• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

نقد و بررسی بازی Overwatch 2؛ دستگاه چاپ پول

  • نویسنده موضوع 'me
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 4
  • بازدیدها 169
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

'me

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2022-08-31
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
40
امتیازها
13
سن
19
محل سکونت
تهران
کیف پول من
310
Points
18
Overwatch 2، در قالب یک آپدیت 22.8 گیگابایتی برای نسخه‌ی اول عرضه شده و اگر از کسانی باشید که نسخه‌ی بتا را تجربه کرده‌اند، صرفا قرار است با دانلود حدود 4.5 گیگابایت آپدیت، به تجربه‌ی بازی بپردازید.

سیستم لوت‌باکس‌ها حذف شده و به جای آن، یک بتل‌پس تقریبا پر زرق و برق اضافه شده است. در بازی، 3 نوع اعتبار برای شما در نظر گرفته شده که هر یک، ارزش متفاوتی دارد. نوع اول، پول Premium بازی است که جمع‌آوری آن راحت نیست و با انجام یک سری ماموریت‌ها، حدود 10 تا 30 واحد از این پول در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نوع دوم، واحد پول عادی بازیست که به راحتی قابل دسترسی است و در حال حاضر از نسخه‌‎ی قبلی به این ورژن حمل شده، ولی ارزش چندانی ندارد. در نهایت باید حول پول مخصوص بخش Competetive صحبت کنیم که بسیار با ارزش است و به کمک آن می‌توانید به مانند گذشته، سلاح کاراکتر مورد علاقه‌ی خود را به اصطلاح Gold و پوسته‌ی آن را طلایی و براق کنید.

Watermark_1665137253497-1200x675-1.jpg.webp
ظاهر جدید قهرمانان بازی
جالب است بدانید که اسکین‌‌های Epic ،Legendary و یا حتی عادی بازی، در حال حاضر تنها با خرج پول واقعی و یا جمع کردن سکه‌ی Premium امکان پذیر است و این موضوع به هیچ وجه خوشایند نیست. در گذشته، با وجود لوت باکس‌هایی که گاه و بی‌گاه با لول‌آپ کردن و یا انجام یک چالش خاص به شما تعلق می‌گرفت، می‌توانستید هر اسکین و یا ایموتی که دوست دارید را به راحتی بخرید و عملا، به هیچ عنوان مجبور به خرید لوت‌باکس‌های بازی نمی‌شدید.

اما حال با حذف لوت‌باکس‌ها، برای خرید کوچک‌ترین آیتم در داخل بازی، باید هزینه‌ کنید و این موضوع به شدت احمقانه است. به شخصه خوشحالم که اکثر آیتم‌هایی که دوست داشتم را در نسخه‌ی قبل خریداری و به نسخۀ دوم انتقال دادم، چرا که خرید این اسکین‌ها در بازی دوم، عملا امکان ناپذیر است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

'me

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2022-08-31
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
40
امتیازها
13
سن
19
محل سکونت
تهران
کیف پول من
310
Points
18
برای کسانی که با Overwatch آشنا نیستند، باید گفت که این بازی یک اثر چندنفره‌ی شوتر آنلاین به حساب می‌آید که در نسخه‌ی جدید به صورت رقابت‌هایی در قالب دو تیم 5 نفره ساخته شده است. هر یک از گیم‌مود‌های بازی، سناریوی مخصوص به خود را دارند و در هر یک از آن‌ها به شما یک ماموریت خاص داده می‌شود که باید با همکاری هم‌تیمی‌های خود آن را به پایان برسانید.

برای مثال، باید محموله‌ی خاصی را در بازی جابه‌جا کنید و حریف نیز، وظیفه دارد تا مانع این کار شود. البته گیم‌مود‌های دیگری در قسمت Arcade بازی وجود دارند که برخی هر روز و برخی هر هفته تغییر می‌کنند و تنوع خوبی به بازی می‌دهند. ماموریت‌هایی مانند DeathMatch، Low Gravity و Lucio Ball در این دسته قرار می‌گیرند.

در نسخه‌ی اول Overwatch، شاهد رویدادهای بسیار جذابی در جشن‌ها و روز‌های به خصوص سال مانند هالووین بودیم. معمولا در این روزها، بازی میزبان حالت‌های بازی جدیدی می‌شود که جوایز به خصوصی هم به همراه دارند. در Overwatch 2 نیز قرار است شاهد چنین رویداد‌هایی باشیم و هالووین امسال، نسخه‌ی جدیدی از گیم‌مود Dr.Junkenstein در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

'me

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2022-08-31
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
40
امتیازها
13
سن
19
محل سکونت
تهران
کیف پول من
310
Points
18
بازی فعلا در حالت دسترسی زودهنگام قرار دارد و بخش داستانی‌ای که منتظرش هستیم، هنوز در دسترس قرار نگرفته است. حال باید منتظر ماند و دید که سازندگان چه ایده‌هایی برای این بخش در نظر گرفته‌اند. چیزی که در حال حاضر شاهدش هستیم، تنها یک به‌روزرسانی بزرگ است.

نقشه‌های جدید در کانادا، ایتالیا، برزیل، موناکو و دیگر کشور‌ها قرار داشته و کیفیت و طراحی بسیار خوب و زیبایی دارند. گرافیک بازی نیز اندکی بهبود یافته و نورپردازی‌ پیشرفت چشمگیری داشته است. طراحی کاراکترها از نو صورت گرفته و بسیاری از آن‌ها ظاهری پخته‌تر و مسن‌تر دارند.

به طور کلی، شاهد همان گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای هستیم که در سال 2016 شاهد آن بودیم و اگر تا به امروز فرصت آن را نداشته‌اید که بازی را تجربه کنید، Overwatch 2 کماکان جذابیت‌های نسخه‌ی ابتدایی را در گیم‌پلی خود حفظ کرده است و احتمالا معتاد آن خواهید شد.

تعداد پلیر‌های هر تیم در گیم‌مود اصلی بازی، از 6 به 5 نفر کاهش پیدا کرده و این موضوع باعث افزایش سرعت گیم‌پلی شده است. تغییر قابلیت برخی از کاراکتر‌ها مانند Bastion و Mei، به این افزایش سرعت کمک شایانی کرده‌اند، اما این قضیه ممکن است برای پلیر‌هایی که نسخه‌ی اول را تجربه کرده‌اند کمی آزاردهنده باشد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

'me

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2022-08-31
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
40
امتیازها
13
سن
19
محل سکونت
تهران
کیف پول من
310
Points
18
برای مثال، تنها دلیل انتخاب کاراکتر Mei، قدرت فریز کردن دشمنان بود که در نسخه‌ی جدید، اسلحه‌ی سرماساز او دیگر توانایی فریز کردن را ندارد و عملا رغبتی برای استفاده از این کاراکتر برای یک پلیرهای قدیمی وجود نخواهد داشت.

همچنین کاراکتر‌های جدیدی به بازی اضافه شده‌اند که هر یک قابلیت‌های به خصوصی دارند. قدرت زیاد، آسیب بالا و قابلیت‌های دیوانه‌وار کاراکتر Junker Queen کمی تعادل را برهم می‌زند و با توجه به تجربه‌ای که هنگام بازی با این کاراکتر داشتم، به نسبت نقشش که در دسته‌ی کلاس تانک قرار دارد، زیادی تهاجمی است.

Kiriko، هیروی جالبی بوده و می‌تواند خیلی زود در دل پلیر‌های نقش ساپورت جا باز کند و از طرفی Sojourn، بسیار سریع است و برای پلیر‌های دمیجی که علاقه به تجربه‌ی Apex Legends دارند، می‌تواند بسیار کاربردی عمل کند.

مهم‌ترین گیم‌مود جدیدی که به بازی اضافه شده، حالت Push نام دارد که اتفاقا بسیار جذاب و هیجان انگیز است و نیاز به همکاری بین اعضای تیم در این بخش به خوبی احساس می‌شود. توجه داشته باشید که Overwatch 2 یک بازی تیمی بوده و برای پیروزی، باید تا حد امکان با دوستانتان به تجربه‌ی بازی بپردازید و برای هر نقشه یا گیم‌مود به خصوص، نقشه و استراتژی مشخصی داشته باشید.

دومین ایراد اصلی بازی در حال حاضر، سرور‌های نه چندان پایدارش است و گویا سرور‌های بازی گنجایش تعداد پلیر‌هایی که به سمتش روانه شده‌اند را ندارند (گاهی مجبور می‌شوید تا در یک صف 2000 نفری برای تجربه‌ی بازی صبر کنید). لازم به ذکر است که Overwatch تا به حال تحریم یا ف*یل*تر نبوده و نسخه‌ی اول آن نیز به راحتی در دسترس کاربران ایرانی قرار داشت.

همچنین کرش کردن بازی و مشکلاتی مانند قطع اتصال شما به هنگام تجربه‌ی بازی نیز، از ایرادات و نکات منفی بازی به شمار می‌روند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

'me

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2022-08-31
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
40
امتیازها
13
سن
19
محل سکونت
تهران
کیف پول من
310
Points
18
موسیقی‌های Overwatch 2 کماکان مو به تنتان سیخ می‌کنند و صداگذاری بازی فوق‌العاده کار شده است. دیالوگ‌های جدیدی به Voice line‌های هر کاراکتر اضافه شده و تمامی آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

خبر خوب آن است که نسخه‌ی دوم نیز در حال حاضر که این نقد و بررسی را می‌نویسم، دچار محدودیت خاصی چون تحریم و ف*یل*تر نشده و صرفا خود سرور‌های بازی هستند که مشکلات زیادی دارند و طبیعتا از آن جایی که بازی در حالت دسترسی زودهنگام است، به زودی پایدارتر خواهند شد.

اگر از طرفداران و بازیکنان قدیمی Overwatch هستید، نسخه‌ی جدید می‌تواند دلیلی برای بازگشت به سری باشد و از آنجا که سرور‌های بازی شلوغ شده است، می‌تواند دوباره شماره سرگرم کند. البته نباید این موضوع را فراموش کنید که ل*ذت بردن از Overwatch 2، تنها در صورتی امکان پذیر است که چشمتان را روی قیمت بسیار بالای آیتم‌های تزئینی و در نهایت یک سری تغییرات نه چندان ضروری کاراکتر‌های بازی ببندید.



اما اگر از افرادی هستید که قرار است برای اولین بار سری به Overwatch بزنند، احتمالا همان حسی را خواهید داشت که در روز اول تجربه‌ی نسخه‌ی اول بازی داشتم و مبارزه به همراه دوستانتان و گیم‌مود‌‌های بی‌شمار بازی و به خصوص بخش آنلاین، حسابی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که اوضاع بد سرور‌ها می‌تواند تجربه‌ی شما را کمی مختل کند.

امیدوارم که بلیزارد در آینده‌ فکری به حال سرور‌های بازی و پرداخت درون‌برنامه‌ای بازی بکند و با ارائه‌ی یک بخش داستانی جذاب، کاری کند تا کاربران جدید Overwatch نیز بتوانند آن طور که باید و شاید از تجربه‌ی این اثر ل*ذت ببرند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا