مهمترین آن، برندسازی است. زیرا هنگامی که تعداد زیادی از کاربران پستی را به همراه هشتگ موردنظر شما به اشتراک میگذارند، تعداد زیادی از آن کاربران آن را میبینند و وارد صفحه اینستاگرام شما میشوند.
به عنوان مثال صفحه Esprit مسابقه اینستاگرامی موفق برگزار کرد و در آن از کاربران خواست تا پستهای خود را به همراه هشتگ
#everydayamazing منتشر کنند! این مسابقه تعامل کاربران را با این صفحه تا حد بسیار زیادی افزایش داد. همچنین اگر شما این هشتگ را در اینستاگرام جستجو کنید، تمام پستهای مربوط به این مسابقه که توسط کاربران به اشتراک گذاشته شد را میبینید. شما هم میتوانید یک مسابقه اینستاگرامی موفق با داشتن هشتگ اختصاصی خود راهاندازی و تعامل صفحه خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. همچنین میتوانید از کاربران بخواهید در کنار استفاده از هشتگ اختصاصی خود، صفحه شما را هم تگ کنند تا کاربران دیگری که پستهای مربوط به مسابقه شما را میبینند، صفحه شما را هم دنبال کنند.
مزایای این روش عبارتند از:
- افزایش تعامل کاربران با انتشار تصاویر یا ویدئوهایی که هشتگ شما در آن پست قرار گرفته است.
- کمک به برندسازی برای آن که در ذهن کاربران زیادی جای بگیرید.
- امکان پیدا کردن دوستان و فالوورهای زیادی که شما را دنبال خواهند کرد.
- قابلیت پیدا کردن تمام تصاویر و ویدئوهای مربوط به مسابقه در صفحه آن هشتگ
- امکان دستیابی کاربران به پستهای مسابقه با ورود به صفحه هشتگ اختصاصی مسابقه شما
- امکان بازاریابی محصولات یا خدمات در حین برگزاری مسابقه با استفاده از روشهای خلاقانه
- و…
معایب این روش عبارتند از:
درخواست انتشار تصاویر یا ویدئو در صفحه کاربران ممکن است مانع شرکت آنها در مسابقه شود!
اگر به صورت مستقیم از آنها بخواهید که پست مربوط به صفحه شما را در صفحه خود منتشر نموده، شما را تگ کرده و از هشتگ اختصاصی استفاده کنند، ممکن است آنها در مسابقه شرکت نکنند.
یک نکته! ممکن است بسیاری از کاربران در این مسابقه شرکت نکنند؛ زیرا انتشار یک پست تبلیغاتی مربوط به یک صفحه زیاد جالب نیست! برای چنین کاربران امکانی فراهم کنید که آنها هم بتوانند شرکت کنند. مثلاً میتوانید در کنار جایزه اصلی، یک جایزه دیگر هم برای کسانی که کامنت میگذارند یا لایک میکنند، انتخاب کنید تا در صورت ایجاد تعامل با شما در قرعهکشی شرکت داده شوند.
انجمن رمان نویسی
دانلود رمان