چگونه میتوان از همسایهای که #شارژ_ساختمان را پرداخت نمیکند، شکایت کرد؟
بر اساس #ماده_۱۰_قانون_تملک_آپارتمانها و تبصره یک الحاقی به این ماده، در صورت امتناع مالک یا استفاده کننده از پرداخت سهم خود از هزینههای مشترک، از طریق مدیر یا هیئت مدیره به وسیله اظهارنامه با ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن، هزینهها مطالبه میشود.
هرگاه مالک یا استفادهکننده، #ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه، سهم بدهی خود را نپرداخت، مدیر یا هیات مدیره، میتوانند به تشخیص خود و با توجه به امکانات از دادن #خدمات_مشترک از قبیل: شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم، برق، گ*از و ... خودداری کنند و در صورتی که مالک یا استفادهکننده همچنان اقدام به تصفیه حساب نکنند، #اداره_ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیات مدیره، برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده، اجراییه صادر خواهد کرد.
از طرف دیگر چنانچه عدم ارائه خدمات مشترک، موثر نباشد، مستندا به تبصره یک ماده ۱۰ مکرر قانون مزبور، مدیر یا مدیران مجموعه میتوانند دادخواست خود را با عنوان مطالبه شارژ معوقه به مراجع قضایی ارایه کنند.
بر اساس #ماده_۱۰_قانون_تملک_آپارتمانها و تبصره یک الحاقی به این ماده، در صورت امتناع مالک یا استفاده کننده از پرداخت سهم خود از هزینههای مشترک، از طریق مدیر یا هیئت مدیره به وسیله اظهارنامه با ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن، هزینهها مطالبه میشود.
هرگاه مالک یا استفادهکننده، #ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه، سهم بدهی خود را نپرداخت، مدیر یا هیات مدیره، میتوانند به تشخیص خود و با توجه به امکانات از دادن #خدمات_مشترک از قبیل: شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم، برق، گ*از و ... خودداری کنند و در صورتی که مالک یا استفادهکننده همچنان اقدام به تصفیه حساب نکنند، #اداره_ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیات مدیره، برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده، اجراییه صادر خواهد کرد.
از طرف دیگر چنانچه عدم ارائه خدمات مشترک، موثر نباشد، مستندا به تبصره یک ماده ۱۰ مکرر قانون مزبور، مدیر یا مدیران مجموعه میتوانند دادخواست خود را با عنوان مطالبه شارژ معوقه به مراجع قضایی ارایه کنند.