• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

ادیان و آیین‌ها دین هندو و پیشینه تاریخ آن

  • نویسنده موضوع 'mobin
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 151
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

'mobin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-29
نوشته‌ها
4,500
لایک‌ها
20,692
امتیازها
138
کیف پول من
500
Points
0


دین هندو پیشینه تاریخى آن

دوره هندو، سومین دوره اکمال معنویت هندو است که از قرن هشتم میلادى به بعد آغاز مى شود. این دوره جزء دوره حماسى ، سوترائى و مدرسى تاریخ فلسفه هند مى باشد
شگفتا که روحانیون در سرشت و سرنوشت این آئین نیز دخالت داشته اند. به نظر مى رسد که ((دین هندو)) محصول رقابت و ستیز روحانیت دین جین و بودا و… مى باشد: ((در قرن ششم ق .م . در مقابل قدرت برهمنان ، دو دین مخالف (جین و بودا) قرار گرفت . به این دلیل روحانیون لازم دانستند عقاید عمومى دین را با انچه که ریاست دارند، نزدیک سازند. در اثر چنین تحولاتى ، دین هندو کم و بیش رسمیت یافت …))
پیشینه تاریخى دین هندو؛ ((محققین غربى … بر آنند که زمان پیدایش ‍ مبادى معروف به ودیک یا عصر برهمنى ، مقدمه تحولاتى بوده که عاقبت دین هندوئیزم را فراهم آورده است .
و در نتیجه ، هندوئیزم عبارت شده از یک سیستم مذهبى اجتماعى که در میان مردم آن سرزمین در قرن سوم قبل از میلاد رشد و نمو یافته است .))
عناصر اصلى هندوئیزم ؛ ((هندوئیزم به معناى مضیق و محدود، کمتر موجب تنوع مظاهر و اختلاف معانى مى شود؛ ولى هندوهاى ارتودوکس ‍ یک سلسله عقاید فوق العاده اى گوناگون و اعمال مختلف و متضاد را که از آن جمله است : عقیده به وحدت وجود، تعدد الهه ، توحید، عرفان ، و یا حتى انکار و الحاد و ثنویت و کثرت ، و…))جان ناس معتقد است که هندوئیزم داراى دو مرحله تکوین تاریخى و حیات عقیدتى است . او دوران ودائى هند را دوره نخست هندوئیزم مى داند و دوره برهمنى را دوره دوم این آئین ، و بدین سان از هندوئیزم باستانى و هندوئیزم جدید یاد مى کند.
دین هندو پیشینه تاریخى آن
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : 'mobin

'mobin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-29
نوشته‌ها
4,500
لایک‌ها
20,692
امتیازها
138
کیف پول من
500
Points
0
((متون مقدس دین هندو عبارت است از وداها، برهمناها، اوپانیشادها، متون پورانا (عهد قدیم ) که حاوى افسانه هاى پیشین است ، مهابهاراتا که شرح جنگ بزرگى است به مباشرت خدایان و آدمیان …))
خدایان هندو؛ ((… همگانى ترین خدایان دین هندو: سییوا یا شیوا و ویشنو که در راما و کریشنا حلول مى کند، (مى باشند).
سیوا خداى تخریب و تولید است ، موجودات و اشیاء را از میان مى برد و ایجاد مى کند نیروى تخریب و تولید ((واجب الوجود)) بشمار مى رود و از طریف ریاضت و عشرت مورد احترام قرار مى گیرد. لینگا علامت و نشانه شیوا است و مجموعا((شیوالینگا)) نام دارد.
این خدا با خدایانى ستمگر و سفاک نظیر ((دورگا)) و ((کالى سیاه )) شریک است . ((شیوا)) داراى سه چشم و بازوهاى متعدد است ، گر*دن بندى از سر مردگان بر گر*دن و تبرها و زوبین ها در دست دارد، بر روى سرش هلال ماه قرار دارد و جسم وى را مارها احاطه کرده اند، نیمى زن و نیمى مرد است ، پدر و مادر تمام اشیاء است ، گاهى مى رقصد و زمانى در اجداد نمایان مى گردد و یا نشانه متعین طبیعت است که تمام اضداد را در خود جمع دارد.

ویشنو، حافظ جهان ، چهار بازو دارد و در دستهایش یک صفحه مدور و نوعى صدف و گرز و علوفه قرار دارد. ((لاخس مى ئ رب النوع عشق و زیبائى و فراوانى نزد او است و به ((گاو ماده )) اختصاص دارد. ((گارودا)) پرنده خورشیدى نیز با وى همراه است . این خدا، براى نجات جهان به دفعات مختلف با اشکال گوناگون گاهى به شکل ماهى و لاک پشت و زمانى مانند خوک وحشى و شیر، و روزى چون ((راما)) و ((کریشنا)) تجلى مى کند… در دین هندو خدایان دیگر نیز وجود دارد…))

جهان بینى هندوئیزم ؛ ((در نظر هندو، زندگى و سراسر جهان ، سه جریان و سیر مهم دارد: ۱ آفرینش ، ۲ صیانت ، ۳ انهدام . لذا براى هندو، الوهیت نیز به سه صورت اساسى در مى آید: ۱ برهماى خالق ، ۲ ویشنوى نگهدارنده ، ۳ شیواى ویران کننده …))
ثنویت پرستش ؛ ((در هند بین عموم دو نوع آئین پرستش رواج دارد که عبارت است از ویشناویسم یا مذهب ویشنو و شیوائیسم یا مذهب شیوا. این دو آئین ، همسایگان صلح جوى یکدیگرند و حتى گاهى مراسم قربانى آنها در یک معبد انجام مى گیرد…))
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : 'mobin
بالا