• مصاحبه اختصاصی رمان کاراکال میگل سانچز کلیک کنید

دانلود بهترین سایت ها و برنامه های تست سرعت اینترنت

  • نویسنده موضوع Kooki♡
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 12
  • بازدیدها 222
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,109
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0

آیا تست سرعت اینترنت دقیق است؟​

همانطور که می‌بینید تست سرعت فرایند ساده‌ای دارد ولی سنجش سرعت دقیق اتصال شما به نت مشکل‌تر از آن است که فکر می‌کنید. مرحله اول که انتخاب یک سرور است را در نظر داشته باشید. در بیشتر مواقع این سرور ممکن است در ن*زد*یک*ی و حتی در همان شهر محل سکونت شما باشد. چنین حالتی برای اینترنت شما ایده‌آل خواهد بود زیرا اطلاعاتی که دریافت و ارسال می‌کنید لازم نیست مسافت طولانی را طی کنند. شرکت‌های تجاری به خوبی از این موضوع آگاه هستند و می‌دانند این نزدیک بودن چقدر بر کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند تاثیر گذار است. به همین دلیل است که بعضی از آن‌ها مانند نتفلیکس از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده می‌کنند تا اطلاعات تا جایی که ممکن است در ن*زد*یک*ی کاربران قرار داشته باشد.

تست اسپید اینترنت


ولی تمام سرویس‌ها و خدمات اینترنتی نمی‌تواند در ن*زد*یک*ی شما باشد. بیشتر آن‌ها بر روی کامپیوترهایی قرار دارد که در آن سوی کشور یا حتی در کشورهای دیگر هستند و فاصله بسیار زیادی با شما دارند. از همین رو با وجود اینکه ممکن است نتایج تست سرعت اینترنت، به شما نشان دهد که سرعت اینترنت بسیار بالایی دارید، ولی ممکن است هنگامی که بخواهید یک فایل را از سروری که در محلی دورتر از شما قرار دارد دانلود کنید متوجه شوید سرعت دانلودتان کمتر از آن مقدار است. به همین دلیل در تست سرعت اینترنت، سرعتی بیشتر از آن چه که در دنیای اینترنت تجربه می‌کنید را مشاهده خواهید کرد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,109
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0
بسیاری از کاربران هنگام استفاده از وبسایت‌ها و سرویس‌های سنجش سرعت اینترنت مثل نتفلیکس، گوگل و اکلا به نتایج متفاوتی دست پیدا می‌کنند که احتمالا دلیلش همین موضوع است. هرچقدر سرور به شما نزدیک‌تر باشد، سرعت بیشتری را در تست سرعت ثبت خواهید کرد. علاوه بر این ISP شما هم ممکن است قسمتی برای تست سرعت در وبسایت خود داشته باشد ولی زیاد نباید به آن اتکا کنید. تست‌های شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، سرعت را در بهترین حالت ممکن و با استفاده از سرورهایی نزدیک به شما که اغلب متعلق به همان شرکت ارائه دهنده هستند می‌سنجند. به همین دلیل ممکن است سرعتی که در این تست‌ها به شما نشان داده می‌شود بالاتر از سرعتی باشد که در تست‌های گوگل و نتفلیکس ثبت می‌کنید. تست‌های ISP بیشتر جنبه نمایشی دارند و سرعت واقعی را نشان نمی‌دهند.

ethernet / اترنت


در مرحله دوم وبسایتی که تست را انجام می‌دهد سعی می‌کند با برقراری چندین ارتباط با سرور از نهایت توان اینترنت شما استفاده کند. در چنین حالتی اگر خود شما هم به طور جداگانه مشغول استفاده از اینترنت باشید دیگر امکان استفاده از بیشترین پهنای باند وجود نخواهد داشت. مثلا اگر همزمان که در حال تماشای یک فیلم یا ویدیو به صورت آنلاین هستید تست را شروع کنید، سرعتی که در انتها به شما نشان داده می‌شود پایین‌تر از سرعتی است که در شرایط عادی به دست می‌آید.

افزون بر این، نحوه اتصال و نوع دستگاهی که برای برقراری ارتباط با اینترنت از آن استفاده می‌کنید هم در نتیجه تست موثر است. تست سرعت کامپیوتری که با کابل اترنت به مودم وصل شده نتیجه بهتری نسبت به تبلتی که از طریق وای‌فای به مودم متصل شده خواهد داشت زیرا وای‌فای سرعت کمتری نسبت به اترنت دارد. به همین دلیل ممکن است نتایج این تست‌ها در دستگاه‌های مختلفی که به یک شبکه اینترنت متصل هستند متفاوت باشد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,109
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0

چطور تست سرعت دقیق‌تری بگیریم؟​

دقت تست اسپید اینترنت به آن مولفه‌ای که می‌خواهید اندازه گیری کنید بستگی دارد. اگر می‌خواهید بدانید آیا ISP شما سرعتی که ادعا کرده را ارائه می‌دهد، تست را در بهترین شرایط ممکن انجام دهید، از یک کابل اترنت استفاده، نزدیک‌ترین سرور را انتخاب و هر فعالیت دیگری که ممکن است سبب اشغال پهنای باند شود را متوقف کنید. حتی شاید بهتر باشد قبل از شروع تست مودمتان را یک بار ریستارت کنید. اگر خود مودم دارای تست سرعت است، به جای مراجعه به سایر وبسایت‌ها از آن استفاده کنید. با این کار برخی از موانع احتمالی که در حین انجام تست ممکن است بر نتیجه آن اثر بگذارد حذف می‌شوند.

slow-internet-snail/ کاهش سرعت اینترنت


اما اگر می‌خواهید سرعت واقعی را بسنجید، تست را از طریق مرورگر یا برنامه‌های سرعت‌سنج اینترنت انجام دهید. می‌توانید سروری را انتخاب کنید که دورتر از محل شما باشد. همچنین اگر به طور مداوم یک یا دو ویدیو یا فایل صوتی را به صورت آنلاین پخش می‌کنید قبل از شروع تست آن‌ها را اجرا کنید.

در نهایت گذشته از این که تست را تحت چه شرایطی انجام دهید، هرگز نمی‌توانید به نتیجه کاملا دقیقی دست پیدا کنید ولی می‌شود به نتیجه راضی کننده‌ای دست پیدا کرد که حس کنجکاوی شما را حل کند یا اینکه معلوم شود شرکت ارائه دهنده اینترنت سر شما را کلاه گذاشته یا خیر.

جمع بندی​

با تست سرعت اینترنت می‌توانید درک دقیق‌تری از وضعیت اینترنت و مشکلات احتمالی آن به دست بیاورید. ما در این مطلب سعی کردیم بهترین سایت های تست سرعت اینترنت و چندین برنامه را که کار با آن‌ها بسیار آسان است، به شما معرفی کنیم. آیا تا کنون از نرم افزار یا سایت تست اسپید اینترنت استفاده کرده‌اید؟ آیا از وضعیت اینترنت خود راضی هستید؟
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا