• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

معرفی شهر مرسین

ساعت تک رمان

Matador

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-13
نوشته‌ها
352
لایک‌ها
1,504
امتیازها
73
سن
24
محل سکونت
پاکت وینستون
کیف پول من
16,746
Points
775
شهر مرسین با بندر 321 کیلومتری در حاشیه خط ساحلی شرق مدیترانه، یک شهر بندری و گردشگری مهم کشور ترکیه محسوب می شود. این شهر به سرعت در حال رشد است و در کنار بندر مدرن، منطقه آزاد، انجمن های صنعتی و تجارتی قرار گرفته و دارای جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 722 هزار و 255 نفر است.
مرسین (به ترکی استانبولی: Mersin) یکی از شهرهای ترکیه است. این شهر مرکز استان مرسین است.زبان مردم این شهر بیشتر ترکی استانبولی است.مرسین با شهر بوشهر خواهرخوانده اند. در سال ۲۰۱۳ نیز میزبان بازی های مدیترانه ای بوده است.اپرا و باله مرسین نیز چهارمین در نوع خود در ترکیه بعد از اپرای استانبول، آنکارا و ازمیر است. فستیوال بین المللی موسیقی مرسین نیز اکتبر هر سال در این شهر برگزار می شود.شهر مرسین با بندر 321 کیلومتری در حاشیه خط ساحلی شرق مدیترانه، یک شهر بندری و گردشگری مهم کشور ترکیه محسوب می شود. این شهر به سرعت در حال رشد است و در کنار بندر مدرن، منطقه آزاد، انجمن های صنعتی و تجارتی قرار گرفته و دارای جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 722 هزار و 255 نفر است. شهر مرسین، شهری است که در کنار ساحلی طولانی واقع شده و درست مانند زمان های قدیم، یکی از بنادر مهم مدیترانه و مرکز تجارت دریایی کشور محسوب می شود. دشت های این شهر آفتاب زده با بهترین باغ های لیمو و پرتقال در ترکیه احاطه شده و تاکستان های بی شمار آن تا کوهپایه های کوهستان ها توسعه پیدا کرده اند.

آب و هوای شهر مرسین
سردترین ماه در شهر مرسین، ماه ژانویه است که میانگین دمای حداکثر آن، 14.7 درجه سانتی گراد (58.5 درجه فارنهایت) و میانگین دمای حداقل آن، 6.3 درجه سانتی گراد (43.3 درجه فارنهایت) است.ماه آگوست، گرم ترین ماه سال است که میانگین دمای حداکثر آن، 31.5 درجه سانتی گراد (88.7 درجه فارنهایت) و میانگین دمای حداقل آن، 24.2 درجه سانتی گراد (75.6 درجه فارنهایت) است.در طول سال، در شهر مرسین، 66.9 روز بارندگی است و 589.1 میلی متر (23.2 اینچ) ارتفاع آب حاصل از بارندگی است.ماه دسامبر، بیشترین میزان بارش را دارد. بارش باران در این ماه به 10.6 روز می رسد و 135.7 میلی متر ارتفاع آب حاصل از بارندگی است.ماه آگوست، کمترین میزان بارش در شهر مرسین را دارد. بارش باران به 0.8 روز می رسد و 4.7 میلی متر ارتفاع آب حاصل از بارندگی است.با متوسط دمای آب دریا 28.8 درجه سانتی گراد (83.8 درجه فارنهایت)، ماه آگوست گرم ترین دمای آب دریا را دارد و برای هرگونه فعالیت آبی، دمای آب سطحی بین 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) و 29 درجه سانتیگراد (84.2 درجه فارنهایت) بسیار عالی و دلپذیر در نظر گرفته می شود.ماه فوریه، ماهی است که آب دریا در سردترین دما قرار دارد که متوسط میانگین دمای آب 16.9 درجه سانتی گراد (62.4 درجه فارنهایت) است. برای اکثر افراد، شنا در آب با درجه حرارت 16.9 درجه سانتیگراد (62.4 درجه فارنهایت) لـ*ـذت بخش نیست و ایمن تلقی نمی شود، زیرا کنترل تنفس به تدریج دشوار می شود.ماه ژوئن، با میانگین 14.7 ساعت روز، طولانی ترین روزهای سال را دارد.ماه دسامبر، با میانگین 9.7 ساعت روز، کمترین روزهای سال را دارد.بامیانگین 10.2 ساعت آفتاب، ماه جولای، بیشترین میزان آفتاب سال را دارد.ماه دسامبر با میانگین 4.9 ساعت آفتاب، کمترین میزان آفتاب سال را دارد

جاذبه های گردشگری شهر مرسین
ین شهر چشم انداز زیبایی دارد و در امتداد دریای مدیترانه قرار گرفته است. با وجود این که مرسین در میان ایرانی ها مشهور نیست و به تازگی تورهای این شهر ارائه می شوند اما این شهر قدمت زیادی دارد و آثاری در آن یافت شده که مربوط به دوران نوسنگی هستند و آثار زیادی هم از دوران امپراتوری رومیان در مرسین وجود دارد. از نکاتی که باعث شده گردشگران به مرسین سفر کنند، موقعیت خوب این شهر و امکان دسترسی به آن از طریق دریا، قطار و جاده است. علاقه مندانی که دوست دارند به قبرس سفر کنند، می توانند از بندر مرسین توسط فری (نوعی کشتی مسافربری) خود را به قبرس برسانند. در ادامه بیشتر از این شهر ساحلی و جذاب خواهیم گفت.

غار کوشک بوکو Köşekbükü Mağarası
غار کوشک بوکو در مرز روستای اوباباشی قرار دارد. یک منطقه گردشگری جذاب است و تعداد بازدید کنندگان روز به روز افزایش می یابد.قدمت این غار به 20هزار سال قبل برمی گردد و شما میتوانید با اجاره کردن یک خانه نزدیک این غار از زیبایی های آن لـ*ـذت ببرید.جالب است بدانید که تنفس کردن در این غار برای بیمارانی که آسم دارند مفید است.

رودخانه آنامور Anamur Çayı
آنچه در رودخانه آنامور زیبا لـ*ـذت بخش است ماهی گیری در اب بسیار سرد این رودخانه است.البته رستوران های اطراف نیز ماهی قزل آلای تازه را برای شما سرو میکنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

بالا